Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@06:41:01 GMT

۶۳ درصد حوادث خراسان جنوبی از نوع جاده ای است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۳۷۷۸

۶۳ درصد حوادث خراسان جنوبی از نوع جاده ای است

اسعدزاده گفت: ۶۳ درصد حوادث خراسان جنوبی از نوع جاده ای است لذا توسعه ناوگان امدادی، پایگاه های امدادی و پلیس راه نیازمند تقویت بیشتری است.

«محمد حمزه اسعد زاده» امروز (22 اردیبهشت) در جریان مانور امداد و نجات جاده ای در محور نهبندان_زاهدان به خبرنگار شبستان اظهار کرد: مانوری به منظور توان سنجی، آمادگی بیشتر و مهک زدن نیروهای امدادی و عملیاتی  در محور نهبندان_زاهدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی متاثر از حوادث تلخ گذشته است، این استان استانی حادثه خیز و بیش از 63 درصد حوادث آن جاده ای است که نیازمند توجه بیشتر و تقویت نیروهای امدادی و عملیاتی است.

 

اسعدزاده بیان کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و 200 نفر عملیات و 550 حادثه داشته ایم که 620 حادثه آن از نوع جاده ای بوده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 63 درصد حوادث خراسان جنوبی حوادث جاده ای است، گفت: هرچه مانورهای عملیاتی بخش جاده ای افزایش یابد نقاط قوت نیروهای عملیاتی و امدادی بیشتر و کاستی های آن ها رفع می شود.

 

معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش های نریوهای امدادی و عملیاتی، خاطرنشان کرد: جاده نهبندان- زاهدان محوری پر تردد است که باید به تقویت و توسعه ناوگان امدادی، پایگاه های امدادی و پلیس راه توجه بیشتری شود.

 

گفتنی است در مانور امداد و نجات شهرستان؛  جاده نهبندان- زاهدان در زمان حادثه توسط نیروی انتظامی و پلیس راه مسدود شد و کار خارج کردن مصدومین توسط هلال احمر و اورژانس انجام شد و ماشینی که منحرف و آتش گرفته بود خاموش شد.

 

در این مانور که هفت مصدوم و چهار فوتی داشتیم، مصومان با دو خودروی اورژانس به مرکز شهرستان اعزام شدند، همچنین راهدای بلافاصله جاده انحرافی را برای عبور خودروهای دیگر ایجاد کرده بود.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان نهبندان فرماندار نهبندان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند خراسان جنوبی خراسان جنوبی جاده ای درصد حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در طرح نوروزی امسال در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اسداله جلال‌زاده گفت: با توجه به همکاری و هماهنگی‌های بین تمام دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی استان در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی شاهد کاهش تصادفات در استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در سال گذشته برای رفع نقاط و محورهای پرحادثه استان بیان کرد: آموزش فرهنگ ترافیکی برای ارتقای فرهنگ رانندگی در بین رانندگان و همچنین سرنشینان و همراهان سفر برای کاهش تصادفات تبیین شده تا بدانند می‌توانند چه اثربخشی بر راننده داشته باشند و با رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی رانندگی تصادفات کاهش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای پویش "چشم به راهیم"، همراهی رسانه‌ها بویژه صداوسیما برای آموزش‌های رانندگی ایمن در طول اجرای طرح نوروزی، حضور گشت‌های راهداری و پلیس راه در مقاطع پر تردد و پرتصادف، اقدامات فرهنگی و انتشار از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها، به‌ عنوان اقدامات مؤثر در ایام طرح نوروزی در کاهش تصادفات تاثیرگذار بوده است.

جلال‌زاده تصریح کرد: ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی در راستای تسهیل تردد کاربران جاده‌ای و افزایش استراحت کاربران جاده‌ای، نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • مرگ ۷ موتورسوار و مصدومیت ۱۲۴ نفر در تصادفات هفته گذشته
  • مراسم بهره برداری از آسفالت معابر روستای میغان شهرستان نهبندان
  • فوت ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور
  • باران بهاری سیل‌آسا شد
  • برخی جاده‌های خراسان جنوبی لغزنده است
  • لغزندگی برخی جاده های خراسان جنوبی
  • انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی
  • حوادث ترافیکی هفته گذشته جان ۵۱ نفر را گرفت
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی