Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@03:06:46 GMT

دو چالش اصلاح طلبان در انتخابات از نگاه محمود صادقی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۵۳۴۴

دو چالش اصلاح طلبان در انتخابات از نگاه محمود صادقی

به گزارش جماران؛ یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: تجربه ثابت کرده است که اگر میزان حضور مردم در انتخابات بیش از ۵۵ درصد باشد، معمولاً اصولگرایان شانس پیروزی ندارند؛ بر همین اساس از طریق جنگ روانی و رسانه‌ای قصد دارند کاندیدایی که امکان کسب رأی دارند را حذف کنند.

محمود صادقی در خصوص واکنش اصولگرایان به لیست ۱۴ نفره جبهه اصلاحات ایران و همچنین مصوبه اخیر شورای نگهبان، اظهار کرد: شورای نگهبان جایگاه متفاوتی دارد و ما سعی می‌کنیم که این نهاد را جناحی تلقی نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می‌رسد اصولگرایان در حال تلاش برای برگزاری یک انتخابات حداقلی و غیررقابتی هستند. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزود: اینگونه تحرکات به خاطر ترس از این است که مردم به خصوص قشر میانی و خاکستری جامعه در عرصه انتخابات حاضر شوند و تجربه ثابت کرده که اگر میزان حضور مردم در انتخابات از ۴۰ درصد بالا برود و حدود ۵۵ درصد باشد، معمولاً اصولگرایان شانس پیروزی ندارند؛ بر همین اساس از طریق جنگ روانی و رسانه‌ای قصد دارند کاندیدایی که امکان کسب رأی دارند را حذف کنند.

 

تایید صلاحیت افراد قابل پیش‌بینی نیست

 

وی بیان کرد: اساساً تایید صلاحیت افراد قابل پیش‌بینی نیست و شورای نگهبان پس از ثبت نام تصمیم گیری و بررسی خواهد کرد. بنابراین بخشی از این فضاسازی‌ها جنگ روانی است که علیه برخی از کاندیداهای اصلاح طلب ایجاد شده است.

صادقی اضافه کرد: البته شاید برخی از این فضاسازی‌ها به منظور اثرگذاری در تصمیم شورای نگهبان صورت گرفته باشد که امیدواریم شورای نگهبان تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار نگیرد.

 

نمی‌توانیم پیش‌بینی خوشبینانه‌ای نسبت به انتخابات داشته باشیم

 

صادقی با بیان اینکه وضعیت کنونی، وضعیت بغرنجی است، گفت: ما نمی‌توانیم پیش‌بینی خوشبینانه‌ای نسبت به انتخابات داشته باشیم. اصلاح طلبان با دو چالش مواجه هستند؛ چالش پاسخگویی نسبت به عملکرد دولت آقای روحانی که اذهان عمومی اصلاح‌طلبان را مسئول این دولت می‌‌دانند که البته تا حد زیادی نیز مسئول هستند و باید تا حدی که به آنها مربوط می‌شود، مسئولیت‌پذیری داشته باشند. و همچنین چالش قهر مردم با صندوق‌های رأی است چون اصلاح‌طلبان در شرایطی می‌توانند موفق شوند که مردم اقبال داشته باشند. اگر نتوان این دو چالش را مدیریت کرد ما نمی‌توانیم نتیجه خوبی از انتخابات پیش رو بگیریم.

این عضو جبهه اصلاحات ایران تاکید کرد: من شخصاً به انتخابات ناامید نیستم. امیدوارم از ظرفیت‌هایی که اصلاح‌طلبان دارند، استفاده شود. اگر اصلاح‌طلبان انسجام داشته باشند و کاندیدای اصلاح‌طلب صدای گویای مردم باشد و شفاف سخن بگوید و با شجاعت و جسارت مطالبات مردم را مطرح کند و محافظه کاری نکند، می‌تواند اعتماد مردم را تا حد زیادی جلب کند. همانگونه که ما شاهد بودیم آقای جهانگیری در انتخابات ۹۶ با یک رویکرد اصلاح‌طلبانه در مناظره‌ها به جامعه امید آفرینی کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 اصولگرایان حسن روحانی شورای نگهبان محمود صادقی انتخابات 1400 سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 شورای نگهبان اصلاح طلبان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان

استاندار همدان در این دیدار گفت: ارتش با نگاه حضرت امام عظیم‌الشأن(ره) هویت جدید پیدا کرد. 

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: با صدور پیام تاریخی حضرت امام‌خمینی (ره)، روز ۲۹ فروردین‌ماه را به عنوان روز ارتش تعیین کردند و ارتش مکتبی بر اساس نگاه امام عظیم‌الشأن (ره) هویت جدید پیدا کرد.

او گفت: در ابتدای انقلاب‌اسلامی منافقین کوردل شعار انحلال ارتش می‌دادند تا قدرت مدافع مردم و کشور را برای مقاصد شوم و تجزیه‌طلبانه‌ی خود از بین ببرند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: عملیات تنبیهی «وعده صادق» تبلور ایمان، اعتقاد، علم و مقاومت در برابر تمام مستکبران جهان بود.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: مسیر حرکت پهپاد‌ها و موشک‌ها با برنامه بسیار هوشمندانه از شهر‌های رژیم منحوس صهیونیستی گذشت تا بخشی از قدرت نظامی ایران‌اسلامی نمایان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها