Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیرخانه دائمی جایزه مردمی و ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو»، با توجه به استقبال علاقه‌مندان به شرکت در دومین دوره این جایزه، مهلت ارسال آثار را تا پایان اردیبهشت 1400 تمدید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رویکرد جایزه شهید اندرزگو بیان و روشنگری حقایق درباره دوره منحوس پهلوی‌هاست و اینک قرار است پس از گذشت دو سال از برگزاری نخستین دوره این جایزه، دومین دوره آن با آرمان برجسته‌نمایی و تقدیر از کتاب‌ها و آثار تولیدی با موضوع مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و سایر مراکز و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پدیدآورندگان و ناشران می‌توانند آثار خود را با درون‌مایه‌های مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره آن‌ دوران، در ‌گروه‌های داستان بلند و رمان بزرگ‌سال، داستان و شعر کودک و رمان نوجوان و همچنین روایت تاریخ، به دبیرخانه جایزه شهید سیدعلی اندرزگو ارسال نمایند.
چاپ اول آثار ارسالی باید متعلق به سال‌های 98 یا 99 باشد. همچنین، نویسندگانی که آثار منتشرنشده خود را ارسال می‌کنند، باید حداقل یک کتاب منتشرشده داشته باشند.
پدیدآورندگان می‌توانند دو نسخه از آثار خود را تا پایان اردیبهشت‌ 1400، برای دبیرخانه دائمی جایزه شهید سیدعلی اندرزگو به نشانی تهران، خیایان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک 140، مجمع ناشران انقلاب اسلامی ارسال نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایتِ رسمی مجمع ناشران انقلاب اسلامی به نشانی www.mananashr.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه جایزه شهید سیدعلی اندرزگو به شماره 02166976482، داخلی 208 و 209 تماس بگیرند.
زمان برگزاری جایزه، شهریور‌ 1400 و همزمان با ایام شهادت شهید سیدعلی اندرزگو است. دبیرخانه زمان دقیق و محل برگزاری جایزه را متعاقباً از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جایزه ادبی اندرزگو شهید سیدعلی اندرزگو جایزه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار افشار: میراث مرتضی هنر متعهد است/ آوینی فرهنگ ایثار را در قله معرفی کرد

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش سی و یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث آوینی» با رونمایی از اولین اثر مستند شهید اوینی پس از ۴۴ سال به همت بنیاد روایت فتح دقایقی پیش، بیست و هفتم فروردین ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مستندی از تاسیس و فعالیت جهاد سازندگی ابتدای انقلاب پخش شد.

درابتدای این مراسم،  سردار علیرضا  افشار از مسئولان وقت جهاد سازندگی گفت: شهید اوینی بسیار بر هنر متعهد تاکید داشت. هنر سه بخش است یک هنر دولتی داریم که اگر دولتی معتقد باشد، جنبه مذهبی خود را حفظ می‌کند، یک هنر هم ازاد و بدون قید و بند است و این هنر از سوی استکبار جهانی القا می‌شود، هنر سوم متعهد است که به شاخص‌های انسانی معتقد است. هنر انقلاب به این هنر معتقد است.

وی با اشاره به اینکه فضای هنر ابتدای انقلاب بسیار آلوده و سنگین بود، گفت: شهید اوینی بیشتر تحت تاثیر اندیشه‌های امام متحول شد پیش از ان در دانشکده هنر‌های زیبا درس خوانده بود، این تحول در او شخصیتی ساخت که تو را نهادینه کرد او توانست با قلم و بیان خود، فرهنگ ایثار را در قله معرفی کند. خیلی هم اهل مطالعه و نقد سینما بویژه سینمای غرب بود.

سردار افشار یاداور شد: او تلاش داشت با وجود فشار‌ها به رویکرد خود متعهد باشد و بنظرم با وجود تخصصش مظلوم بود، چون او را برنتابیدند و به حدی فاصله اش با عده‌ای زیاد شد که او را در دوره‌ای ممنوع التصویر شد و از حوزه هنری هم اخراج شد.

وی توضیح داد:«خان گزیده‌ها» فیلمی بود که او ساخت و فضا‌های عجیب زندگی خان‌های آن دوره را به تصویر کشید و بسیار جریان ساز شد و شهید بهشتی بدان ورود کرد، بنابراین او در تصمیم گیری مدیران برای مناطق دورافتاده و عشایر و مردمشان بسیار اثرگذار بود.

سردار افشار با تاکید بر اینکه در یک دوره ما در خدمت ایشان در بنیاد روایت فتح بودیم و می‌دیدیم که چقدر فعال هستند. شهید اوینی یک هنرمند بود و در عین حال قلمش قوی‌تر از هنرش بود، ما امروز ویژگی‌های جذاب مستند‌های او را، چون خلا در عرصه فیلم و مستندسازی داریم.

سپس گروه سرود و مداحی اثری را اجرا کردند.

این گزارش تکمیل می‌شود…

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد
  • سردار افشار: میراث مرتضی هنر متعهد است/ آوینی فرهنگ ایثار را در قله معرفی کرد
  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب سال دانشجویی
  • دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان هفتمین دوره اعطای جایزه پروفسور ابراهیم‌زاده معبود