Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «دونالد ترامپ»، رئیسجمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای که از طریق کمیته اقدام سیاسی خود منتشر کرد، از سیاست‌های خارجی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: زمانیکه من در دفتر ریاست جمهوری بودم، ما به عنوان ریاست جمهوری صلح شناخته می‌شدیم، زیرا دشمنان اسرائیل می‌دانستند که آمریکا با قدرت کنار اسرائیل ایستاده است و هرکس به اسرائیل حمله کند، سریعا مجازات خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ این سخنان را درحالی بیان کرد که بر اساس برخی گزارش‌ها در حمله موشکی اسرائیل به نوار غزه یک ساختمان ۱۲ طبقه تخریب و پس از آن سیلی از راکت بر فراز آسمان اراضی اشغالی ازجمله در نزدیکی تل آویو مشاهده شد.

او گفت: در دوره ریاست جمهوری بایدن جهان خشن‌تر و بی ثبات‌تر می‌شود، زیرا ضعف بایدن و عدم حمایت وی از اسرائیل به شکل گیری یک سری حملات به متحدان ما منجر می‌شود.

ترامپ افزود: آمریکا باید همواره کنار اسرائیل بایستد و تصریح کند که فلسطینیان باید به خشونت، ترور و حملات راکتی خود خاتمه دهند و آشکارا بیان کند که آمریکا همواره با تمام قدرت از اسرائیل حمایت می‌کند.

رئیس جمهور سابق به عنوان میانجی به نهایی شدن پیمان (موسوم به) آبراهام میان رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین کمک کرد. دولت ترامپ سفارت آمریکا را نیز از تل آویو به قدس منتقل کرد، اقدامی که با انتقاد گسترده رهبران جهان مواجه شد.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید، درست پیش از انتشار بیانیه ترامپ به خبرنگاران گفت: بایدن در جریان امور قرار می‌گیرد. مقامات آمریکا با صراحت درباره نگرانی‌های موجود در ارتباط با اخراج خانواده‌های فلسطینی از شرق قدس که باعث به راه افتادن اعتراض‌های گسترده در چند هفته اخیر شده، با سران تل آویو گفتگو کرده‌اند.

ساکی افزود: ما حملات راکتی اخیر حماس و دیگر گروه‌های تروریستی از جمله به قدس را محکوم می‌کنیم. ما همچنین افراطی گرایی در هر دو جامعه را که به خشونت‌ها دامن می‌زند، محکوم می‌کنیم.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که رئیس جمهور و گروه او همچنان به پیگیری اوضاع برای اجرای دیپلماسی، گفتگو و تنش زدایی و حفاظت از غیر نظامیان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تحولات فلسطین تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است

روزنامه حریت اعلام کرده که اسرائیل در تلاش است تا مانع دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او شود.

سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا قرار است نهم ماه مه برگزار شود، رسانه‌های مخالف ترکیه نوشتند که این سفر در آستانه لغو است.

اردوغان بار‌ها به شدت از اسرائیل به خاطر عملیات در غزه انتقاد کرده است. برا‌ی مثال روز سه شنبه نتانیاهو را "هیتلر زمان حال" نامید.

روزنامه حریت به نقل از یک منبع در دولت ترکیه گزارش داد آنکارا هیچ اطلاعاتی در مورد لغو سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا برای گفتگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دریافت نکرده است. 

این نشریه می‌گوید: "هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده مبنی بر لغو سفر اردوغان رئیس جمهور به ایالات متحده وجود ندارد. آمریکایی‌ها از قبل خواهان انجام این سفر هستند. "

خاطرنشان می‌شود که مذاکرات اردوغان و بایدن قرار است نهم ماه مه برگزار شود. در حال حاضر وزارت خارجه ترکیه و وزارت روابط خارجی زیر نظر رئیس جمهور هیچ دستورالعملی برای لغو این سفر دریافت نکرده اند.

اردوغان در سفر ماه مه به ایالات متحده، قصد دارد با بایدن در مورد خطرات ناشی از وضعیت فعلی اوکراین گفتگو کند. روسای جمهور همچنین درباره وضعیت غزه و به طور کلی خاورمیانه گفتگو خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود