Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:18:54 GMT

تورهای گردشگری غیرمجاز در کردستان شناسایی شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۲۳۵

تورهای گردشگری غیرمجاز در کردستان شناسایی شده‌اند

به گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز چهارشنبه در نشست با روسای انجمن‌ها و جوامع گردشگری استان اظهار داشت: با پیگیری معاونت گردشگری و واحدهای نظارتی این اداره کل، تورهای غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده‌اند که پس از هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط به منظور جلوگیری از فعالیت آنها، وارد عمل خواهیم شد.

وی رعایت استانداردهای رفتاری در روستاهای هدف گردشگری توسط تورهای طبیعت‌گردی را به عنوان یک اصل مهم عنوان کرد و افزود: اگر الگوهای رفتاری توسط شرکت کنندگان در تورهای طبیعت‌گردی در مقاصد گردشگری رعایت نشود ناچار به تعطیلی این بخش خواهیم بود و مسوولیت این امر مهم برعهده دفاتر طبیعت‌گردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان یادآور شد: طبیعت و محیط ‌زیست به عنوان ۲ کالای قابل عرضه و گرانبها در تمامی تورهای گردشگری وجود دارد بنابراین لازم است در راستای حفظ این کالاهای ارزشمند، مدیران تورهای طبیعت‌گردی همت کنند.

وی به برنامه‌ریزی برای اجرای تورهای آشناسازی (فم‌تور) در استان اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های پایداری در صنعت گردشگری اجرای تورهای اصولی با لحاظ حفظ محیط زیست، معماری، فرهنگ و آداب ‌رسوم جوامع محلی است.

گویلیان برگزاری جلسات تخصصی با دهیاران و بخشداران روستاها و مقاصد گردشگری را مهم ارزیابی کرد و افزود: تقویت و توسعه دفتر خدمات‌گردشگری در مرز باشماق مریوان و راه اندازی دفتر خدمات‌گردشگری در مرز سیران‌بند بانه را پیگیری می کنیم.

وی انسجام و هماهنگی بین بخش خصوصی و اداره‌کل را لازمه توسعه در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: انسجام بیشتر موجب نتیجه بهتر در تمامی بخش‌ها می شود و این اداره‌ کل تمام اقدامات لازم را برای توسعه همکاری با بخش‌های خصوصی استان انجام خواهد داد.

وسایل نقلیه‌ای که به تورهای غیرمجاز خدمات ارائه دهند مجازات می‌شوند

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: برنامه‌‎ریزی لازم به منظور جلوگیری از ارائه خدمات توسط اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها و سایر وسایل نقلیه‌ای که به تورهای غیرمجاز خدمات ارائه می دهند در این معاونت انجام خواهد شد.

آرمان وطن‌دوست با اشاره به لزوم رعایت موازین اسلامی و شرعی در تمامی تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در سطح استان اظهار داشت: فضای مجازی توسط معاونت گردشگری و حراست اداره‌کل رصد می‌شود و تورهای غیرمجازی که تاکنون شناسایی شده‌اند، با آنها برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی به لزوم همکاری بخش‌های خصوصی به ویژه دفاتر خدمات‌مسافرتی، راهنمایان ایران گردی و جهانگردی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، جامعه هتلداران در معرفی افراد فاقد مجوز اشاره کرد و افزود: نتیجه نهایی این جلسه پس از جمع‌بندی در جلسه شورای امنیت گردشگران استان مطرح و تصمیمات لازم در این راستا اتخاذ خواهد شد.

گردشگران در مراکز اقامتی رسمی اسکان داده شوند

رییس جامعه هتلداران کردستان بر لزوم اسکان مسافران در مراکز اقامتی دارای مجوز تاکید کرد و گفت: همواره مدیران هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان با تورهای مجاز همکاری داشته‌اند و این همکاری را به عنوان راهکار توسعه اصولی گردشگری در استان مدنظر قرار دارند.

عبدالحمید حمیدی با اشاره به نیاز هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان به حمایت‌های بیشتر از جانب دولت اظهار داشت: مراکز اقامتی که در زمینه اشتغال پایدار و توسعه اصولی گردشگری نقش اساسی دارند، باید بیشتر حمایت شوند.

وی بر همکاری بیشتر شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات در راستای تسهیل در پرداخت قبوض مصرفی مراکز اقامتی تاکید کرد و افزود: رضایت جامعه هتلداران از حمایت این شرکت‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا پایین بوده و نیاز است این مراکز همکاری و تعامل بیشتری در این خصوص با مراکز اقامتی رسمی داشته باشند.

رییس جامعه هتلداران کردستان به لزوم توسعه مراکز عرضه محصولات صنایع‌دستی بومی استان در روستاها و مناطق هدف گردشگری استان اشاره کرد و گفت: عرضه محصولات بومی و صنایع‌دستی نه تنها موجب جذب گردشگران بیشتر به استان خواهد شد بلکه زمینه معرفی بیشتر این محصولات، ایجاد اشتغال و توسعه آنها را نیز فراهم خواهد کرد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی بوده که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

برچسب‌ها گردشگری کردستان تورهای مسافرتی سنندج میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان تورهای مسافرتی گردشگری کردستان تورهای مسافرتی سنندج میراث فرهنگی اخبار کنکور جامعه هتلداران تورهای غیرمجاز مراکز اقامتی شناسایی شده طبیعت گردی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی

بنا بر اعلام مسئولان شهری، شهرداری تهران با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی برخورد قاطع خواهد کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید محمد فیاض؛ مدیرکل ‌هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی؛ رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه 5 به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه‌سازی شهروندان از مواردمورد انتظار در اجرای این طرح است.

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و درمورد خودروها و مراکز جمع‌آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گردها ، برخورد قانونی انجام می‌پذیرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی؛ رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و ماموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسئول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از6 ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارایه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

جمع‌آوری پسماندهای حجیم در پایتخت/ تم رنگ برای تهران 1403 چیست؟

وی افزود: با پدیده تکدی‌گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضایی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان ، اخلاق ، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری ، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی؛ شهردار منطقه 5  با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد.

شهردار منطقه 5 اظهار کرد: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه5 می‌بایست در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند