Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@13:59:06 GMT

تمدید بازرسی‌ آژانس منوط به نظر مجلس است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۸۲۱۳

تمدید بازرسی‌ آژانس منوط به نظر مجلس است

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات عباس عراقچی در مورد تمدید بازرسی ها در صورت نیاز، گفت: اظهار نظر آقای عراقچی اشتباه بود، تمدید بازرسی و موافقت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اختیار وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی نیست، این کار با نظر مجلس شورای اسلامی باید انجام شود یا در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها با صلاح دید شورای عالی امنیت ملی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنین اظهارنظری به ضرر مواضع و منافع جمهوری اسلامی ایران است زیرا امیدی در طرف‌های مقابل ایجاد می‌کند. طرف‌های مقابل در چنین شرایطی امید واهی ایجاد می‌کنند یا از فرسایشی شدن مذاکرات اجتناب نمی‌کنند و امتیازی هم به جمهوری اسلامی نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سوم خرداد پایان سه ماهه فرصتی است که برای بازرسی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شده است. آنها اگر بدانند که ایران این فرصت را تمدید می‌کند، امتیاز به ما نمی‌دهند و کار را ادامه می‌دهند تا مذاکرات فرسایشی شود.

حجت الاسلام ذوالنور در گفتگو با خانه ملت تصریح کرد: الفبای فهم سیاسی اثبات می‌کند که اظهارنظرهای این چنینی به ضرر ما در مذاکرات است و این کار از اساس اشتباه بود. آقای ظریف در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی تمدید این تفاهم را موضوعی محرمانه دانستند که به ایشان اعلام کردیم آقای عراقچی در این خصوص مصاحبه کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: لغو تحریم ها بازرسی های آژانس تمدید بازرسی ها امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسنعلی حسین‌پور از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق استاندارد در استان اردبیل خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته، در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.
وی گفت: پارسال در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری یک هزار و ۱۴ فقره گواهینامه انطباق توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل صادر شده است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل همچنین از انجام یک هزار و ۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیرپوشش این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی استان اردبیل انجام شد.
حسین‌پور انجام ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی را از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان اردبیل در یک سال گذشته ذکر کرد.
وی گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است