Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تهران در مجلس، گفت: مجلس از توافقی که نتیجه عملی و قابل راستی‌آزمایی آن لغو کلیه تحریم‌ها جهت انتفاع ⁧‫اقتصادی‬⁩ ایران از سوی طرف مقابل باشد، پشتیبانی می‌کند. - اخبار سیاسی -

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اظهارات حسن روحانی  و مسئولان وزارت امور خارجه پیرامون پیشنهادات طرف آمریکایی در ⁧‫مذاکرات وین، گفت: آنچه تاکنون به دست آمده در شرایط حداکثری به ⁧‫برجام‬⁩ هم نمی‌رسد؛ لذا جدای از عدم رضایت اجتماعی برای تنازل از حداقل‌های گذشته، دارای 3 اشکال اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: اولا در صورت عدم رفع کلیه تحریم‌ها که به درستی ⁧‫رهبر انقلاب‬⁩ نیز بر آن تاکید داشتند، ⁧‫دولت‬⁩ عملا با رسمیت بخشی به ⁧‫ساختار تحریم‬⁩، آمریکاییها را محق دانسته تا در موضوعات دیگر مجددا تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کنند و هیچ ضمانتی برای عدم بازگشت تحریم‌های توافق شده با عناوین دیگر نیست ثانیا در صورت رفع تحریم‌ها به صورت بخشی، ⁧‫اقتصاد‬⁩ ایران عملا به دو بخش سفید و سیاه تقسیم می‌شود که در نهایت بخشی از داخل کشور ناچار می‌شود برای عدم ⁧‫تحریم‬⁩، علیه بخش دیگر فعال شود؛ این موضوع جدای از ایجاد ظرفیت ⁧‫خودتحریمی‬⁩، زمینه کسب اطلاعات برای افزایش تحریم‌ها را فراهم می‌کند.

‏نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ثالثا بخشی از توانمندی‌های هسته‌ای ⁧‫ایران‬⁩ که در قانون راهبردی رفع تحریم‌ها مجددا احیا شده است، به دلیل زیاده‌خواهی طرف آمریکایی مجددا از میان برداشته خواهد شد؛ این درحالی است که حفظ ⁧‫ساختار هسته‌ای‬⁩ در شرایطی که بدعهدی طرف مقابل به دفعات اثبات شده، حداقل ⁧‫عقلانیت سیاسی‬⁩ است.

خضریان تصریح کرد: آنچه مسلم است هرگونه توافقی که بخواهد صورت پذیرد ضمن اینکه نباید منجر به تعهدات جدید در حوزه هسته‌ای و غیرهسته‌ای شود، می‌بایست نتیجه عملی و قابل راستی‌آزمایی آن لغو کلیه تحریم‌ها جهت انتفاع ⁧‫اقتصادی‬⁩ ایران از سوی طرف مقابل باشد. لذا در ⁧‫مجلس‬⁩ تنها از چنین توافقی پشتیبانی می‌شود.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است

آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه اکنون می‌کوشد خود را مدافع غیرنظامیان نشان دهد. به همین دلیل، واشنگتن اکنون در حال ایجاد جو رسانه‌ای پیرامون گسترش کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است.

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (دوشنبه) مدعی شد میزان کمک‌های بشردوستانه ورودی به نوار غزه طی روز‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 

وی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی، خاطر نشان کرد: ما شاهد افزایش روند ورودی کمک‌ها به غزه به صورت بی سابقه‌ای بوده ایم. این مسئله مهم است، اما باید این امر به صورت کافی رخ دهد. ما خواستار جلوگیری از وقوع تلفات غیرنظامیان در جنگ هستیم. 

الجزیره در ادامه می‌نویسد: افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه پس از آن رخ می‌دهد که آمریکا به مقامات صهیونیست هشدار داد تل آویو باید متعهد به حفاظت از غیرنظامیان، نیرو‌های امدادی، و نیز ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه باشد در غیر این صورت با خطر از دست دادن حمایت‌های آمریکا مواجه خواهد شد. 

علی رغم فشار‌ها رژیم صهیونیستی مدعی است بیش از ۳۰۰ کامیون به صورت روزانه در حال ورود به غزه هستند. این میزان بسیار کمتر از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای ورود ۵۰۰ کامیون به این باریکه است. 

همچنین تل آویو به دلیل آنچه مسائل امنیتی می‌خواند تنها اجازه بارگیری نیمی از کامیون‌ها را می‌دهد و خودرو‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به صورت نیمه کامل به این باریکه ورود می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • موشک چاله کن و بی‌بی‌سی فارسی؛ ماجرای یک راستی‌آزمایی
  • کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • مردم همواره پشتیبان فلسطین هستند
  • بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت برطرف شد
  • سرلشکر باقری: عملیات علیه اسرائیل از نظر ما خاتمه یافته است /اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد واکنش ما شدیدتر خواهد بود/گنبد آهنین مقابله قابل توجهی نکرد
  • عدلیه کرمان پشتیبان اجرای طرح حجاب وعفاف است