Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@14:54:24 GMT

تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیأت دولت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۵۹۱۵

تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیأت دولت

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، افزایش حق مسکن کارگران که طبق مصوبه شورای عالی کار در سال گذشته پیشنهاد شد، از مبلغ 300 هزار تومان به 450 هزار تومان برسد،باید برای اجرا در هیات دولت تصویب می‌شد.

البته در مصوبه شورای عالی کار تاکید شده بود که این مصوبه از اول سال 1400 باید اجرا شود، بنابراین اکنون که به تصویب دولت رسیده باید عطف به ماسبق شده و برای حقوق فروردین سال جاری هم پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: به لطف خدا امروز پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران عزیز تصویب هیات وزیران رسید.

همچنین مشکل چند ده‌هزار بانوان محترم بیمه شده تامین اجتماعی در زمینه افزایش مدت زمان دریافت هزینه بارداری از 6 ماه به 9 ماه و تامین منابع آن به تصویب دولت رسید. وی این مصوبه را یک گام جلوتر عنوان کرد. 

به گزارش فارس، در حال حاضر حدود 14.2 میلیون کارگر بیمه شده اکنون در کشور وجود دارد که منتظر افزایش حق مسکن کارگران هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران مسکن رفاه اجتماعی حق وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی حق مسکن کارگران افزایش حق مسکن کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟

در حالی این روز‌ها بحث بر سر احتمال تغییر در رقم دستمزد داغ شده است که در آخرین خبر از زبان وزیر کار، گفته شده است که آنچه که در آخرین جلسه شورای عالی کار در سال گذشته، درباره دستمزد ۱۴۰۳ مصوب شده، اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، آن‌طور که در گزارش‌ها دیده می‌شد، هفته گذشته نشست‌هایی در شورای‌عالی کار با هدف اصلاح مصوبه مزدی ۱۴۰۳ برگزار شد که احتمال تغییر مصوبه مزدی را بالا برده بود و به نظر می‌رسید برخی از آیتم‌های دستمزد دچار تغییر خواهد شد.

این در شرایطی است که اعضای کارگری شورای عالی کار مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ را امضا نکرده و تنها گروه کارگری و دولت درباره حقوق کارگران به توافق رسیده بودند. بر همین اساس، برخی روایت‌ها حاکی از آن است که احتمالا نشست‌های سه‌جانبه‌ای در ارتباط با اصلاح مصوبه مزدی برگزار شود.

اما آن‌طور که به نقل از سید صولت مرتضوی، وزیر کار روایت شده، آنچه در خصوص میزان حقوق مصوب و ابلاغ شده، اجرا می‌شود.

با این حال، در گزارشی دیگر، از برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات مصوبه حداقل دستمزد کارگری ۱۴۰۳ گفته می‌شود که حکایت از تغییر ۳۵ درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح دارد.

افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن نخست باید به تصویب هیات دولت برسد و در ادامه از سوی رییس شورای اسلامی کار ابلاغ شود. این مساله قرار است در نخستین جلسه هیات دولت مطرح شده و به رای گذاشته شود. عموما هر چه در شورای عالی کار مصوب می‌شود، به تایید هیات دولت می‌رسد.

آن‌طور که سمیه گلپور، رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفته، وزارت کار از ما به عنوان رییس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود.

این پیشنهاد برای جامعه کارگری که ۷۰ درصد دستمزد خود را صرف اجاره‌بها می‌کند، بسیار اندک است، اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.

دیگر خبرها

  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • تغییر ساعت کار ادارات باید در هیئت دولت تصویب شود
  • تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران
  • وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • خبر جدید در مورد حق مسکن کارگران
  • تصمیم جدید دولت درباره تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳/ وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟
  • تغییر ساعات کاری ادارات در فصل گرما مشروط به تصویب هیأت وزیران است
  • جزئیات پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران
  • جزییات پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران