Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:16:29 GMT

کاشی شیشه‌ای نانویی تولید و به بازار عرضه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۳۶۶۷

کاشی شیشه‌ای نانویی تولید و به بازار عرضه شد

به گزارش روز چهارشنبه ستاد توسعه فناوری نانو، مهرشاد میرخانی مدیرعامل این شرکت فناور درخصوص تولید این محصول گفت: ما هم ظروف شیشه‌ای و هم کاشی شیشه‌ای تولید می‌کنیم، کاشی‌های شیشه‌ای به عنوان بخش تزیئنی در نماسازی وو دکوراسیون سازی داخلی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با گسترش فرهنگ آپارتمان‌نشینی بسیاری از مردم به سراغ استفاده از شیشه به جای سرامیک در دکوراسیون خانگی رفته‌اند، این موضوع چند دلیل دارد،  زیبایی شیشه و همچنین تلالو شیشه زیر تابش نور از جمله انگیزه های مصرف‌کننده برای انتخاب این شیشه‌های تزئینی است، سهولت تمیزکاری، ماندگاری بالا، ضد اسید و ضدخش بودن نیز از دیگر ویژگی‌های بارز این محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل این شرکت فناور ادامه داد: مقاومت حرارتی این محصولات نیز موجب شده تا در فضا آشپزخانه‌ها که گاهی وجود منابع حرارتی ممکن است آسیبی به کاشی و سرامیک وارد کند، این محصولات پایداری بالایی دارند،  معمولا در پشت گاز، دمای بالایی وجود دارد که این گرما موجب آسیب به نمای سرامیک پشت گاز می‌شود، این محصولات نانویی تا ۵۵۰ درجه سانتیگراد مقاومت حرارتی داشته و بنابراین می‌تواند در طولانی مدت دوام قابل توجهی به همراه داشته باشد.

میرخانی درباره فرآیند تولید این کاشی‌های شیشه‌ای گفت:‌ ابتدا شیشه‌ها با استفاده از دستگاه CNC در قطعات مورد نظر برش زده شده و به ابعاد مورد نظر در می‌آیند و لبه‌های قطعات شیشه‌ای نیز سمباده‌کاری شده تا تیز نباشند،  در ادامه روی سطح این شیشه‌های پرایمری قرار داده می‌شود تا به عنوان زیر کار قرارگیرد و محصول برای پوشش‌دهی نانومتری آماده شود، پس از عملیات حرارتی، سطح شیشه آماده‌سازی می‌شود، ‌بعد از این که پرایمر با استفاده از حرارت روی سطح قرار گرفت، لایه‌گذاری فلزی روی سطح شیشه انجام می‌شود. این لایه‌گذاری با استفاده از فناوری‌ نانو انجام می‌شود، در واقع ضخامت لایه فلزی در حد ۱۲۰ نانومتری است.

وی یادآور شد:‌ البته این پوشش ۱۲۰ نانومتری در چند مرحله اعمال می‌شود و در هر مرحله تقریبا ۲۰ نانومتر روی سطح لایه ایجاد می شود که بعد از چند مرحله ضخامت به ۱۲۰ نانومتری می‌رسد،  با اعمال این لایه‌های نانومتری، ظاهر شیشه شبیه به فلز می‌شود و زیبایی خاصی به خود می گیرد، در ادامه محصول ۲۴ ساعت در دمای مشخصی قرار می‌گیرد، سپس با استفاده از پلاسما، سطح آبگریز می‌شود، این فرآیند نیز نانویی است،  بعد از این کار، قطعات آماده مونتاژ در قالب بوده و پس از مونتاژ، کار آماده عرضه به بازار است.

میرخانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این پوشش‌های نانومتری چسبندگی قابل توجهی دارند، معمولا دوام آن‌ها دائمی است و تا زمانی که شیشه آسیب فیزیکی جدی نخورده باشند و نشکنند، این پوشش‌های فلزی روی سطح شیشه باقی خواهند ماند.

وی همچنین گفت:باز خورد عملکرد ما در نمایشگاه‌های نشان داده است که این محصولات ظرفیت صادراتی دارد و ما به دنبال گسترش زیرساخت کارخانه هستیم تا بتوانیم کسب و کار خود را توسعه دهیم.

برچسب‌ها پوشش نانویی فناوری نانو فناوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پوشش نانویی فناوری نانو فناوری پوشش نانویی فناوری نانو فناوری دانش بنیان ها اخبار کنکور شیشه ای روی سطح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل

تین نیوز

فعالان صنف روغن موتور گفتند: روغن موتورهای ایرانول و بهران در بازار ۵۰ درصد گران شد، عدم عرضه روغن موتور این شرکت ها در بازار منجربه ایجاد «بازار سیاه» شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، روغن موتورهای ایرانول و بهران در بازار ۵۰ درصد گران شد، اعلام این خبر از سوی فروشندگان روغن موتور در بازار لوازم یدکی تهران بیانگر آن است که شبکه توزیع یا احتمالا تولیدکنندگان مسیر رشد قیمت روانسازها را دنبال می کنند. قیمت گذاری دستوری برای هر محصولی سبب ایجاد زیان برای تولید کننده و عدم دسترسی مناسب مشتریان برای خرید می شود، اگر وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به اصلاح قیمت روانکارها طی روزهای آتی اقدامی انجام ندهند، باید منتظر ایجاد التهاب شدید در بازار این محصول بود. ظاهرا تغییر مدیران عامل نفت بهران و ایرانول تاثیری در بهبود عرضه روغن موتور از سوی این دو شرکت روانساز به بازار نداشته است.

گرانی اهرم فشار به دولت

بررسی های میدانی خبرنگار «بازار» حاکی از آن است که سه شرکت بزرگ تولید کننده روغن موتور از جمله نفت بهران و ایرانول از ابتدای سال جاری تا امروز اقدام به عرضه روغن موتور در سطح بازار نکردند. فعالان این صنف معتقد هستند که تولیدکنندگان محصولات را به شبکه توزیع تحویل و این شبکه از توزیع آن در سطح بازار خودداری می کند. به نظر می رسد شبکه توزیع با عدم عرضه روغن موتور به بازار، مسیر تحمیل رشد قیمت روغن موتور به دولت را دنبال می کند.

فعالان این صنف در خصوص ایجاد چالش در بازار روغن موتور توسط شبکه توزیع و فقدان نظارت به این شبکه، بیان کردند: اگر شرکت های ایرانول و نفت بهران نسبت به عدم عرضه محصولات خود توسط شبکه توزیع مطلع هستند، چرا اقدام به پخش مویرگی در بازار لوازم یدکی تهران نمی کنند؟

یک فروشنده روغن موتور که نخواست نامش فاش شود، در خصوص عدم عرضه روغن موتور توسط شرکت های مذکور، به «بازار» توضیح داد: درحال حاضر برای روانسازها بازار سیاه ایجاد شده و به نظر می رسد اگر این شرایط تداوم داشته باشد، باید منتظر ورود روغن موتورهای تقلبی به بازار بود.

مجوز گرانی صادر شده؟

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مدعی است که هر گونه افزایش قیمت روغن موتور منوط به اخذ مجوز از کارگروه تنظیم بازار است، این مجوز فقط مشمول تولیدکنندگان روغن موتور می شود. آیا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یا سایر نهاده های نظارتی، عملکرد شبکه توزیع در رشد قیمت روغن موتور را مورد بررسی قرار دادند؟ آیا شبکه توزیع یا «مافیایی روغن موتور» این قدرت را دارد که بدون ابلاغ مجوز گرانی، قیمت روغن موتور در بازار را افزایش دهند؟

تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل

روغن موتور به عنوان یک قطعه استراتژیک شناخته می شود، در صورت گرانی انواع روانکارها باید منتظر رشد قیمت کرایه حمل و نقل بود. زیرا سهم روانکارها در رشد نرخ کرایه ها حدود ۲۰ درصد است، باتوجه به افزایش قیمت ۵۰ درصدی روانسازها و نگرانی مالکان خودروها به ویژه رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی شاید بزودی کرایه ها بیشتر از ابلاغ دولت، رشد کند.

باتوجه به رشد نهاده های تولید و افزایش نرخ ارز، اصلاح قیمت کالاهای مانند روغن موتور که مشمول قیمت گذاری دستوری هستند، امری ضروری است. چرا که فقدان این مساله می تواند منجربه کاهش کیفیت، کاهش عرضه و ایجاد التهاب در بازار شود. به نظر می رسد که «مافیایی روغن موتور» بیشتر از هر زمان دیگری به بازار این محصول مسلط شدند، در سایه نبود نظارت ها اختیار تعیین نرخ در دست شبکه توزیع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد