Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@20:01:43 GMT

سیاه‌ترین روزهای تاریخ رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۵۳۱

سیاه‌ترین روزهای تاریخ رژیم صهیونیستی

این روزها صهیونیست‌ها سیاه‌ترین روزهای تاریخ خود را می‌گذرانند. «بن کسپت» روزنامه‌نگار برجسته اسرائیلی می‌گوید: «برای نخستین بار در تاریخ اسرائیل به ما هشدار داده شد و این هشدار در موعد و جدول زمانی مشخص‌ توسط گروه‌های فلسطینی اجرا شد». شلیک ۲۵۰ موشک از سوی نیروهای مقاومت فلسطین به سوی مناطق صهیونیست‌نشین جدی بودن این هشدار را به همه بازیگران میدان گوشزد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این هشدار تنها به رؤسای پادگان تروریستی اسرائیل نبود، بلکه به سرباز- شهروندان متجاوز این کشور نیز مربوط می‌شود که باید هرچه سریع‌تر سرزمین مقدس را ترک کنند، در غیر این‌صورت سرنوشتی مشابه آنچه که برای داعش در سوریه و عراق اتفاق افتاد، در انتظار آن‌هاست.

«اریس جیکال» روزنامه‌نگار نزدیک به موساد نیز گفته است: «چاره‌ای جز پذیرش شکست نداریم. به نظر می‌رسد در وضعیتی اضطراری قرار گرفته‌ایم».

«گنبد آهنین» رژیم اشغالگر قدس در رهگیری و منهدم کردن موشک‌های مقاومت فلسطین شکست خورده و تعداد زیادی موشک در سدیروت، عسقلان و اطراف شهر قدس شریف فرود آمده و شوک بزرگی به صهیونیست‌ها وارد کرده، در روزهای گذشته هزاران صهیونیست به پناهگاه‌ها فرار کرده‌اند و رژیم تل‌آویو نیز از روز گذشته پناهگاه‌ها را باز کرده و برای وضعیتی اضطراری آماده شده است.

نسل جدید نیروهای مقاومت در فلسطین اراده‌شان بر اخراج تروریست‌هاست و می‌خواهند با مقاومت مسلحانه صهیونیست‌ها را عقب بزنند و اجازه ندهند این روند تحقیرآمیز تاریخی ادامه پیدا کند. پیش از این کمتر شاهد به‌کارگیری سلاح در مبارزات مردمی بوده‌ایم و این دوره مثال‌زدنی است.

برخی بر این باورند که رژیم صهیونیستی به دلیل داشتن تسلیحات سنگین می‌تواند مردم فلسطین را متحمل خسارت‌ها و تلفات کند، اما ضرر و زیان این امر برای خودش، بزرگ و گسترده است؛ زیرا وضعیت جامعه اسرائیل بسیار گسسته و ناآرام است. دولت آن‌ها شاهد افت مشروعیت و کاهش مقبولیت در میان شهروندان یهودی است و برگزاری چهارانتخابات بی‌نتیجه بر بحران روانی و سیاسی این جامعه افزوده و شرایط تروریست‌های تل‌آویونشین به‌شدت شکننده شده است؛ زیرا هیچ ابتکار عملی برای دفع بحران‌های پیش رو ندارند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی پس از ترامپ با تعدیل سیاست‌های ایالات متحده در برابر تل‌آویو روبه‌رو شده است و گویا بایدن نمی‌خواهد در آتش‌افروزی‌های نتانیاهو شرکت کند و این‌بار سیاستمداران متجاوز رژیم اسرائیل باید خودشان تکلیفشان را در مواجهه با خواست مردم فلسطین بدانند. در این میان دیگر خبری از بازدارندگی اتمی نیست؛ چراکه علاوه بر ریسک بالای این امکان برای صهیونیست‌ها، قدرت‌های بین‌المللی نیز به آن‌ها اجازه استفاده از این تسلیحات بازدارنده را نمی‌دهد.

اتحاد رژیم صهیونیستی و اعراب هم که تعریفی ندارد. عربستان به دلیل ترس از انزوا به سوی ایران چرخیده و ترکیه برنامه منطقه‌ای خود را دنبال می‌کند و از طرف دیگر دولت اردن در شوک کودتا علیه عبدالله دوم در کمال بدبینی به تل‌آویو می‌نگرد و مصر هم علاقه‌ای به ایفای نقش در بازی صهیونیست‌ها ندارد و البته امارات نیز از ریزنقشی رنج می‌برد.دور جدید انتفاضه فلسطین در هوشمندانه‌ترین زمان ممکن رخ داد و تداوم آن موجب انفعالی‌تر شدن مواضع امنیتی - سیاسی صهیونیست‌ها می‌شود که عقب‌نشینی آن‌ها قطعی است و بعدها ابتکار عمل و برتری میدانی با مردم فلسطین خواهد بود.

احتمال وقوع یک تنش و جنگ کوتاه‌مدت خارج از ذهن نیست، اما برای صهیونیست‌ها که در سیاست داخلی وضعیت مناسبی ندارند و در حوزه بین‌الملل سرگیجه گرفته‌اند، به‌شدت زیانبار خواهد بود و شاید زمینه‌ساز تشدید بحران اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی شود. پس از این دور از انتفاضه قطعاً موج مهاجرت و فرار از سرزمین‌های اشغالی بالاخواهد گرفت و بخش قابل توجهی از جمعیتی که اصالت فلسطینی و بومی ندارند، به فکر بازگشت به کشورهایشان، پناهندگی یا خروج موقت خواهند بود.صهیونیست‌ها به دنبال کنترل سیاست خارجی کشورهای ۱+۴ در مذاکره با ایران نیز بوده‌اند که با بروز این بحران‌ها نگرانی آن‌ها از مذاکرات وین فزاینده شده و کاری از دستشان نیز بر نمی‌آید و هرگونه دستیابی ایران اسلامی به موفقیت در مذاکرات را برای خود شکستی بزرگ تلقی می‌کنند، به همین دلیل موضع آن‌ها رو به ضعف نهاده وشاید دیگر نتوانند تا مدت‌ها بر روند مذاکرات ایران و ابرقدرت‌ها اثر منفی بگذارند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نیروهای مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین، بار دیگر تظاهراتی اعتراضی را در سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه، خیابان روبروی محل اقامت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسدود کرده‌اند.

بر این اساس شهرک‌نشینان معترض با بستن این خیابان دست به اعتصاب و تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه وی زده‌اند و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه شده‌اند.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون یکی از معترضان صهیونیست را در برابر محل اقامت نتتانیاهو بازداشت کرده است.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضایی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6088128

دیگر خبرها

  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد