Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم درجلسه ستاد مدیریت بحران قم،گفت: امسال به دلیل گرمای هوا، مصرف برق ۲۲ درصد در کشور افزایش و به دلیل کاهش بارندگی، ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی ۳۴ درصد کاهش یافته‌است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم پیش‌بینی کرد: ۹۸۸ مگاوات نیاز مصرف قم است و با مدیریت بار ۱۱۵ مگاوات، ۸۷۳ مگاوات در پیک مصرف نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: بر اساس نامه وزیر نیرو، امسال حداکثر اجازه برداشت ۷۷۰ مگاوات نیروی برق داریم و باید ۱۰۰ مگاوات بیشتر از سال‌های گذشته مدیریت مصرف شود، در غیر اینصورت خاموشی ۱۰۰ درصد است.

آهنین‌پنجه عنوان کرد: اگر مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف رعایت شود، خاموشی نابه هنگام در استان قم نخواهیم داشت و در همین راستا بخش‌های صنایع و کشاورزی نیز ضرر و زیانی از این خاموشی‌ها نخواهند داشت.

او گفت: سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان پاداش همکاری مشترکان برق در استان قم پرداخت شد و اگر امسال نیز این همکاری ادامه داشته باشد، تا ۱۵ میلیارد تومان پاداش برای قم لحاظ می‌شود که در قبوض برق مشترکان اعمال خواهد شد.

آهنین پنجه اضافه کرد: پارسال حدود ۶ هزار تفاهم‌نامه در صنایع، چاه‌های کشاورزی، مولد‌های خودتامین، تغییر کار اداری، استارت آپ‌ها و اینترنت اشیا مدیریت مصرف انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق قم افزود: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق امسال، امسال باید ۵۰ مگاوات کمتر از سال گذشته یعنی ۷۷۰ مگاوات برق در استان مصرف شود.

او بیان کرد: با توجه به این‌که ۱۰ درصد برق در استان توسط اداره‌ها مصرف می‌شود، اگر ساعت کاری اداره‌ها در استان تغییر یابد، در کاهش و مصرف مدیریت پیک موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم افزود: بیش از ۱۳ هزار مشترک در بخش خانگی پرمصرف هستند که کارشناسان با تماس‌های تلفنی نسبت به لزوم کاهش و مدیریت مصرف برق مشترکان را آگاه می‌کنند.

آهنین‌پنجه اضافه کرد: ۴۱۵ هزار و ۲۱۰ مشترک خانگی درقم وجود دارد که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۵۳۰ مشترک پرمصرف، ۲۹۹ هزار و ۲۲ مشترک خوش مصرف و ۹۶ هزار و ۶۵۸ مشترک کم‌مصرف هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم، وزارت نیرو سقف اوج مصرف را برای استان قم، ۵۵۱ مگاوات برای اردیبهشت، ۷۱۸ مگاوات برای خرداد و ۷۷۰ مگاوات برای فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم به شهروندان توصیه کرد: تنظیم وسایل سرمایشی در دمای ۲۶ درجه، خاموشی روشنایی و سرمایشی بعد از پایان کار، جلب همکاری صنایع و کشاورزان برای تفاهم‌نامه با شرکت برق، استفاده حداکثری از مولد‌های اختصاصی صنایع، تعدیل روشنایی محور‌های مواصلاتی، تمرکز بر مصرف مشترکان تجاری و خانگی با استفاده از استارت آپ‌ها و شناسایی مراکز غیرمجازی رمز ارز از جمله اقداماتی است که برای کاهش اوج مصرف برق الزامی است.

به گفته آهنین‌پنجه، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان قم کشف شده‌است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تاکید کرد: امسال شرایط خاص است و همه مشترکان در بخش‌های خانگی، تجاری و کشاورزی باید در کاهش مصرف برق همکاری کنند.

در حال‌حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع نیروی برق قم وزارت نیرو برق در استان مدیریت مصرف استان قم آهنین پنجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟

ایتنا - براساس آخرین پژوهش‌ها درمورد داروهای کاهش وزن، برخی مصرف‌کنندگان مدعی‌اند که داروی «پپتید شبه‌گلوکاگون ۱» (جی‌ال‌پی-۱) و سایر داروهای مشابه، به موازات کاهش وزن، در آنها احساس اضطراب، افسردگی و گاه افکار مرتبط با خودکشی پدید آورده است.
برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که برخی داروهای درمان دیابت ممکن است شخصیت و رفتار افراد را تغییر دهند. به گزارش نیویورک‌پست، داروهایی نظیر اوزمپیک (ozempic) و ویگووی (Wegovy‌) بر میزان دوپامین تاثیر می‌گذارند. دوپامین بر بخش‌های مختلف بدن تاثیرگذار است.

ترکیبات شیمیایی مغز علاوه بر تاثیر روی انگیزه عاطفی و فیزیکی برای غذا‌ خوردن، بر احساس پاداش، لذت، انگیزه و کنش هم تاثیر می‌گذارد. بر همین اساس، سطوح در حال تغییر این تغییرات شیمیایی این ادعای مصرف‌کنندگان را توجیه می‌کند که چرا تمایلشان به الکل، سکس یا مواد مخدر کاهش می‌یابد.

دکتر کنت بریج، استاد روان‌شناسی و علوم اعصاب در دانشگاه میشیگان، به دیلی میل گفت: «هم مواد اعتیادآور و هم غذا، سیگنال‌های دوپامین و مناطق یادگیری‌-پاداش یکسانی را در مغز را فعال می‌کنند.» طبق گفته او، در برخی موارد وقتی محققان می‌خواهند چیزی را به حیوانات یاد بدهند، آنها را برای مدتی گرسنه نگه می‌دارند، زیرا گرسنگی به یادگیری کمک می‌کند.

او توضیح می‌دهد: «ظاهرا گرسنگی مختص غذا است، اما گستره‌اش بیش از این است و میل و هوس‌های متعددی را بیدار می‌کند. هنگامی که گرسنه‌اید، ارزش انگیزشی پدیده‌ها، حتی آن‌‌هایی که خوراکی نیستند، افزایش می‌یابد.»

به باور کارشناسان، از آنجایی که این داروها مدت زمان احساس سیری را افزایش می‌دهند، میل به چیزهایی غیر از غذا مانند مواد مخدر و الکل را نیز کاهش می‌دهند. دکتر بریج می‌گوید: «احساس سیری نه‌تنها میل به غذا را کاهش می‌هد بلکه به صورت بالقوه میل به چیزهای دیگر را هم کم می‌‌کند.»

به گفته بریج، هنگام مصرف داروهای جی‌ال‌پی-۱ احتمال کاهش میل جنسی هم وجود دارد. طبق استدلال او از آنجایی‌که رابطه جنسی میل طبیعی لذت‌بخشی است، مسدود کردن مسیر پاداش ممکن است کاهش میل جنسی را به‌دنبال داشته باشد. با این حال او می‌گوید که هنوز مشخص نیست داروهای جی‌ال‌پی-۱ مسیر دوپامین را چگونه مسدود می‌کنند.

در سال ۲۰۲۳، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، ۶۰۶ گزارش از اختلالات روان‌پزشکی مرتبط با اوزمپیک، ۳۲۴ گزارش مربوط به ساکساندا (Saxenda) و ۱۹۰ گزارش مربوط به ویگووی دریافت کرده است.

دیگر خبرها

  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما