Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۵۹ صندوق ثابت، ۳۴ صندوق سیار و حدود ۱۰ موسسه خیریه که از بهزیستی استان مجوز دریافت کرده اند که در کنار بهزیستی و با استقرار صندوق نسبت به دریافت فطریه اعلام آمادگی نموده اند و مردم می‌توانند باتوجه به مجوز قانونی این موسسات با اطمینان زکات فطره خودرا پرداخت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




او افزود: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، برنامه ریزی بهزیستی استان زنجان در زمینه جذب زکات فطره به صورت الکترونیکی هست که به همین منظور مردم مومن و خیر استان زنجان می‌توانند زکات خود را از طریق شماره حساب ۲۱۰۰۹۱۴۳۴۵۲۴۱۱۱ نزد بانک توسعه تعاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان زنجان و یا به شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۸۰۶ واریز کنند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی زنجان مددجویان بهزیستی بهزیستی استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری اطلاعات ۴۲ میلیون آدرس در کشور

پایگاه جی‌نف که تسهیل و تسریع انواع خدمات شهری، مبادلات کالا و کاهش حضور مردم در ادارات از جمله مزایای آن بیان شده، تاکنون اطلاعات حدود ۴۲ میلیون آدرس کشور را در خود جمع‌آوری کرده است و در حال حاضر ۱۱۳۰ شهر کشور در پایگاه ملی جی‌نف دارای آدرس یکسان و استاندارد هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر بخواهیم دولت الکترونیک اجرایی و عملیاتی شود، یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه شود، هویت مکان است. بنابر گفته مسئولان طی سال‌های گذشته اگر نتوان هویت مکان را مشخص کرد، دولت الکترونیکی اجرایی و عملیاتی نخواهد شد؛ درواقع ضلعی که دولت الکترونیک را اجرایی و عملیاتی کرده و موجب شفاف‌سازی اقتصاد می‌شود، موضوع هویت مکان و کسب‌و کار است.

GNAF مخفف Geo Coded National Address File به معنی پایگاه نشانی ملی ژئوکد شده است که امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌کند.

تسهیل و تسریع انواع خدمات شهری، مبادلات کالا، خدمات پستی و بررسی و رسیدگی به امور مردم، کاهش حضوری مردم در ادارات، کاهش بروکراسی اداری و به طور کلی تسریع در امور مردم، از جمله مزایای تمایز کد شناسایی اماکن است.

هدف از اجرای طرح GNAF، هویت بخشی به مکان‌هاست و در خلال اجرای این طرح، ابتدا مردم و سپس ادارات خدمات‌رسان و دستگاه‌های اجرایی استان، ذینفع این طرح هستند.

درباره جزئیات این طرح این‌گونه توضیح داده شده که در اجرای جی‌نف، همانند کد ملی افراد، برای مکان‌ها کد شناسایی یکتا صادر خواهد شد و اجرای طرح پایگاه استاندارد نشانی مکان محور، در مدیریت امور شهری بسیار تأثیرگذار است.

به دنبال اهمیت این موضوع پروژه جی‌نف مطرح به صورت آزمایشی در شهرهای بزرگ آغاز به کار کرد و اکنون با گذشت سال‌ها و اعلام مسئولان، اطلاعات حدود ۴۲ میلیون مکان کشور در این پایگاه جمع‌آوری شده است که با حمایت‌های انجام شده استارت تکمیل پروژه در سطح شهری سال گذشته زده شد و درحال حاضر ۱۱۳۰ شهر کشور در پایگاه ملی جی‌نف دارای آدرس یکسان و استاندارد شدند.

همچنین در سال جاری نقاط روستایی هم در دستور کار قرار گرفته است که برای این کار ۳۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در فاز اول بحث تکمیل پروژه جی‌نف اتفاق می‌افتد.

همچنین طبق گفته مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست در حوزه نقاط روستایی حدود ۱۴ میلیون مکان در کشور اطلاعاتشان را جمع‌آوری شده و از ابتدای خرداد بحث بهنگام سازی و ترسیم نقشه و نهایت به روزسانی نقشه‌ها را در سطح کشور شروع می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در اردیبهشت سال ۱۴۰۴ پروژه روستایی تمام شود.

در این راستا اخیراً رضا ربانی- مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست- درباره پروژه جی نف و اهمیت آن اظهار کرد: بر اساس قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی کشور، شرکت ملی پست متولی نگهداری و به‌روزرسانی پایگاه ملی اطلاعات مکانی کشور است.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور در ادامه به تشریح اهمیت پیاده‌سازی پروژه ملی جی نف پرداخت و با اشاره به قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی کشور مصوبه مجلس شورای اسلامی، حکمرانی خوب در حوزه تجارت الکترونیک را بر سه عامل احراز هویت فردی، احراز هویت مکانی و احراز هویت اقتصادی استوار دانست.

وی افزود: مطابق با مفاد مندرج در قانون مدیریت داده‌ها، تمامی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های متولی در پیاده‌سازی نظام ملی نشانی استاندارد ملزم به تبعیت از این قانون بوده و وظیفه دارند نسبت به تأمین منابع و ایجاد ساز و کار لازم برای اجرای این پروژه در شهرها و روستاها با محوریت پست اقدام کنند.

بر این اساس، پیاده‌سازی صحیح پروژه ملی جی‌نف و بهره‌برداری مطلوب از این طرح ملی چشم‌انداز بهتری را برای شرکت ملی پست رقم خواهد زد.

منبع: ایسنا

کد خبر 746478

دیگر خبرها

  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • جمع‌آوری اطلاعات ۴۲ میلیون آدرس در کشور