Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش امینی مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فعالیت‌های این مجموعه بیان کرد: ارکستر سمفونیک و گروه کر صدا و سیما در سال جاری نیز در چارچوب مقررات ستاد ملّی مبارزه با کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی متداول در میان سایر ارکسترهای جهان، تمرینات خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارکستر در سال ۱۳۹۹ هم به صورت تمام وقت تمرینات ویژه و ضبط آثار آهنگسازان ایرانی را در مناسبت‌های ملّی گوناگون دنبال کرد. نتیجه این فعالیت‌ها ضبط قطعه «هم دردها» اثر بهزاد عبدی در قدردانی از ایثارگری‌های کادر درمان کشور در مبارزه با کرونا، قطعه «ایران» اثر لوریس چکناواریان به مناسبت هفته دفاع مقدس، آلبوم «سرباز» شامل ۶ تابلو از زندگی سردار سلیمانی به مناسبت اولین سال شهادت این سردار رشید بود.

امینی اظهار کرد: با هدف ارتقای مهارت‌های فنی ارکستر، تعدادی از آثار موسیقی کلاسیک جهان از جمله سِرناد برای سازهای زهی اثر ادوارد الگار، سِرناد برای سازهای بادی اثر آمادئوس موتسارت و چندین اثر دیگر در استودیوی مرکز موسیقی ضبط شدند.

رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی از برنامه‌های آینده ارکستر نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری ارکستر سمفونی صداوسیما بر اساس برنامه مدون شش ماهه نخست سال تمرینات منظم خود را آغاز کرده است. این تمرینات طبق شیوه نامه‌های بهداشتی که اخیراً بر تمرینات ارکسترها اعمال می‌شود با گروه‌های سازی جداگانه شامل سازهای زهی، بادی، ضربی و گروه کر و همچنین در اوج محدودیت‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود.

امینی در پایان تاکید کرد: اهم برنامه‌های پیش روی ارکستر در شش ماهه نخست سال جاری ضبط آثار آهنگسازان ایرانی، اجراهای صحنه‌ای در فضای باز و همچنین ضبط بخش ارکسترال و بدون تک‌نواز آثار آهنگسازان ایرانی و کلاسیک با رویکرد آموزشی است که هنرجویان و دانشجویان موسیقی می‌توانند با استفاده از این مجموعه اخیر تجربیات بسیار خوبی درست مانند نواختن با یک ارکستر زنده را به دست آورند.

کد خبر 5209575 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آرش امینی ارکستر سمفونیک صدا و سیما سازمان صداوسیما موسیقی ایرانی فیلم کوتاه عبدالوهاب شهیدی فیلم سینمایی فیلم مستند پیام تسلیت درگذشت چهره ها آلبوم موسیقی جشنواره سینمایی ویروس کرونا گلدن گلوب تئاتر ایران شبکه پنج سیما سریال ایرانی ارکستر سمفونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد گفت: چهار فیلم کوتاه داستانی امسال با موضوع اجتماعی در این دفتر تولید و آماده نمایش شده است.

رحیم بایزیدی افزود: این فیلم ها شامل دوراهی، ژیان، سکالا و پاک کن هستند که فیلم سازان جوان مهابادی آنها را تولید کرده اند.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم کوتاه داستانی "دوراهی" با موضوع پسر بچه ای که مادرش مسئولیت خرید وسایل خانه را به وی می دهد، به نویسندگی و کارگردانی "شیدا فرجاد" و فیلم‌کوتاه داستانی " ژیان" با موضوع پاکبانی که برای تسکین رنج‌ ها و آرامش خود راهی برای خود می‌یابد، به نویسندگی و کارگردانی "محمد ادیب خضر زاده" تولید شده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: همچینن فیلم کوتاه داستانی" سکالا" با موضوع ازدواج و روایت جوانی که برای خواسته های همسر آینده اش تلاش می‌کند به نویسندگی کامیار قادری و علی امینی نیا و کارگردانی "کامیار قادری" تولید شده است.

بایزیدی افزود: فیلم کوتاه "پاک کن" هم داستان‌ مردی را روایت می‌کند که درحال تکمیل‌کردن و نوشتن ‌رمان است که طی ‌یک اتفاق زندگی وی دچار تحول می‌شود که نویسندگی و کارگردانی این اثر را "علی امینی نیا" انجام داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲ فیلم کوتاه داستانی با موضوعهای مختلف در این دفتر تولید شده‌ بود.

دیگر خبرها

  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • جزییات جدید از پرونده مهسا امینی
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی
  • هنوز هم تا حد مرگ از ژوزه مورینیو می‌ترسم!‏
  • بازگشت احسان امینی به تیم ملی کشتی آزاد/ اطری دعوت نشد