Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات ولایت «وردک» اعلام کردند که در پی افزایش حملات گسترده طالبان، شهرستان کلیدی «نرخ» در نزدیکی ولایت کابل سقوط کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات امنیتی اعلام کردند که طالبان شهرستان کلیدی «نرخ» در نزدیکی پایتخت افغانستان را تصرف کرده است و نیروهای دولتی نیز عقب نشینی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقوط این شهرستان درحالی رخ داده است که خشونت‌ها در آستانه آتش‌بس 3 روزه اعلام شده توسط طالبان به مناسب فرارسیدن عید فطر افزایش داشته است.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان درباره سقوط شهرستان نرخ ولایت وردک می‌گوید که نیروهای امنیتی از این شهرستان «عقب‌نشینی تاکتیکی» کرده‌اند.

با این حال «عبدالرحمن طارق» والی «وردک» اظهارداشت که طالبان از 3 روز پیش قصد حمله به شهرستان نرخ را داشتند و یک «توطئه داخلی» و ارتباط افرادی از داخل این شهرستان با طالبان سبب سقوط شده است.

سقوط «شهر کهنه» در حمله طالبان؛ 120 نیروی امنیتی اسیر شدندافغانستان| سقوط شهرستان «بُرکه» از ولایت «بغلان» در حمله طالبانگزارش‌های ضد و نقیض از سقوط شهرستان «چرخ» توسط طالباننگرانی از سقوط شهرستان «غوریان» در غرب افغانستان

سخنگوی وزارت کشور افغانستان به «رادیو آزادی» گفته است که پس از تسلیم شدن شماری از نیروهای امنیتی، طالبان با استفاده از منابع و اطلاعات این نیروها برای سقوط شهرستان اقدام کردند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای اظهارداشت که ساختمان فرمانداری شهرستان نرخ با ساختمان فرماندهی پلیس، مدیریت اطلاعات و قرارگاه بزرگ نیروهای افغان سقوط کرده است و شمار زیادی از نیروهای دولتی کشته، زخمی و اسیر شدند.

انتهای پیام/.

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان سقوط شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم

گروه تروریستی داعش ضمن قبول مسئولیت حمله شب گذشته کابل گفت هدف این حمله شیعیان و طالبان بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این «خالد زدران» سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استرصد داعش در افغانستان با چشمان چینی

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • لیگ یک/ داماش گیلان یک گام به سقوط نزدیک‌تر شد
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است
  • نیروهای مسلح زینت ولایت، عزت دین و ضامن امنیت کشور هستند
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • هجوم ملخ های مراکشی به مزارع در تخار
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • توزیع بیش از ۸۷ هزار تذکره در بادغیس