Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:28:02 GMT

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۳۳۹

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ ساله با هدف شناسایی زودهنگام کودکان، ارجاع برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درباره پیشگیری از آن در قزوین اجرا می‌شود.

وارثی افزود: این طرح از سال‌های قبل در مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌های شهر قزوین اجرا می‌شد که در دو سال اخیر با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهد‌های کودک به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: والدین کودکان پنج تا ۶ سال می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری اضطراب به آدرس moshavereh.behzisti.gov.ir ضمن ثبت نام با وارد کردن تاریخ تولد و کد ملی کودکان برای تکمیل پرسشنامه اقدام کنند تا نتیجه غربالگری به والدین اعلام شود و در صورت لزوم و داشتن علایم به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: در فرآیند انجام این طرح از ظرفیت‌های مراکز مثبت زندگی استان برای شناسایی، غربالگری و ارجاع کودکان جامعه هدف استفاده می‌شود.

وارثی افزود: شایع‌ترین اختلالات در دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و بسیاری از اوقات علایم این اختلال با فرایند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخله به موقع می‌شود.

او گفت: این اختلالات در صورت بی توجهی، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن تا دوره نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتار‌های اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و مصرف مواد مخدر می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: با تشخیص به موقع و طراحی مداخله به هنگام می‌توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اضطراب کودکان مهدکودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود حسین‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی اظهار داشت: اعتیاد به عنوان بیشترین آسیبی است که فرزندان و جامعه ما با آن درگیر هستند که به علت عدم آموزش و آگاهی والدین است. در این راستا کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد به مدت 10 روز با هدف حساس سازی والدین تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟، آغاز شده است.  

وی افزود: هدف این کارزار پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور و اطلاع‌رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد است که تأکید این کارزار بیشتر بر آگاهی؛ همراه با آموزش است به طوری که شعار این کارزار «والد آگاه، فرزند ایمن» است. 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: این طرح در تمامی مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی (مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفترخانه‌ها، ادارات استان و غیره عملیاتی می‌شود تا موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه به ویژه در بین خانواده‌ها به یک گفتمان تبدیل شود و از این طریق گام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداشته شود. 

حسین آبادی، حساس‌سازی؛ آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را راهبردهای مهم در اجرای این کارزار دانست و گفت: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است. بنابراین شیوه تعامل خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی‌آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است. 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت با نصب بنر، آموزش، ساخت موشن و پخش در فضای مجازی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس، بانک‌ها، ادرات، منطقه‌های گردشگری، فروشگاه‌های بزرگ و غیره سعی شد مردم را نسبت به این امر آگاه کرده و در این مدت تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟ روبه رو شوند و در خود احساس نیاز نسبت به آموزش داشته و بداند برای والدگری باید یک والد آموزش دیده باشند تا بتوانند از فرزندان خود مراقبت کنند. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی