Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های قزوین، البرز، زنجان، تهران و سمنان، همچنین دامنه های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، همدان، کردستان، قم، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، فارس، یزد، اصفهان، کرمان و هرمزگان و همچنین اردبیل، ارتفاعات خراسان شمالی و سواحل شمالی کشور خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری غیر از سواحل شمالی کشور در شمال غرب نیز رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب استان‌های قم، اصفهان و مرکزی، شمال و شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب یزد، ارتفاعات کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب استان‌های قم، اصفهان و مرکزی، شمال و شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب یزد و ارتفاعات کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود و روند افزایش نسبی دما حاکم است و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب استان مرکزی، جنوب قم، غرب اصفهان، لرستان و چهارمحال و بختیاری رشد ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در دو روز آینده در اردبیل و غرب سواحل خزر افزایش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۱۷ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری بیان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۲۱ اردیبهشت امسال، ۱۲۷ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۷۲ میلیمتر بود که بارش سال جاری ۵۳ درصد کمتر از سال گذشته است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی هواشناسی رگبار باران رعد و برق باد شدید هوای تهران مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی رعد و برق و وزش باد شدید چهارمحال و بختیاری ساعات بعد از ظهر پیش بینی می شود روز آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز (۲۹فروردین) تا روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) در بیشتر استان‌ها بارش باران، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز(۲۹ فروردین) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این روز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه (۱ اردیبهشت) و یکشنبه (۲ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و طوفانی و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه ( ۳۱ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896188

دیگر خبرها

  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل
  • رگبار و وزش باد شدید در ۴ استان کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • هشدار بارش‌های شدید در چند استان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان