Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات عباس عراقچی در مورد تمدید بازرسی ها در صورت نیاز، گفت: اظهار نظر آقای عراقچی اشتباه بود، تمدید بازرسی و موافقت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اختیار وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی نیست، این کار با نظر مجلس شورای اسلامی باید انجام شود یا در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با صلاح دید شورای عالی امنیت ملی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنین اظهارنظری به ضرر مواضع و منافع جمهوری اسلامی ایران است زیرا امیدی در طرف‌های مقابل ایجاد می‌کند. طرف‌های مقابل در چنین شرایطی امید واهی ایجاد می‌کنند یا از فرسایشی شدن مذاکرات اجتناب نمی‌کنند و امتیازی هم به جمهوری اسلامی نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سوم خرداد پایان سه ماهه فرصتی است که برای بازرسی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شده است. آنها اگر بدانند که ایران این فرصت را تمدید می‌کند، امتیاز به ما نمی‌دهند و کار را ادامه می‌دهند تا مذاکرات فرسایشی شود.

حجت الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: الفبای فهم سیاسی اثبات می‌کند که اظهارنظرهای این چنینی به ضرر ما در مذاکرات است و این کار از اساس اشتباه بود. آقای ظریف در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی تمدید این تفاهم را موضوعی محرمانه دانستند که به ایشان اعلام کردیم آقای عراقچی در این خصوص مصاحبه کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ذوالنور بازرسی آژانس امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

به گزارش جماران؛ وزارت خارجه قطر ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه پیشنهادی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل آن را روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه عنوان کرد. 

وزارت خارجه قطر امروز (جمعه) در بیانیه‌ای گفت، شکست شورای امنیت در تصویب پیشنویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل بار دیگر ناتوانی این شورا را در ایفای نقش و مسئولیت خود در چهارچوب حفظ صلح و امنیت بین‌المللی علی‌الخصوص در سایه جنگ وحشیانه علیه نوار غزه برملا کرد؛ جنگی که به بدترین بحران انسانی جهان در قرن بیست‌ویکم منجر شده است.

وبگاه لبنانی النشره نوشت، این وزارتخانه بر «رویکرد ثابت کشور قطر و حمایت آن از حقوق مشروع ملت برادر فلسطینی و در راس آن حق تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی» تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • خبر‌های خوب به اردوی پرسپولیس رسید/ ستاره‌ها در تهران می‌مانند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران