Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@23:10:13 GMT

اسکار ایتالیا برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۰۸۲۴

اسکار ایتالیا برگزیدگان خود را شناخت

برندگان جوایز "دیوید دی دوناتلو" که به‌عنوان اسکار سینمای ایتالیا شناخته می‌شود، شب پیش معرفی شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ورایتی، در مراسم اهدای جوایز "دیوید دی دو ناتلو" ۲۰۲۱ فیلم زندگینامه‌ای «می‌خواستم پنهان شوم» ساخته جورجیو دریتی که درباره زندگی آنتونیو لیگابو نقاش ایتالیایی ساخته شده، برنده بزرگ شب شصت و ششمین دوره اهدای این جوایز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که به صورت فیزیکی برگزار شد و هم‌زمان از تلویزیون نیز پخش شد، «می‌خواستم پنهان شوم» موفق شد ۷ جایزه از مهم‌ترین جوایز سینمایی ایتالیا را از آن خود کند.

این فیلم که در ۱۵ بخش نامزد شده بود هم به عنوان بهترین فیلم سال شناخته شد و هم جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را برای الیو جرمانو دریافت کرد. جایزه بهترین فیلمبرداری، طراحی صحنه، آرایش مو و صدابرداری نیز به همین فیلم رسید.

جایزه بهترین بازیگر زن به سوفیا لورن برای ایفای نقش مادام رز در فیلم «زندگی پیش رو» اهدا شد. این فیلم را پسرش ادواردو پونتی کارگردانی کرده بود که در آن این بازیگر پس از یک دهه، بار دیگر در برابر دوربین ظاهر شد.

لورن ۸۶ ساله هنگام دریافت جایزه گفت: "من اولین بار بیش از ۶۰ سال پیش جایزه دیوید را دریافت کردم، اما امشب همان حس اولین باری را دارم که این جایزه را گرفتم و از نظر حسی حتی حس بزرگ‌تری دارم. وی این جایزه را با هم‌بازی ۱۲ ساله سنگالی‌اش ابراهیما گویی تقسیم کرد و از او به عنوان یک پسر فوق‌العاده و با استعداد یاد کرد. "

در هر حال بار دیگر دست هیچ کارگردان زنی به جایزه بهترین فیلم یا بهترین کارگردانی نرسید؛ هر چند امسال چند فیلم ساخته کارگردانان زن در میان نامزدها حضور داشتند.

فیلم «خانم مارکس» ساخته سوزانا نیکیارلی که در ۱۱ بخش نامزد شده بود جایزه بهترین تهیه کننده و بهترین موسیقی متن و طراحی لباس را برد.

جایزه بهترین کارگردان اول هم به پیترو کاستلیتو برای «درندگان» رسید و «پسران» جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال و «خیلی دور» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کردند.

جایزه بهترین فیلم مستند نیز به «اسم من فرانچسکو توتی است» درباره بازیگر مشهور فوتبال این کشور ساخته آلکس اینفاسلی اهدا شد.

«۱۹۱۷» ساخته سم مندس نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی انتخاب شد.

در این مراسم از مونیکا بلوچی نیز با اهدای جایزه ویژه دیوید تجلیل شد.

شصت و ششمین دوره اهدای جوایز اسکار ایتالیا به صورت فیزیکی هم‌زمان در دو مکان یعنی مکان استودیوهای تلویزیونی فابریتسیو فریزی رم و اپرای کاپیتال ایتالیا برگزار شد و همه نامزدها در مراسم حضور یافتند. مراسم به صورت زنده از شبکه یک "RAI" پخش شد.

کد خبر 492889

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایتالیا اسکار جشنواره اسکار جایزه اسکار اسکار ایتالیا فیلم فیلم سینمایی سینما سینمای جهان سینما و کرونا جوایز هنری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جایزه بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ایران بهترین های خود را شناخت

مراسم اختتامیه بهترین های ورزش ایران برگزار شد و بهترین‌های ورزش ایران جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش فارس، بهترین‌های ورزش ایران امشب طی مراسمی در سالن‌ همایش‌های سازمان صدا و سیما مشخص شدند.

در این مراسم که با اجرای پیمان یوسفی و با حضور وزیر ورزش و جوانان و بسیاری از ورزشکاران و مدیران ورزشی برگزار شد بهترین های ورزش ایران با ارای مردمی و انتخاب داوران مشخص شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

اولین جایزه و تندیس این مراسم جایزه ایرانی جبهه مقاومت بود که به تیم ملی فوتبال ایران به دلیل استفاده از چفیه و ارج نهادن به شهدای حمله اسرائیل به غزه پیش از بازی با قطر در فینال تورنمنت اردن تقدیم شد و دیگر جایزه این بخش به الناز دارابیان، بانوی پرتابگر دیسک کشورمان در ماده اف ۵۱ و ۵۲ به دلیل تقدیم مدال خود به شهدای غزه تقدیم شد.

در قسمت بعد این مراسم حضار شاهد سخنان ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین بودند که با ارائه آمار شهدای غزه و انتقاد از سازمان‌های جهانی ورزش در بی‌توجهی به کشتار مردم مظلوم فلسطین همراه بود.

گل مهدی میرجلیلی، دروازه‌بان تیم ملی ساحلی به عنوان بهترین گل ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد‌.

او پس از دریافت جایزه در سخنانی اظهار داشت: کل جامعه فوتبال ساحلی جان خود را برای مردم ایران می‌گذارند.

جایزه بهترین صحنه ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ به برتری تیم ملی مقابل ژاپن اهدا شد. این جایزه به وحید امیری تقدیم شد که در جام ملت‌ها همراه تیم ملی نبود.

ساره جوانمردی نیز دیپلم افتخار جایزه بهترین صحنه‌ی ورزش را به دلیل قرار گرفتن روی سکوی نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی همراه با فرزند خود دریافت کرد که به دلیل حضور داشتن در اردوی تیم ملی در کره‌جنوبی قادر به شرکت در این مراسم نبود.

تیم هاکی روی یخ بانوان دیپلم افتخار بهترین تیم ملی سال را کسب کرد و ملی پوشان این رشته با حضور روی صحنه پیراهن تیم ملی را برای قدردانی از رییس سازمان صدا و سیما برای پوشش مسابقات آنها در رسانه ملی تقدیم کردند.

منصور بیگ‌وردی، سرپرست تیم ملی به نمایندگی از تیم ملی ساحلی، جایزه بهترین تیم سال را کسب کرد‌.

در این مراسم، رزا ابراهیمی، ملی پوش پاراتکواندو به عنوان بهترین ورزشکار پارالمپیک دست پیدا کرد.

از محمد بیرانوند ورزشکار تیراندازی به اهداف پروازی تقدیر شد و به وی دیپلم افتخار قهرمان فردا اهدا شد.

همچنین امیررضا معصومی، فرزند فردین معصومی  به عنوان قهرمان فردا با رای مردم انتخاب شد.

در این مراسم از حسین عبدی به خاطر موفقیت و پیروزی تاریخی تیم ملی جوانان  مقابل برزیل و اهدای دیپلم افتخار بهترین سرمربی به وی اهدا شد.

علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی هم به عنوان بهترین سرمربی سال انتخاب شد.

ناهید کیانی ملی‌پوش تکواندو و امین میرزازاده با رای مردمی به عنوان بان و آقای ورزش ایران انتخاب شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

عنوان برترین فدراسیون برتر جایزه فرهنگی به فدراسیون جانبازان و توان‌یابان اهدا شد.

همچنین فدراسیون تنیس روی میز به عنوان جایزه رشد رسید که به منظور بیشترین رشد در یک رشته ورزشی این جایزه به رییس این فدراسیون تقدیم شد.

فدراسیون کشتی هم با کسب مقام بهترین فدراسیون سال، بهترین فدراسیون ورزشی لقب گرفت و علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نیز برای دریافت جایزه روی صحنه رفت.

نکته این اتفاق جایی بود که دبیر برای دریافت جایزه روی صحنه رفت و با همه جز پیمان یوسفی خوش و بش کرد تا به نوعی نشان دهد همچنان به خاطر حواشی پیش آمده در برنامه تلویزیونی از وی دلخور است.

همچنین جایزه بهترین داور سال به رضا پیکر آرا داور شمشیربازی رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی وزیر ورزش معاون سرپرست پرسپولیس بوده است؟(عکس) ورزش ايران را دوپينگ فرا گرفته است

دیگر خبرها

  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین