Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@17:17:16 GMT

ایران در جایگاه چهارمین تولیدکننده نفت اوپک

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۳۷۴

تولید نفت خام ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه آوریل (فروردین‌ماه - اردیبهشت‌ماه) با افزایش ۷۳ هزار بشکه‌ای به ۲ میلیون و ۳۹۳ هزار بشکه رسید و با پشت سرگذاشتن کویت در جایگاه چهارمین تولیدکننده نفت اوپک قرار گرفت. خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، گزارش ماه مه اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان براساس گزارش منابع ثانویه در ماه آوریل ۲۵ میلیون و ۸۳ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۲۶ هزار بشکه بیشتر از ۲۵ میلیون و ۵۷ هزار بشکه ماه مارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش ماه مه اوپک پس از عربستان با تولید روزانه ۸ میلیون و ۱۳۲ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۲ میلیون و ۶۱۴ هزار بشکه ایران در جایگاه چهارمین تولیدکننده این سازمان قرار گرفته است.   بیشتر بخوانید: حرکت به سمت تبدیل ایران به چهارراه انرژی منطقه /افتتاح پروژه بزرگ مرکز ملی راهبری شبکه برق نوید
تولید نفت خام ونزوئلا و لیبی در ماه آوریل به ترتیب ۸۱ هزار و ۶۷ هزار بشکه در روز کاهش یافت که بیشترین کاهش تولید در این اعضا بوده است.

کاهش قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران براساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه آوریل نسبت به ماه مارس یک دلار و ۳۰ سنت برابر با ۲ درصد کاهش یافت. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه آوریل ۶۳ دلار ثبت شد، در حالی که در ماه مارس هر بشکه ۶۴ دلار و ۳۰ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه آوریل با کاهش بیش از یک درصدی به ۶۴ دلار و ۹ سنت برای هر بشکه رسید که یک دلار و ۳۲ سنت کمتر از ماه مارس است.

خوش‌بینی اوپک به بهبود تقاضای نفت

اوپک در گزارش ماه مه خود تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۲۱ را ۹۶ میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد که ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه معادل ۶.۵۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

خوش‌بینی اوپک به بهبود تقاضا با وجود هشدار نسبت به ابهام‌های قابل توجه مربوط به شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و نگرانی نسبت به بحران کووید-۱۹ در هند و تأثیر منفی آن بر قیمت‌های نفت حفظ شده است.

اوپک تقاضای جهانی نفت برای سه ماه نخست تا چهارم را به ترتیب ۹۳ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه در روز، ۹۴ میلیون و ۷۹۰ هزار بشکه در روز، ۹۷ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز و ۹۹ میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرده است.

اوپک و متحدانش در نشست ماه آوریل موافقت کردند تولید روزانه نفت را در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه به ترتیب ۳۵۰ هزار بشکه، ۳۵۰ هزار بشکه و ۴۵۰ هزار بشکه افزایش دهند و عربستان نیز تا ماه ژوئیه کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را وارد بازار کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت هزار بشکه در روز تولید روزانه ماه آوریل ماه مارس نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

طرفداران نجوم می‌توانند با طلوع ماه کامل آوریل، به تماشای ماه صورتی بنشینند.

به گزارش ایسنا، ماه کامل آوریل در ساعت ۷:۴۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی در روز سه‌شنبه(۰۳:۱۹ بامداد چهارشنبه به وقت ایران) به اوج روشنایی خواهد رسید. طبق گفته ناسا، از صبح روز دوشنبه تا صبح روز پنجشنبه این ماه کامل به نظر می‌رسد.

چرا ماه کامل آوریل به ماه صورتی معروف است؟

به نقل از سی‌بی‌سی، نام ماه کامل اغلب از فصول، محصولات تاریخی و رفتار برخی از حیوانات می‌آید. نام ماه صورتی متاسفانه هیچ ارتباطی با رنگ ماه ندارد. درعوض، به اوایل بهار و شکوفه برخی از گل‌های وحشی، از جمله یکی از گل‌های بومی شرق آمریکای شمالی که اغلب «خزه صورتی» نامیده می‌شود، مرتبط است.

ماه کامل آوریل نام‌های دیگری نیز دارد، از جمله ماه یخ شکسته که به شکسته شدن یخ‌ها و ممکن شدن کشتیرانی در نهرها بر می‌گردد و همچنین چندین نام مرتبط با حیوانات از جمله ماه بازگشت اردک‌ها، ماه تخم‌گذاری غازها و ماه قورباغه.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • گزارش ماندی نایت راو 22 آوریل؛ قهرمان جدید جهان/ اخبار WWE
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر