Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@01:04:22 GMT

نفت سنگین ایران ارزان شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۲۱۸

نفت سنگین ایران ارزان شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در اکتبر به ۴۰ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۴۱ دلار و ۹۳ سنت در سپتامبر، یک دلار و ۶۹ سنت معادل چهار درصد کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۹ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۱ دلار و ۷۷ سنت در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش سبد نفتی اوپک در اکتبر برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد و به ۴۰ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با سپتامبر یک دلار و ۴۶ سنت معادل ۳.۵ درصد کاهش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۴۰ دلار و ۵۷ سنت بوده که در مقایسه با ۶۳ دلار و ۹۱ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ دلار و ۳۴ سنت معادل ۳۶.۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در اکتبر به ۲۴.۳۹ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۳۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با سپتامبر افزایش داشت. تولید نفت به طور عمده در لیبی، عراق و نیجریه افزایش پیدا کرد اما در امارات متحده عربی، آنگولا، ونزوئلا و کنگو کاهش داشت. تولید نفت ایران تغییر چندانی نداشت و با پنج هزار بشکه در روز کاهش نسبت به سپتامبر، به ۱.۹۵۸ میلیون بشکه در روز رسید.

پربیننده ترین صعود بازار نفت به دنبال حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت آمریکا آژانس اتمی: ایران اقدام به غنی‌سازی ۶۳درصدی اورانیوم کرده است کدام محصولات پالایشی به اروپا صادر می شود؟ پیشنهاد عراق برای خرید ۳۵۰میلیون دلاری سهم اکسون یارانه ۷۵درصدی دولت برای گازسوز کردن مسافربرها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار

قیمت بیت کوین بیش از ۵.۵ درصد در معاملات امروز آسیا کاهش یافته و به ۵۹۹۶۱ دلار رسیده است.

به گزارش مشرق، قیمت ارزهای مجازی به شدت کاهش یافته و ارزش بیت کوین در روز جمعه به دنبال ادعای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ایران تا زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرده است. سرمایه‌گذاران به سرعت دارایی‌های خود از سرمایه‌های مخاطره آمیز را بیرون می‌کشند.

خبرگزاری‌های ایران از آرامش در مناطقی که ادعا می‌شود به آنها حمله شده خبر می‌دهند.

قیمت بیت کوین بیش از ۵.۵ درصد در معاملات امروز آسیا کاهش یافته و به ۵۹۹۶۱ دلار رسیده است. شاخص دلار آمریکا افزایش یافته است. قیمت اتر هم با همین میزان کاهش، تا زیر ۳۰۰۰ دلار پایین آمده و به ۲۸۹۵ دلار رسیده است.

در ۱۳ آوریل و پس از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی قیمت بیت کوین ۸.۴ درصد کاهش یافته بود. این کاهش قیمت در آن زمان باعث شد ۱۳۰ میلیون دلار از سرمایه بازار این ارز مجازی طی چند دقیقه پس از انتشار خبر پاسخ ایران، خارج شود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • فولکس واگن های ارزان می آید؟
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد