Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@08:23:53 GMT

رتبه اول یزد در زمینه تنوع مواد معدنی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۶۲۴۴

رتبه اول یزد در زمینه تنوع مواد معدنی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: استان یزد در حال حاضر در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول در سطح کشور را دارد و این استان را می‌توان در این زمینه به کلکسیون مواد معدنی تشبیه کرد.

او افزود: یزد با وجود وضعیت نامناسب آب و هوایی و زیستی، ذخائر معدنی عظیمی را در خود جای داده به نحوی که اکنون با وجود معادن سنگ آهن چغارت، چادرملو و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. یکی از بزرگترین قطب‌های معدنی آهن کشور به شمار می‌رود.

علمداریزدی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۳ نوع ماده معدنی در سه گروه فلزی خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزئینی و نما و مصالح ساختمانی در ۶۴۱ معدن دارای پروانه بهره برداری استخراج می‌شود.

او با بیان اینکه یزد از نظر استخراج و اشتغال نیز رتبه دوم کشور را دارد، عنوان کرد: ظرفیت استخراج از این معادن سالانه بیش از ۶۹ میلیون تن است و این معادن در سطح استان برای ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت اسمی اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اشتغالزایی خوب معادن در استان یزد، اظهار داشت: این معادن توانسته اند به سهم خود بخشی از مشکلات اجتماعی را حل کنند ضمن اینکه برخی معادن با انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، توانسته‌اند بخشی از نیاز‌ها و کمبود‌های محل استقرار خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن و تجارت سنگ آهن قطب صنعتی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ میرهاشم خواستار فرماندار بندر خمیر افزود: بیش از ۲۱ میلیون تن مواد معدنی از استان هرمزگان صادر شده که سهم بندر خمیر ۳٫۶ تن بود که برای افزایش آن برنامه ریزی شده است.
وی افزود: افزایش سالانه دو میلیون تن صادرات موادمعدنی از بندر خمیر برای سه سال پیش رو هدف‌گذاری شده است.
فرماندار خمیر همچنین با اشاره به اینکه برای نخستین بار سه فروند بارج به طور همزمان در بندر چند منظوره خمیر بارگیری شدند، گفت: در این بارج‌ها سنگ گچ، بارگیری شده و ظرفیت آنها به ترتیب ۱۱ هزار، ۸ هزار و ۵ هزار تن است.
وی افزود: برای توسعه بندر خمیر که در فاصله ۶۵ کیلومتری غربی بندرعباس است، ۱۶۳ هکتار از اراضی ملحق خواهد شد که مطالعات این طرح انجام شده است.

دیگر خبرها

  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است