Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:56:40 GMT

جزییات تغییر دامنه نوسان بورس اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۶۸۳۶

جزییات تغییر دامنه نوسان بورس اعلام شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری بازارسرمایه ایران، در اطلاعیه‌ای اعلام شده است: مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از روز شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به مثبت و منفی ۵ درصد و دامنه نوسان صندوق های قابل معامله به مثبت و منفی ۱۰ درصد تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا در تمامی نمادهای معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران به ۱۵ میلیارد ریال تغییر خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در اواخر فروردین ماه مصوب کرده بود  تا دامنه نوسان قیمت‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه به مثبت ۶ و منفی سه افزایش یابد.

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به‌صورت تدریجی افزایش یابد.

برچسب‌ها بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس دامنه نوسان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس دامنه نوسان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار اخبار کنکور اوراق بهادار سازمان بورس دامنه نوسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در جلسه‌ای که سازمان بورس در روز یکشنبه (۲۶ فروردین ماه) با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار برگزار کرد، مقرر شد تا دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی تا (امروز سه شنبه ۲۸ فرودین ماه ۱۴۰۲) به مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مذکور برای یک روز دیگر تمدید شد.

بنابراین گزارش، از دو روز قبل همزمان با افزایش ریسک‌های سیستماتیک، احتمال رفتارهای هیجانی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران در بازار سرمایه، سازمان بورس تصمیم گرفت دامنه نوسان نمادهای بورس و فرابورس را از هفت درصد به مثبت و منفی یک درصد محدود کند.

کد خبر 845015 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم شاخص کل بورس بورس تهران

دیگر خبرها

  • تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از چهارشنبه
  • دامنه نوسان تا ۳ روز مثبت و منفی ۱ درصد تعیین شد
  • سازمان بورس: دامنه نوسان در بازار سهام به مثبت و منفی یک درصد محدود شد
  • دامنه نوسان بورس مثبت منفی ۱ درصد شد
  • دامنه گواهی سکه و شمش طلا چند در صد شد؟
  • دامنه نوسان بورس و فرابورس تغییر کرد
  • دامنه نوسان بورس، مثبت منفی یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس کاهش یافت
  • دامنه نوسان بورس و فرابورس برای سه روز تغییر کرد