Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی آهنین‌پنجه روز چهارشنبه درجلسه ستاد مدیریت بحران قم، افزود: امسال به دلیل گرمای هوا، مصرف برق ۲۲ درصد در کشور افزایش و به دلیل کاهش بارندگی، ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی ۳۴ درصد کاهش یافته‌است.

وی پیش‌بینی کرد: ۹۸۸ مگاوات نیاز مصرف قم است و با مدیریت بار ۱۱۵ مگاوات، ۸۷۳ مگاوات در پیک مصرف نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس نامه وزیر نیرو، امسال حداکثر اجازه برداشت ۷۷۰ مگاوات نیروی برق داریم و باید ۱۰۰ مگاوات بیشتر از سال‌های گذشته مدیریت مصرف شود، در غیراینصورت خاموشی ۱۰۰ درصد است.

آهنین‌پنجه خاطرنشان کرد: اگر مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف رعایت شود، خاموشی نابه هنگام در استان قم نخواهیم داشت و در همین راستا بخش‌های صنایع و کشاورزی نیز ضرر و زیانی از این خاموشی‌ها نخواهند داشت.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان پاداش همکاری مشترکان برق در استان قم پرداخت شد و اگر امسال نیز این همکاری ادامه داشته باشد، تا ۱۵ میلیارد تومان پاداش برای قم لحاظ می‌شود که در قبوض برق مشترکان اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: پارسال حدود ۶ هزار تفاهم‌نامه در صنایع، چاه‌های کشاورزی، مولدهای خودتامین، تغییر کار اداری، استارت آپ ها و اینترنت اشیا مدیریت مصرف انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق قم افزود: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در سال جاری، امسال باید ۵۰ مگاوات کمتر از سال گذشته یعنی ۷۷۰ مگاوات برق در استان مصرف شود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که ۱۰ درصد برق در استان توسط اداره‌ها مصرف می‌شود، اگر ساعت کاری اداره‌ها در استان تغییر یابد، در کاهش و مصرف مدیریت پیک موثر خواهد بود.

وی افزود: بیش از ۱۳ هزار مشترک در بخش خانگی پرمصرف هستند که کارشناسان با تماس‌های تلفنی نسبت به لزوم کاهش و مدیریت مصرف برق مشترکان را آگاه می‌کنند.

آهنین‌پنجه اضافه کرد: ۴۱۵ هزار و ۲۱۰ مشترک خانگی درقم وجود دارد که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۵۳۰ مشترک پرمصرف، ۲۹۹ هزار و ۲۲ مشترک خوش مصرف و ۹۶ هزار و ۶۵۸ مشترک کم‌مصرف هستند.

به گفته وی، وزارت نیرو سقف اوج مصرف را برای استان قم، ۵۵۱ مگاوات برای اردیبهشت، ۷۱۸ مگاوات برای خرداد و ۷۷۰ مگاوات برای فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: تنظیم وسایل سرمایشی در دمای ۲۶ درجه، خاموشی روشنایی و سرمایشی بعد از پایان کار، جلب همکاری صنایع و کشاورزان برای تفاهم‌نامه با شرکت برق، استفاده حداکثری از مولدهای اختصاصی صنایع، تعدیل روشنایی محورهای مواصلاتی، تمرکز بر مصرف مشترکان تجاری و خانگی با استفاده از استارت آپ ها و شناسایی مراکز غیرمجازی رمز ارز از جمله اقداماتی است که برای کاهش اوج مصرف برق الزامی است.

به گفته آهنین‌پنجه، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان قم کشف شده‌است.

وی تاکید کرد: امسال شرایط خاص است و همه مشترکان در بخش‌های خانگی، تجاری و کشاورزی باید در کاهش مصرف برق همکاری کنند.

در حال‌حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

برچسب‌ها انرژی برق قم مصرف بهینه برق شركت سهامی برق منطقه ای تهران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق قم مصرف بهینه برق انرژی برق قم مصرف بهینه برق وزارت نیرو اخبار کنکور برق در استان مدیریت مصرف استان قم آهنین پنجه مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تامین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روز‌های اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا قبل از خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: در همین راستا از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحد‌ها برای تولید انرژی پایدار در فصول گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحد‌های نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روز‌های اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رساندیم.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا نیمه اردیبهشت نیز با انجام ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد