Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع بر لزوم اخطار قانونی به صاحبان سازه های مجوزدار تمدید نشده و بدون مجوز در حریم سواحل گیلان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (چهارشنبه،۲۲ اردیبهشت) در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل گیلان با تاکید بر مدیریت سواحل متناسب با شرح وظایف به برخی سهل انگاری ها و نیز اقدامات سودجویانه در حوزه ساخت و سازها و عدم رعایت حریم سواحل اشاره کرد و گفت: وجود ادبیات مشترک قانونی و حرکت برمبنای اسناد بالادستی تدوین شده همچون آمایش سرزمینی که به توسعه گیلان برمبنای سبزآبی با رویکرد طبیعت و دریامحوری توجه شده، می تواند راهگشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان به ضرورت تلاش برای سرانجام رسیدن اجرای طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان های شمالی (ICZM) در دولت دوازدهم تأکید کرد و افزود: اقدامات موثر صورت گرفته طی دو سال اخیر همچون پایش هوایی 270 کیلومتر از نوار ساحلی استان، پایش پهنه تالاب براساس برنامه مدون و اجرای کاداستر می تواند بسیاری از مناقشات را کاهش دهد.

 

وی بر لزوم اخطار قانونی به صاحبان سازه های مجوزدار تمدید نشده و بدون مجوز در حریم سواحل و پیگیری قضایی آن تاکید کرد و ابراز داشت: در این مسیر تفاوتی میان دستگاه ها و نهادها وجود ندارد.

 

زارع پوشش بیش از 70 درصد محدوده سرزمینی گیلان از اراضی جنگلی، مرتع و ساحل را به عنوان یک میراث ارزشمند برای آیندگان دانست و از مردم فهیم استان خواست تا برای حفظ و صیانت از عوامل موثر در توسعه پایدار این خطه در رفع تصرفات غیرقانونی با دستگاه های متولی همراهی کنند.

 

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از معیشت ساحل نشینان از کسب و کار و فعالیت های مردمی در بخش خدمات است تاکید کرد: انتظار می رود در راستای حفظ مشاغلی که منافاتی با محیط زیست نداشته باشد، در چارچوب قانون برخورد شود.

 

گفتنی است، در این جلسه راهکارهای تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار متقاضیان احداث سازه و تأسیات دریایی بررسی و گزارش اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان درخصوص اجرای طرح کاداستر اراضی ساحلی و گزارش شرکت آب منطقه ای استان درخصوص پیشرفت پروژه نقشه برداری حریم سواحل ارائه شد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ساخت و سازهای غیرمجاز سواحل گیلان استاندار گیلان حریم سواحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در جمع فرمانداران گفت: لازم است فرمانداران بر مدیریت تفرجگاه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی  امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در نشست با فرمانداران مازندران در بهشهر با تاکید بر اینکه مدیر نظام اسلامی باید  پاکدست بوده و روابط سالم با همگان داشته باشد، گفت: مدیریت موضوعات فرهنگی در تفرجگاه‌ها و سواحل استان با ظرفیت مردمی مورد تاکید است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مسئولیت نباید جولانگاهی برای سوء استفاده از قدرت شود تصریح کرد: مدیران نظام اسلامی مدیرانی هستند که اخلاق مداری دارند و اخلاق در رفتار آنان پیوند خورده است.

وی ادامه داد: قول و عمل و گفت وگو و رفتارهای مدیر باید مزین به اخلاق بوده و  پایندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی وجود داشته باشد. 

 معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بر دوری از افراط و تفریط تاکید کرد و گفت: لازم است مدیران شهرستانی با نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان برای پیشبرد امور همفکری داشته باشند.

وی ایجاد تحول در مدیریت با تاسی از فرموده رهبری در در نحوه مدیریت را خواستار شد و افزود: اولین گام تحول تغییر در رفتار بر مبنای اخلاق و آموزه‌های اسلامی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران