Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:13:25 GMT

اقامه نماز عید سعید فطر در هشت بقعه متبرکه البرز

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۷۲۱

اقامه نماز عید سعید فطر در هشت بقعه متبرکه البرز

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نماز عید سعید فطر بهتر است برای هر چه باشکوه برگزار شدن نماز در مصلاهای نماز جمعه هر شهر و منطقه ای برگزار شود ولی با توجه به فاصله جغرافیایی برخی از مناطق با مصلاهای نماز جمعه برنامه ریزی شده تا نماز عید سعید فطر در تعدادی از بقاع متبرکه استان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درب امامزادگان موردنظر از بعد از نماز صبح بر روی زائران و نمازگزاران باز می شود، اظهار داشت: سه امامزاده در کرج و مابقی امامزادگان در دیگر شهرستان ها پذیرای نمازگزاران می باشد که در کرج آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) حصارک، طاهر (ع) مهرشهر و حیدر (ع) کلاک است.

وی، امامزادگان هادی (ع) ینگه امام ساوجبلاغ، هارون (ع) و یوسف (ع) طالقان، محمد (ع) دنگیزک نظراباد و زیدالرحمان (ع)‌اشتهارد را میزبان نمازگزاران عید سعید فطر عنوان کرد.

دشتکی گفت: با هماهنگی که با مراکز افق این امامزادگان انجام شده شرایط برای تحویل فطریه وکفاره روزه داران فراهم است ضمن اینکه مبلغینی برای پاسخگویی به سوالات شرعی نمازگزاران نیز در این امامزادگان حضور دارند.

عید سعید فطر و دریافت نتیجه یک ماه روزه داری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به فضیلت ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: انسان برای سعادت و خوشبختی بایستی به خودسازی بپردازد ضمن اینکه راه رسیدن به سعادت خداوند است که راهبردهایی برای رسیدن به این خوشبختی وجود دارد که نهایت بهره را باید از آن برد.

وی تصریح کرد:‌خداوند برای رسیدن به سعادت و خوشبختی انسان ها سه ماه رجب، شعبان و رمضان را فصل نیایش و بندگی قرار داده که این سه ماه فرصت های خوبی را برای تقرب جستن خالصانه بنده به درگاه خداوند فراهم می کند.

دشتکی گفت: در سومین ماه فصل نیایش، خداوند خودش را به عنوان میزبان روزه داران و شب زنده داران خطاب قرار می دهد و در واقع نگاه اوج بندگی در ماه رمضان است تا جایی که درهای آسمان برای عزت و تقرب انسان به درگاه خداوند باز است و در نگاه نبی اسلام (ص) از جمله عظمت های برکت، رحمت و مغفرت از سوی خداوند برای انسان ها می باشد.

وی با اشاره به نگاه کریمانه و رحمانی خداوند به انسان ها، افزود: در بحث برکت همان نگاه کم است که با نگاه خداوند زیاد می شود و انسان برکت خاصی در زندگی اش به وجود می آید و حتی اگر انسان دچار معصیت شود در ماه رمضان این فرصت باعث می شود که لیاقتش را در درگاه خداوند بالا ببرد.

وی به موضوع مغفرت خداوند نیز اشاره کرد و بیان داشت: در ماه مبارک رمضان خطاهایی در زندگی روزه داران اتفاق می افتد و اگر تمردی صورت گیرد خداوند آن را نادیده می گیرد و یکی از اتفاق های خوب در این ماه به خصوص در لیالی قدر بخشش گناهان و آمرزیده شدن برای خود، اقوام و امواتمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه هم اکنون در آخرین ساعات ماه رمضان به سر می بریم، تاکید کرد: آخرین ساعات ماه رمضان فرصتی است که اگر گناهان انسان بخشیده نشده این فرصت را از دست ندهد و برای گناهانش طلب مغفرت کند.

وی نخستین روز از ماه شوال را همان عید سعید فطر دانست و گفت: عید فطر یعنی برگشت به فطرت پاک و معصوم انسانی و انسان باید در این روز خودش را آماده و لایق حضور در درگاه خداوند کند.

دشتکی یادآور شد که عید فطر و نماز آن شباهت به بحث قیامت دارد به طوریکه انسان آنچه که در طول عمر خود انجام د اده نتیجه آن را در قیامت می بیند و در عید سعید فطر نیز نتیجه یکماه روزه داری و بندگی را انسان دریافت می کند پس کسانی که از فرصت ماه رمضان به خوبی بهره برده اند نتیجه خوبی در عید فطر دریافت می کنند.

در استان البرز ۸۵ بقعه متبرکه میزبان ۱۰۰ امامزاده می باشد.

برچسب‌ها عید سعید فطر سازمان اوقاف و امور خیریه پروتکلهای بهداشتی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر سازمان اوقاف و امور خیریه پروتکلهای بهداشتی عید سعید فطر سازمان اوقاف و امور خیریه پروتکلهای بهداشتی استان البرز اخبار کنکور درگاه خداوند عید سعید فطر استان البرز ماه رمضان عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، حجت الاسلام سیدعباس مسعودی افزود: این مراسمات در ۱۴ بقعه متبرکه بصورت ویژه برگزار می‌شود.
وی گفت: سخنرانی، مناجات خوانی، قرآن به سر، خیمه‌های معرفت ویژه کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده، بیان احکام، برگزاری نماز جماعت و برگزاری سفره‌های ساده از مهم‌ترین برنامه‌های درحال اجرا در بقاع متبرکه است.
حجت الاسلام مسعودی افزود: ۳۱ مبلغ بومی استان و ۹ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم در بقاع متبرکه استان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی هستند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان گفت: با توجه به همزمانی ایام عید و ماه مبارک رمضان زمینه اسکان مسافران در بقاع متبرکه نیز فراهم شده است.

بیشتربخوانید:شهرستان رودان میزبان مهمانان نوروزی
حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات هرمزگان نیز گفت: مراسم شب‌های قدر در بیش از دو هزار و ۵۰۰ مسجد استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب های قدر در ۱۴ بقعه متبرکه خراسان شمالی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طباطبایی
  • برگزاری شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • فواید گرسنگی و روزه در ماه رمضان
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • بیش از ۲۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند
  • دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی