Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت صمت؛ محمدصادق مفتح در پایان نشست هم اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های اقتصاد کشور، توسعه صادرات غیر نفتی و داشتن اقتصادی مولد است و این در رأس فعالیت‌های کشور قرار گرفته است‌، اظهار داشت: ضرورت داشت تا جلسه‌ای مثل امروز و با مشارکت فعالان بخش خصوصی برگزار شود تا تصمیمات خود را برای سال ۱۴۰۰ با مشارکت فعالان اقتصادی تعیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از حجم ۲۵ هزار میلیاردی تجارت جهانی باید حداقل یک درصد سهم کشور ما شود. ما ۲۵۰ میلیارد دلار زمینه صادرات غیر نفتی داریم اما امروز فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف داریم.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: رسیدن به این هدف مستلزم برنامه ریزی و فعالیت در این حوزه است و ما به عنوان وزارت صمت مسئول پیگیری مشکلات تولید هستیم.

هدف ما رسیدن به ۲۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است

مفتح اضافه کرد: هماهنگی‌های بسیار خوبی با سایر ارگان‌ها مثل بانک مرکزی انجام شده است و هدف ما رسیدن به ۲۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است.

وی تصریح کرد: توسعه صادرات می‌تواند یکی از ابزارهای رسیدن به اقتصادی قوی باشد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: صادرات خدمات فنی مهندسی یکی از بخش‌هایی است که ظرفیت‌های خیلی بالایی در زمینه‌های مختلف مثل نفت، ساختمان، نساجی و غیره دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095485 برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات غیر نفتی محمدصادق مفتح

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات غیر نفتی صادرات غیر نفتی ۲۵۰ میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر

تین نیوز

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت های کم نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۹۰ درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری اظهار کرد: ۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر پیشرفت های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بود.

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی سابقه در سال ۱۴۰۲، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه گذاری جدید ایجاد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی