Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر شما برای خودروی خود بیمه بدنه خریداری کرده باشید، احتمالاً در قسمت مفاد قرارداد به گزینه پوشش ایاب و ذهاب یا رفت و آمد برخورد کرده اید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه دات کام، شاید بپرسید کاربرد پوشش ایاب و ذهاب چیست؟ شرایط پوشش ایاب و ذهاب بیمه بدنه شامل چه مواردی است؟ شما را به خواندن این متن دعوت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه بدنه خودرو چیست؟ این بیمه خودرو چه پوشش‌هایی دارد؟

بیمه بدنه خودرو، نوعی از بیمه های اختیاری است که معمولاً برای صاحبان وسایل نقلیه بعد از بیمه اجباری شخص ثالث شهرت و اهمیت خاصی دارد. . بیمه بدنه با توجه به رواج استفاده از خودرو در میان اقشار مختلف و افزایش قیمت قطعات و لوازم خودرو یکی از اصلیترین نیازهای مردم می‌باشد. همچنین با وجود تبصره ۳ ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث و مباحث مربوط به خودروی متعارف اکثر خسارت‌های وارده به خودروهای گران قیمت قطعا با بیمه‌نامه ثالث مقصر جبران نخواهد شد. بنابراین در صورت عدم اخذ بیمه‌نامه بدنه، مالکان این وسایل نقلیه، زیان‌های هنگفتی را متحمل خواهند شد. این بیمه پوشش‌های اصلی و اضافی مختلفی دارد. پوشش‌های اضافی، بخش مهمی از پوشش‌های بیمه بدنه است که در محافظت از ماشین شما نقش بسیار مهمی دارد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه شامل چیست؟

پوشش سرقت در جای قطعات (یعنی سرقت وسایل و قطعات ماشین)

 پوشش ایاب و ذهاب (یعنی هزینه ایاب و ذهاب بیمه گذار در مدتی که ماشین در تعمیرگاه است)

 پوشش شکست شیشه (شکست شیشه به هر علت)

 پوشش نوسانات قیمت (یعنی با افزایش قیمت ماشین، خسارتی که به شما پرداخت‌ می‌شود بر اساس قیمت جدید ماشین است، البته تا درصدی مشخص)

 پوشش بلایای طبیعی (مثل سیل، زلزله و آتشفشان)

 پوشش رنگ، مواد شیمیایی و اسید پاشی (خسارت ناشی از این خطرات بر روی بدنه ماشین)

 پوشش ترانزیت (یعنی حوادثی که در خارج از کشور به ماشین وارد شود)

پوشش‌های دیگری هم هستند که فقط بعضی از شرکت‌های بیمه آن را ارائه‌ می‌دهند. پوشش‌هایی  مثل:کشیده شدن میخ، حذف فرانشیز و افت قیمت ماشین.

در صورت خرید پوشش‌های اضافی بیمه بدنه، مبلغی بابت هر کدام از پوشش‌ها به قیمت بیمه بدنه شما اضافه‌ می‌شود.یکی از پوشش‌های اضافی این بیمه‌نامه، پوشش ایاب و ذهاب است که در صورت پرداخت حق بیمه بیشتر به بیمه‌گزار تعلق می‌یابد. پوشش “ایاب و ذهاب” کاملا اختیاری است و شما می توانید هنگام صدور بیمه نامه بدنه آن را انتخاب کرده یا انتخاب نکنید. البته انتخاب این پوشش تغییر چشمگیری در حق بیمه شما ایجاد نمی کند.

پوشش ایاب و ذهاب بیمه بدنه چیست؟

 این هزینه در واقع هزینه ایاب و ذهاب است که توسط بیمه بدنه پرداخت می‌شود.یعنی به ازای تعداد روزهایی که ماشین در تعمیرگاه است، بیمه مبلغ مشخصی را به مالک خودرو پرداخت می‌کند. به بیان دیگر، خودروی شما به قدری زیان دید که می بایست چند روز برای تعمییرات در تعمیرگاه بماند. شما می‌توانید از طریق پوشش بیمه ایاب و ذهاب مبلغی را بعنوان کرایه رفت و آمد خود از شرکت بیمه و از طریق بیمه بدنه دریافت نمایید.

محاسبه هزینه ایاب و ذهاب

حال شاید این سئوال پیش آید که نحوه محاسبه ایاب و ذهاب در شرکت‌های بیمه چگونه است؟ هزینه ایاب و ذهاب در شرکت‌های مختلف بیمه فرق می‌کند.

این هزینه به صورت روزانه محاسبه می‌شود و حداکثر تا ۳۰ روز را پوشش می‌دهد.

نحوه محاسبه آن به دو صورت است:

در حالت اول شرکت بیمه درصدی از ارزش خودرو را به عنوان هزینه ایاب ذهاب در نظر می‌گیرد. مثلا ۰٫۳ درصد ارزش ماشین در زمان صدور بیمه.

در حالت دوم شرکت بیمه حداکثر مقدار یا مقدار مشخصی را تعیین می‌کند. مثلا روزی ۱۰ هزار تومان. این مبلغ هم به شرکت‌های مختلف بستگی دارد.

البته ممکن است بعضی از شرکت‌های بیمه چند روز را به عنوان فرانشیز در نظر بگیرند و هزینه کل ۳۰ روز را به شما پرداخت نکنند.

چگونه از بیمه ، هزینه ایاب و ذهاب بگیریم

به طور مثال اگر شما یک خودرو  با ارزش ۲۰۰ میلیون تومان بیمه کرده باشید. در هنگام استفاده از بیمه هزینه ایاب و ذهاب بیمه بدنه ، شرکت بیمه با محاسبه فرمول ذکر شده روزی ۶۰ هزارتومان و به مدت ۳۰ روز  ( تعداد روزها به تشخیص کارشناس بیمه می باشد ) یعنی مبلغی معادل ۱۸۰۰۰۰۰ تومان را به شما بابت هزینه ایاب و ذهاب پرداخت خواهد نمود. 

اگر به این پوشش جذاب بیمه بدنه علاقه مند هستید و ضمنا از طرفی می‌خواهید، بیمه بدنه مناسب خودروی خود بخرید، شما را به خرید این بیمه کاربردی دعوت می‌کنیم. بیمه ای که در بازار تورمی قیمت خودرو و قطعات یدکی، بسیار می‌تواند مفید واقع شود.

چگونه آنلاین بیمه بدنه بخریم؟

۱)  پس از وارد کردن مشخصات خودرو در کادرهای معین صفحه استعلام و خرید بیمه بدنه در سایت www.bimeh.com، به مقایسه قیمت بیمه بدنه از شرکت‌های مختلف ارایه‌دهنده بیمه بدنه بپردازید.به عنوان مثال، می توان به بیمه بدنه ایران، بیمه بدنه پارسیان و بیمه بدنه آسیا اشاره کرد.

ب) در نهایت با توجه به اولویت ها و نیاز خود،یکی از شرکت‌های ارایه دهنده بیمه بدنه موجود درسایت بیمه‌دات‌کام را انتخاب نمایید.

ج) در نهایت بعد از ورود اطلاعات شخصی و بارگذاری عکس پشت و روی کارت خودرو و بیمه‌نامه بدنه قبلی خود، با پرداخت حق بیمه  به خرید آنلاین بیمه بدنه مناسب خود بپردازید. (همچنین شما می توانید بیمه بدنه قسطی را در لیست استعلام و خرید خود قرار دهید.)

د) بیمه‌نامه بدنه اتومبیل تان در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می گردد و به هر کجای کشور به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

منبع مطلب: سایت بیمه دات کام (bimeh.com)

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمه بدنه خودرو بیمه ماشین خودرو هزینه ایاب و ذهاب پوشش ایاب و ذهاب ایاب و ذهاب بیمه بیمه نامه بدنه پوشش های اضافی شرکت بیمه بیمه بدنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت

بالا بودن هزینه‌های درمان و جراحی برای بیمارانی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند، با مشکلاتی مواجه کرده است. اما بیمه سلامت و بیمه روستایی راهکار مناسبی برای افراد به وجود آورد تا بتوانند به راحتی هزینه‌های درمان خود را بپردازند.

به گفته شهروندخبرنگار ما چند روزی هست که بیمه سلامت و بیمه روستایی در شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی دچار اختلال شده و مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است. با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام خسته نباشید من از خراسان رضوی شهرستان کاشمر پیام می‌دهم الان چند روزی هست که بیمه سلامت و روستایی دچار اختلال شده است و ما برای انجام کار‌های پزشکی و درمانی مجبور به پرداخت هزینه آزاد هستیم جالب اینجا است که تامین اجتماعی سامانه اش فعال، اما تحت عنوان بیمه سلامت همگانی چه شهری و چه روستایی صورت نمی‌گیرد و مردم باید بیشترین هزینه را باید پرداخت کنند من خودم باردار هستم هفته‌های آخر با کلی هزینه رفت و آمد از روستا به کاشمر برای سونوگرافی رفتم. بعد از کلی معطلی سامانه قطع و اصلا معلوم نیست چه زمانی وصل شود.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز
  • ارزان ترین بیمه شخص ثالث اتوبوس و مینی بوس در سال 1403 چند؟
  • برگزاری دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه ای در تیر سال جاری/ دو خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه قرار دارد