Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همزمان با بازدید رئیس کل دادگستری استان فارس از اجرای طرح اعتکاف داوطلبانه زندانیان زندان‌های فارس پرونده ۲۲ محکوم کانون اصلاح و تربیت شیراز به کمیسیون عفو استان فارس ارجاع شد.

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر رییس کل دادگستری استان فارس و مدیر کل صداو سیمای مرکز فارس با حضور در جمع مددجویان کانون اصلاح و تربیت شیراز ضمن دیدار از بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی این مرکز و دیدار با مددجویان کودک و نوجوان در جریان طرح اعتکاف پایانی ماه مبارک رمضان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح که به صورت کشوری در زندان های سراسر کشور اجرا می شود یک ۱۰۰۳ نفر از زندانیان زندان های استان فارس شرکت کرده‌اند. 

رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه این دیدار با بیان اینکه اعتکاف، یکى از سنت‏ هاى حسنه و از مستحبات است که موجب نیل به قرب الهی می شود گفت: برگزاری این طرح اثرات و بازخوردهای ارزشمند معنوی و اخلاقی برای زندانیان در پی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی افزود: اعتکاف در زندان ها با حضور زندانیان مشتاق برگزار می شود و این برنامه معنوی جلوه های زیبای ارتباط با خدا و دوری از تعلقات دنیوی و تربیت و تهذیب نفس است. 

این مقام قضایی استان بیان داشت: در طرح اعتکاف زندانیان اجرای برنامه های مختلف همچون جزء خوانی قرآن کریم و محافل انس با قرآن، مسابقات کتابخوانی، مداحی، توزیع افطاری و سحری ویژه زندانیان، مناجات خوانی ادعیه کمیل و مناجات امیرالمومنین، گروه های سرود و تئاتر، دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح و ایجاد حلقه های مباحث اعتقادی در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است در حاشیه دیدار مسئولان ارشد قضایی استان و مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس از کانون اصلاح و تربیت شیراز ضمن بررسی آخرین وضعیت پرونده های قضایی مددجویان با دستور رئیس کل دادگستری استان فارس ۲۲ نفر از زندانیان این کانون جهت اعطای تسهیلات قانونی به کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان معرفی شدند.

گفتنی است طرح اعتکاف داوطلبانه، همزمان با زندان های سراسر کشور با حضور ۱۰۳۰ نفر از زندانیان زندان های فارس به مدت سه روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در هواخوری ۱۹ مرکز اقدامات تأمینی و تربیتی با عنوان "طرح اعتکاف در هواخوری خدا" برگزار  شد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری فارس حجت الاسلام موسوی زندانیان اصلاح و تربیت کانون اصلاح و تربیت شیراز کل دادگستری استان فارس طرح اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: هم‌اکنون ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد و محکوم مالی در زندان‌های استان کردستان در حال تحمل حبس هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در آئین جشن گلریزان که با حضور خیران و صاحبان صنایع و شرکت‌های تولیدی استان، برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در استان توسط خیرین و نیکوکاران جمع‌آوری شد، اظهار کرد: تاکنون در جشن‌های گلریزان امسال در سراسر استان بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی در زندان‌های استان در حال تحمل حبس هستند که امیدواریم با اختصاص این مبلغ، تعداد بیشتری از محکومان مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های استان زندان آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: ما مسلمانان در ماه مبارک رمضان از خداوند کریم طلب رحمت و آمرزش کرده‌ایم و به فرموده خداوند متعال، رحمت واسعه الهی شامل حال افراد نیکوکار و بخشنده می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: دنیا، محل آزمایش و امتحان انسان است و در این گونه مراسم‌ها انسان‌ها آزمایش می‌شوند و حضور در این مراسم‌ها توفیق الهی است که شامل حال بسیاری از افراد نمی‌شود.

در ادامه این مراسم خیران و صاحبان صنایع و کارخانجات مرکز استان کردستان، بیش از دو میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کمک کردند.

کد خبر 744516

دیگر خبرها

  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی خیران استان اصفهان برای آزادی زندانیان
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز منصوب شد
  • منوچهر رحمانی مدیرعامل انجمن حمایت زندان مرکز شد
  • کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان شوش