Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:02:09 GMT

مصدومیت آزادکار سنگین وزن هند در آستانه بازی‌های المپیک

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۳۹۶۰

مصدومیت آزادکار سنگین وزن هند در آستانه بازی‌های المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون کشتی، این کشتی‌گیر ۲۸ ساله با توجه به بازگشت آسیب دیدگی قدیمی که از ناحیه زانو داشت، می‌بایست سه هفته از تمرینات کشتی دور باشد.

این مصدومیت قدیمی باعث شد تا این کشتی‌گیر هندی در دیدار فینال رقابت‌های کسب سهمیه المپیک مقابل سرگئی کوزایرف از روسیه کشتی نگیرد.

هندی‌ها امیدوارند نماینده کشورشان در این وزن با بهبودی کامل مردادماه سال جاری راهی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5210538

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک هندوستان مصدومیت فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال سپاهان اصفهان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان دربی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا کسب سهمیه المپیک کشتی فرنگی فرهاد مجیدی مهدی طارمی تیم ملی فوتبال ایران ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسل شدن نبرد کلاسیک تیلور - یزدانی در پاریس

به گزارش "ورزش سه "، دیوید تیلور جادوگر آمریکایی ها در کشتی و در وزن 86 کیلو گرم در عین  ناباوری در برابر پدیده جدید کشتی آمریکا آرون بروکس در دو دیدار شب گذشته شکست خورد تا بروکس 23 ساله نماینده آمریکا در این وزن در رقابت های المپیک باشد.

تیلور که به واسطه رقابت نزدیکش با یزدانی برای ما ایرانی ها در این سال ها شناخته شده ترین کشتی گیر خارجی بود و پیروزی های او در دو فینال قهرمانی جهان و المپیک 2020 توکیو و دو برد دیگر او در جام جهانی تهران و رقابت های قهرمانی جهان برابر یزدانی او را کشتی گیری  بزرگ معرفی کرده بود، بالاخره بعد از هفت سال به دومین نفر در بدترین جای ممکن باخت تا آرزوی انتقام و نبرد او با یزدانی در المپیک برای ما به پایان برسد.

یزدانی که در 9 سال گذشته 9 مدال طلا، نقره و برنز جهانی را با چهار طلا و چهار نقره در خورجین خود داشت و پر مدال ترین کشتی گیر تاریخ ایران در رقابت های جهانی و المپیک بود، به همراه مردم ایران در این روزها، منتظر المپیک 20024 پاریس بودند تا نبرد این دو بزرگ تاریخ کشتی جهان را ببیند.

دیشب دیوید تیلور آشکارا آمادگی بدنی همیشگی را نداشت و مقابل حریف جوان زانو زد

تیلور شب گذشته در عین ناباوری در دو دیدار پیاپی با نتایچ جهار بریک و سه بریک عرصه را به رقیب جوان خود باخت تا پایانی باشد بر نبرد کلاسیک و ماندگار او و حسن یزدانی که اتحادیه جهانی کشتی را نیز قبل از حضور این دو در هر تورنمنتی به وجد می آورد.

زانو زدن تیلور در لحظات پایانی نبرد دوم  برابر آرون بروکس و آغوش بروکس در وسط کشتی برای او دل همه دوستداران کشتی را به درد آورد. تیلور که علیرغم رقابت نفس گیرش برابر یزدانی همواره از او به نیکی یاد کرده بود، در این دو  کشتی هر چه تلاش کرد نتوانست از پاهای بیدار و دستان پرتوان بروکس عبور کند و بالاخره مزه شکست را در بدترین موقع چشید.

این شکست شاید حسن یزدانی را هم شوکه کند، تمام برنامه ها ، تمرینات و ذهن یزدانی در این یک سال برای نبرد با تیلور چیده شده بود و او حالا باید در صورت حضور در المپیک به جای رقیب همیشگی به مصاف جوانی برود که از نفس چاقی برخوردار است و رسیدن به پاهای او به این سادگی نیست.

باخت تیلور شاید در لحظه اول برای ما و هر هوادار کشتی ایران خبری خوش و خوشحال کننده بود، ولی پایانی موقت است بر یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ کشتی جهان .البته شاید تیلور 34 ساله دوباره به پا خیزد و به کشتی برگردد ودر رقابت های جهانی 2025 نماینده آمریکا در وزن 86 کیلو باشد اما تکرار این مسابقه در المپیک چیز دیگری بود. 

کشتی یزدانی و تیلور در فینال المپیک توکیو یکی از حساس‌ترین مسابقات کل المپیک بود

تیلور علیرغم  بردهای بزرگش برابر یزدانی ، ورزشکاری قابل احترام در دنیای کشتی و حتی نزد یزدانی و هواداران ایرانی بود، کسی که هیچ وقت اخلاق را در تشک کشتی نباخت و هیچ وقت به اسطوره بزرگ و ماندگار کشتی ایران بی احترامی نکرد. جملات  کنترل شده و با احترام او در مصاحبه ها و شبکه های اجتماعی که با رفتار متقابل یزدانی همراه بود، نبرد این دو بزرگ تاریخ کشتی جهان را برای ما تا ابد ماندگار کرد.

تیلور در بدترین لحظه تاریخ از رسیدن به المپیک 2024 بازماند، مردی که اگر نبود به جرات می توان گفت  یزدانی با 9 طلای پیاپی المپیک و تاریخ برترین ورزشکار تاریخ ایران و حتی آسیا می شد، مردی که در این سالها رقیب همیشگی برترین ورزشکار ایران بود، ولی هیچ وقت هیچ کس از او به بدی یاد نکرد.کسی که زانو زدنش در برابر حریف جوانش در ثانیه های پایانی رقابت های انتخابی تیم ملی آمریکا شاید دل یزدانی را هم به درد آورد.کسی که اگر به المپیک می آمد، مهمترین نبرد تاریخ ورزش  ایران برابر او  دیدنی تر از همیشه بود.ولی با باختش برابر بروکس تاریخ را خراب کرد و داغ فینال المپیک و نبرد انتقامی یزدانی را از ما ایرانی ها گرفت.

محمدرضا تقی خانی

دیگر خبرها

  • دلیل غیبت رییس اینتر در قهرمانی: ترس از بازداشت!
  • پرسپولیس نیازمند درخشش یک ستاره قدیمی
  • شوک به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • تیلور را خودی‌ها زدند | تیلور در المپیک نیست، یزدانی هست؟
  • کولاک نماینده کشتی ایران در بیشکک | سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • یک پرسپولیسی دیگر در آستانه محرومیت از بازی با گربه سیاه
  • پرسپولیس در آستانه دومین محروم برای جدال آلومینیوم
  • پایان عصر «تیلور- یزدانی»؛ جادوگر کشتی آمریکا از آرون بروکس شکست خورد و المپیک را از دست داد
  • کنسل شدن نبرد کلاسیک تیلور - یزدانی در پاریس
  • سرِ سالم دِیک در جمع کشتی‌گیران در آستانه بازنشستگی آمریکا