Web Analytics Made Easy - Statcounter

اغفال هموطنان با جعل هویت یک چهره هنری یا همان سلبریتی سبب شد تا پلیس فتای تهران این سلبریتی قلابی را بازداشت کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با جعل هویت یک چهره هنری اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود .

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص این خبر اظهار داشت: یکی از افراد مطرح در زمینه هنر در کشور به پلیس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت که یک حساب کاربری جعلی با نام و تصاویر خصوصی وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلاهبرداری با جعل هویت یک چهره هنری در تهران

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از 80 هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه هنری شاکی و با جعل هویت او با ترفند کمک به کودکان بی سرپرست از کاربران کلاهبرداری می کند

وی افزود:کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی مورد شناسایی قرار دادند و با به دست آمدن اطلاعات هویتی و پس از تشریفات قضایی، وی در یکی از مناطق شمال غرب تهران بزرگ دستگیر شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت حساب کاربری جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و بیش از 6 مورد کلاهبرداری از زنان تهران اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و افزایش دنبال کننده در فضای‌ مجازی عنوان داشت.

بازداشت سلبریتی دروغین در تهران

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود می کنند؛ لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا هویت سلبریتی کلاهبرداری اخبار حوادث اینستاگرام سلبریتی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس بازیگر سینما و تلویزیون تعرض جنسی بازیگر زن ایرانی دختر انتخابات ایران پرونده جسد فیلم جعل هویت تهران بزرگ پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدار سکه سارق از آب درآمد

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری سارق خریدار سکه در سایت دیوار در یکی ‌از مناطق شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان عنوان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای البرز مبنی بر اینکه تعدادی سکه خود را از طریق سایت دیوار به فروش گذاشته و پس از ۲۴ ساعت حساب بانکی وی بسته شده است، بررسی پرونده در دستور کار مأموران پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان با استفاده از اقدامات پلیسی، متهم را در یکی از مناطق کرج شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. متهم با استفاده از سایت و برنامه دیوار فروشندگان سکه و طلا را در مناطق مختلف شهر شناسایی و با فریب آنان مبالغی را از افراد دریافت می کرده است.

جلیلیان گفت: فرد دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی تخصصی ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری در سایت مذکور شد اما پس از مواجهه با مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد. تاکنون ۱۵ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و احتمال می‌رود ۱۰۰ مالباخته دیگر از سراسر کشور به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان در خصوص آگهی‌های درج شده در سایت‌های آگهی مانند دیوار و شیپور متذکر شد: کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران در فضای سایبری گرفتار نشوند و قبل از واریز هرگونه وجه از صحت و سلامت معامله مطمئن شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده لباس جادوگران؛ چرا جادوگران کلاه نوک تیز و زگیل دارند؟
  • ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان و مردم در بازار مسکن ضروری است
  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • «صدای ملت» علیه هویت ملی موضع نمی‌گیرد
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد