Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هنوز از موج چهارم کرونا و تجربه مرگ و میر حدود ۵۰۰ نفری در روز عبور نکرده‌ایم که با نزدیک شدن تعطیلات عید فطر دوباره زنگ خطر به صدا درآمد و مسوولان حوزه بهداشت و درمان از سفر در تعطیلات عید فطر ابراز نگرانی می‌کنند.

سفر‌هایی که آمار مرگ و میر کرونا را از حدود ۷۰ نفر در روز در قبل از تعطیلات عید نوروز به ۴۹۶ مورد مرگ و میر در ششم اردیبهشت ماه رساند این بار می‌تواند اوضاع را بدتر کند، زیرا هنوز از موج چهارم عبور نکرده‌ایم و وضعیت همچنان متغیر و شکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو در آخرین جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در این هفته  که با حضور رئیس جمهور تشکیل شد مقرر گردید تمامی سفر‌ها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع و تمام راه‌های ارتباطی ورودی و خروجی استان‌ها مسدود و تردد ممنوع باشد.

بیشتر بخوانید

افزایش ساعت سرویس دهی قطارشهری مشهد در روز عید فطر

طبق این مصوبه سفر با خودرو‌های شخصی ممنوع شد، اما سفر‌های هوایی و ریلی همچنان برقرار است و مردم برای حفظ جان خود و کمک به کادر درمان که این روز‌ها در شرایط سختی قرار دارند باید از هرگونه سفر و تردد غیرضروری پرهیز کنند تا با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دیگر موج تازه‌ای از کرونا را تجربه نکنیم.

مشهد و خراسان‌رضوی نیز همیشه از دیرباز در تعطیلات مختلف مقصد سفر بوده و هستند و تا قبل از شیوع کرونا سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر و گردشگر به این استان سفر می‌کردند، در نوروز امسال نیز حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مشهد سفر و وضعیت زرد مشهد را به قرمز تبدیل کردند.

بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده در نرم‌افزار رسمی "ماسک" متعلق به وزارت بهداشت، هم‌اینک وضعیت شیوع ویروس کرونا تنها در چهار شهر نیشابور، گناباد، چناران و کاشمر "قرمز" است و وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در کلانشهر مشهد "نارنجی" است.

دیگر شهرستان‌های ۳۳ گانه استان خراسان رضوی در وضعیت‌های "نارنجی یا زرد" شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند و با توجه به اعلام استاندار خراسان‌رضوی، تدابیری در جهت ورود و خروج مردم و مسافران اندیشیده شده است.

مردم  محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: روند نزولی تعداد مبتلایان به کندی پیش می‌رود و با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات عید فطر از مردم تقاضا می‌شود توصیه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند چرا که در شرایط کنونی آمار مبتلایان افزایشی نیست، اما وضعیت شکننده است.

او افزود: هم‌اکنون هزار و ۲۷۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و میزان بستری‌های روزانه در استان به ۳۰۳ نفر در روز کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۸ نفر بر اثر کرونا در بخش‌های مراقبت‌های بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و تعداد فوتی‌ها در استان همچنان ۲ رقمی است.

قلیان با اشاره به این که هنوز موردی از کرونای هندی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کشف نشده است بیان کرد: ویروس‌های جهش یافته، اما در مدت کوتاه توان گسترش به سایر مناطق کشور را دارند بنابراین تنها راه مقابله با آن‌ها پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی در مشهد ۶۶ درصد و در خراسان رضوی ۷۱ درصد است و این درحالی است که برای پیشگیری از کرونا به ویژه نوع جهش یافته آن باید دستورالعمل‌‌های بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مبنای رنگ بندی کرونایی در کشور اپلیکیشن ماسک است و اجرایی شدن آن پس از ابلاغ از سوی قرارگاه مرکزی ستاد ملی کرونا به استانداری‌های سراسر کشور صورت می‌گیرد.

ایست؛ تردد جاده‌ای ممنوع

سرهنگ حسین میش‌مست رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: طبق ابلاغ ستاد استانی و ملی پیشگیری از کرونا از ساعت ۱۴ روز ۲۱ اردیبهشت ماه تا ساعت ۱۴ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه فارغ از رنگ بندی شهرها، سفر درون استانی و برون استانی ممنوع است.

او افزود: با استفاده از تمام ظرفیت و توان، مصوبه منع سفر و تردد بین‌شهری و بین استانی در جاده‌های خراسان رضوی اجرا می‌شود و نیرو‌های پلیس‌راه و انتظامی در ۶ نقطه ورودی مشهد و همچنین ۶ نقطه ورودی استان مستقر شده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: دوربین‌های نظارتی هم در ورودی و خروجی شهر‌ها فعال است و متخلفان از مقررات جریمه خواهند شد.

میش‌مست بیان کرد: جریمه ورود به شهر‌های قرمز کرونایی ۱۰ میلیون ریال و جریمه ورود به شهر‌های نارنجی و زرد پنج میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز عید فطر در مشهد جوانان و خانواده‌ها بیشترین بستری‌شدگان موج چهارم کرونا هستند مراکز تزریق واکسن کرونا در مشهد افزایش می‌یابند

احتساب شهر‌های طرقبه، شاندیز و گلبهار در محدوده شهر مشهد

سرهنگ حمیدرضا دهنوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در این خصوص  گفت: شهر‌های طرقبه، شاندیز و گلبهار در چارچوب اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت رفت و آمد بین‌شهری خودروها، جزء محدوده کلان‌شهر مشهد محسوب شده‌اند.

او افزود: بر این اساس رفت و آمد خودرو‌های شهروندان مشهدی در فاصله زمانی ممنوعیت تعیین شده یعنی ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری بین شهر‌های مشهد، طرقبه، شاندیز، گلبهار و بالعکس مانع قانونی ندارد و آزاد است.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی  ادامه داد: پلیس راهور، مصوبه ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا را در خصوص ممنوعیت رفت و آمد بین‌شهری خودرو‌ها ظرف این پنج روز، با به کارگیری شبکه دوربین‌های نظارتی فعال در سطح شهر‌ها و جاده‌ها و همچنین استقرار ماموران انتظامی در همه مسیر‌ها اجرا و شهروندان ناقض آن را جریمه خواهد کرد.

دهنوی با اشاره به برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی نیز بیان کرد: طرح محدودیت تردد و توقف در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی از بامداد روز عید فطر اجرا و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی ویروس کرونا تعطیلات عید سعید فطر ممنوعیت تردد دانشگاه علوم پزشکی مشهد رئیس پلیس راه اردیبهشت ماه تعطیلات عید خراسان رضوی بین شهر عید فطر شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش‌های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

رضایی پور بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است.

او تصریح کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود