Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، نوع جهش یافته ویروس کرونا که برای اولین بار در هند شناسایی شده، اکنون در ۴۴ کشور جهان یافت می‌شود؛ آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد می‌گوید نوع B.۱.۶۱۷ ویروس شناسایی شده در نمونه های بارگذاری شده در پایگاه داده‌های کرونا در هر شش منطقه بهداشتی جهان رویت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت نوع B.1.617 ویروس کرونا، که برای اولین بار در هند و در ماه اکتبر (آبان) یافت شد، در بیش از ۴۵۰۰ نمونه بارگذاری شده از ۴۴ کشور در هر شش منطقه تحت پوشش این سازمان یافت شده است.

علاوه بر این این سازمان، گزارشاتی را از پنج کشور دیگر نیز دریافت کرده است. در خارج از هند، انگلستان بیشترین تعداد موارد کووید ناشی از این نوع را گزارش کرده است. ویژگی‌های کمی متفاوت این سویه سبب شده تا به آن لقب «نوع نگران کننده» ویروس کرونا داده شود.

بحران در هند به خاطر کمبود چوب برای سوزاندن اجساد

این نوع به دلیل سهولت انتقال، کشندگی بیشتر یا از بین بردن برخی محافظت‌های واکسن، خطرناک‌تر از نسخه اصلی ویروس است.

WHO همچنین به «شواهد اولیه» مبنی بر مقاومت بیشتر این نوع در برابر درمان با آنتی بادی مونوکلونال باملانیومب (Bamlanivimab) اشاره کرد و همچنین افزود مطالعات آزمایشگاهی اولیه را نشان می‌دهد که «کاهشی محدود در خنثی سازی توسط آنتی بادی‌ها» نشان می دهد.

همچنین تأکید شد که «تأثیرات دنیای واقعی» بر اثربخشی واکسن‌ها در برابر این نوع ممکن است محدود باشد. WHO دریافت که جهش و تسریع انتقال کووید در هند دارای چندین فاکتور موثر بالقوه از جمله اینکه موارد کونه جدید با احتمال افزایش انتقال، نسبتی افزایشی دارد؛

همچنین رویدادهای اجتماعی، مذهبی و سیاسی  در این کشور که باعث افزایش اختلاط اجتماعی شد در کنار استفاده کم از ماسک و رعایت محدود پایبندی به اصول بهداشت عمومی و اجتماعی به این فاجعه دامن زد. با این حال «سهم دقیق هر یک از این عوامل در افزایش انتقال در هند به خوبی مشخص نشده است.»

سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که تاکنون فقط ۰.۱ درصد از آزمایش‌های مثبت ویروس کرونا در هند توالی‌یابی ژنتیکی شده‌اند؛ در پایان ماه آوریل، ابتدای اردیبهشت، دو سویه B.1.617.۱ و B.1.617.۲ به ترتیب ۲۱ و هفت درصد از کل نمونه‌های توالی یابی شده از هند را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، انواع مسری دیگر نیز در هند گسترش یافته‌اند. WHO گفت که به نظر می‌رسد شیوع B.1.617 ، در کنار سایر انواع قابل انتقال، یکی از چندین عامل افزایش چشمگیر موارد جدید و مرگ و میر در این کشور است.

هند، کشوری با ۱.۳۵ میلیارد نفر جمعیت  و با ۲۳ میلیون مورد کرونا، دومین کشور آلوده در جهان پس از ایالات متحده است و در حال حاضر نزدیک به چهارهزار مرگ روزانه را ثبت می‌کند.

آنچه درباره گونه جدید هندی کرونا می‌دانیم | آیا کرونای هندی مرگبارتر از نمونه‌های دیگر است؟ کد خبر 600656 برچسب‌ها كروناويروس سازمان بهداشت جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سحر تاج بخش مسلمان اظهارکرد: در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلیمتر باران بارید که ۱۴۰ میلیمتر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده] است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلیمتر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تاکنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی‌شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، تاج‌بخش مسلمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها شده است.

کد خبر 845396 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • ایران، زن هندی را تحویل داد!
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  •  بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد