Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@05:15:50 GMT

غربالگری بیش از ۲۷۳ هزار نفر در مرز‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۰۷۶۸

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از غربالگری ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ نفر در مبادی مرزی رسمی کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

"مهدی ولی‌پور" گفت: از ۱۳ هزار و ۴۸۶ نفر که دارای علائم بودند، تست «پی سی آر» گرفته شد که ۵۷ نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه کلید خورده و تا صبح بیست و سوم اردیبهشت ماه، ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این مدت ۳۹ هزار و ۳۱۰ تست فوری از مسافران مشکوک به ابتلا به کرونا گرفته شده است.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این طرح با مشارکت ۴۷۱ نیروی عملیاتی در ١۶ استان و ۱۶ مرز هوایی، دریایی و زمینی حال اجراست.

ولی پور بیان کرد: این طرح با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرز‌های زمینی و گروه‌های پنج نفره در مرز‌های هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می‌گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

 

برچسب ها: هلال احمر ، ویروس کرونا ، تست سریع کرونا ، غربالگری کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هلال احمر ویروس کرونا تست سریع کرونا غربالگری کرونا رئیس سازمان امداد جمعیت هلال احمر تست سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید منجم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی بارندگی‌های شدید و آبگرفتگی منازل ۷ خانوار در روستای قشلاق ذاخر شهرستان اهر، تیم‌های امدادی این جمعیت به منطقه اعزام و به ۳۰ نفر از متاثرین سیل امدادرسانی کردند.

وی افزود: دو دستگاه چادر، ۲۸ تخته پتو، ۱۲ تخته موکت ۶ متری، ۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته و گالن آب تاشو از جمله اقلام اهدایی به سیل‌زدگان بود.

کد خبر 6087168

دیگر خبرها

  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد