Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:07:39 GMT

بانک صادرات ایران در قبال قشر ضعیف مسئولیت دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۳۸۲۰

بانک صادرات ایران در قبال قشر ضعیف مسئولیت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک صادرات، مرحله پایانی توزیع بسته‌های ارزاق ماه مبارک رمضان با عنوان پویش سفره مهر رضوی با شعار «سفره‌ای به وسعت ایران» و طی مراسمی با مشارکت بانک صادرات ایران، کانون خدمت رضوی استان تهران و مصلای امام خمینی (ره) برای توزیع ۱۱۰ هزار بسته ارزاق ویژه این ماه با حضور حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، علیرضا جانه، سرپرست کانون‌های خدمت رضوی استان تهران و خادمان و خادمیاران آستان قدس رضوی در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم گفت: افتخار می‌کنم که از طرف ۲۶ هزار همکار شبکه بانک صادرات ایران در این حرکت بزرگ و کمک مومنانه نقشی کوچک داریم.

حجت‌اله صیدی افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری و اهمیت فرهنگ تکریم و کرامت اسلامی در ماه مبارک رمضان، همکاران بانک صادرات ایران برای کمک به بخشی از هم‌میهنان خود در حل مسائل معیشتی ناشی از ناملایمات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا مشارکت کردند که امیدوارم این حرکت برادران و خواهران همکار و همه کسانی که در این امر خیر و تهیه، تدارک و بسته‌بندی این اقلام شرکت داشته‌اند، مقبول درگاه الهی واقع شود و بتوانیم برای رفاه ایران و ایرانیان و پیشرفت کشور قدم‌هایی بلندتر برداریم.

وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران این پویش و حرکت مومنانه، یاد و خاطره امام راحل، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و افزود: همزمان با تعیین نوع حکومت به نام جمهوری اسلامی، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار گرفت و طی ۴۳ سال گذشته برای تحقق استقلال در حال مبارزه و نبرد به سر می‌بریم و سختی‌ها را تحمل می‌کنیم تا از آرمان استقلال صیانت شود.

صیدی با تاکید بر این که بر اساس تمامی شاخص‌ها به درستی و با قوت در مسیر استقلال پیش رفته‌ایم، اظهار کرد: کار تمام و کمال همواره از آن خالق یکتاست اما پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی بسیار قابل توجه بوده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین گفت: استقلال در گرو توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. در جریان توسعه اقتصادی نکته‌ای نهفته است که نباید آن را فراموش کرد. وقتی از توسعه اقتصادی صحبت می‌شود، چون فرمول‌های مادی بیشتری دارد، ناگزیریم بیشتر مادی می‌اندیشیم و دنیا نیز این مسیر را طی کرده است. البته تجربه‌های مختلف دنیا در مورد توسعه نشان می‌دهد که این روند، بی رحم هم بوده و چرخ‌هایی سنگین نیز داشته که برخی زیر این چرخ‌ها له شده‌اند و رهبران توسعه نیز تلفات آن را برای تحقق توسعه پذیرفته‌اند. با این حال الگوی توسعه در ایران بر مبنای کم‌کردن آسیب‌های توسعه شکل گرفته که هم در زمان امام راحل و هم در دوره زعامت مقام معظم رهبری، هیچگاه از این موضوع غفلت نشده است و هرگاه اقتصاددانان، سیاسیون و مدیران اجرایی نسبت به توسعه کشور کوشیده‌اند، مقام معظم رهبری، ضمن تشویق نسبت به آسیب‌های توسعه هم هشدار داده‌اند؛ به طوری که در همه ۳۲ سال زعامت مقام معظم رهبری در کنار حرکت مادی توسعه، حرکت معنوی کمک به یکدیگر و حمایت از قشر ضعیف جامعه هیچگاه فراموش نشده که تدبیر کمک مومنانه نیز یکی از این موارد است.

وی با بیان این که بانک چهار راه مسائل اقتصادی است، گفت: در مدت شیوع کرونا، خیلی از کسب و کارها آسیب دیده است. علاوه بر این در مسیر استقلال‌طلبی، برخی محدودیت‌های سنگین و ظالمانه و به عبارتی فشار حداکثری بر کشور تحمیل شده که مقاومت کرده‌ایم و سربلند بیرون آمده‌ایم. این در حالی است که تنها همین تحریم‌ها کافی بود تا برخی کشورها از پا بیفتند. کرونا هم بسیاری از کشورها را دچار چالش کرده است و فشار این دو برای کشوری که می‌خواهد عزتمند و سربلند باشد، فشار اندکی نبوده و کشور از این پیچ خطرناک تاریخی با افتخار عبور کرده و آرزوی فروپاشی اقتصاد کشور ما را بر دل بیگانگان گذاشته است.

صیدی با بیان اینکه این موفقیت به برکت همین حرکت‌های مومنانه حاصل می‌شود، ابراز کرد: همواره بر سر سفره مهر رضوی و حضرت ثامن‌الحجج امام رضا علیه‌السلام نشسته‌ایم و ریزه خوار این خوان نورانی هستیم.

وی گفت: همکاران ما در سراسر کشور دست به دست هم دادند و امکان مشارکت در این امر خداپسندانه با اهدای کمک‌های نقدی از طریق اختصاص بخشی از حقوق و مزایای آنان و همچنین بودجه اختصاص یافته به حوزه مسئولیت اجتماعی بانک، تأمین شد و خوشبختانه برای گشودن گره‌ی از کار خلق در بهترین شرایط مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: بانک در کنار وظایف و مسئولیت‌های اصلی که برای تحکیم زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه کشور دارد، مسئولیت مهم دیگری نیز احساس می‌کند و آن توجه به قشر ضعیف و دهک‌های پایین جامعه است.

صیدی با بیان اینکه احسان و کرامت از جمله صفت‌های بارز حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام بوده است، گفت: نشستن بر سر سفره امام رضا علیه‌السلام افتخار است و هر چه داریم از ایشان است.

توزیع سراسری ۸۸۸ هزار بسته ارزاق در قالب پویش سفره مهر رضوی طی مراحل متعدد و در طول ماه مبارک رمضان توسط دفاتر کانون خدمت رضوی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شده و در مرحله پایانی این پویش ۱۱۰ هزار بسته ارزاق در سطح استان تهران با مشارکت بانک صادرات ایران توزیع می‌شود.

کد خبر 5210537

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری بانک صادرات کمیته امداد امام خمینی قیمت دلار ویروس کرونا شاخص کل بورس قیمت نفت اقتصاد آمریکا بانک مرکزی ایران اقتصاد چین قیمت یورو قیمت طلا تولید نفت بازار سرمایه بازار سهام بورس تهران فولاد مدیرعامل بانک صادرات ایران مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند

حسن نوری زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جلسه کمیته هماهنگی مرز دوغارون گفت: اینکه خراسان رضوی با کشور‌هایی مصرف کننده همجوار است، خود یک فرصت طلایی برای شکوفایی و رونق بخش صادرات این استان به شمار می‌رود که باید نهایت استفاده از آن را داشت.

وی افزود: مرزنشینان نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مرز‌های کشور دارند و فعالیت‌های اقتصادی قانونیبرای آنان باید پیش بینی شود که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد رضایتمندی در بین سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی باید در اولویت کاری همه مسئولان، به ویژه دستگاه‌های اجرایی در مناطق مرزی استان، باشد.

نوری زاده بیان کرد: استاندارد‌های لازم و بالابردن سطح کیفیت محصولات ایرانی باید در دستور کار تولیدکنندگان باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رشد و پویایی اقتصاد هر منطقه باید زیرساخت‌های لازم در آنان نیز تقویت شود که این نیاز به تلاش، هم افزایی و تلاش مضاعف مدیران و نهاد‌های متولی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: داشتن تناسب بین صادرات و واردات کالا در بین کشور‌های همسایه یک اصل مهم است که این خود افزایش سطح تعاملات را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات