Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا کافی با بیان این مطلب اظهار داشت: همبستگی امت اسلام، شناسایی و شناخت پیامبر اسلام در ادبیات جهان از یک سو و بهره‌گیری از توانمندی ادبی در شناساندن پیامبر اسلام و دین اسلام را می‌توان از ویژگی‌های این کنگره دانست.

کافی افزود: شناسایی و فراهم‌سازی زیرساخت‌هایی برای آشنایی، همبستگی، همدلی و همراهی با دیگر مسلمانان به ویژه در زمینه ادبی، که جایگاه سخن و نوشتن است و اعجاز مانای قرآن، اسلام و پیامبر اسلام، بر آن استوار شد، جایگاه ادبیات را بیشتر برای ما نشان می‌دهد؛ ادبیاتی که با گذر از قرن‌ها و مرزها، می‌توان در سه زبان کلان عربی، فارسی و ترکی و در کنار آن‌ها گویش‌ها و زبان‌های دیگر را دنبال کرد و شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی-ادبی کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر ادامه داد: یکی از پیوندهای شناخته شده ادبی اسلام، ادبیات فارسی است که نخستین وبینار آن را با سخنانی از سرایندگان و ادیبانی از کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، بنگلادش و هندوستان، همزمان با روزهای فرخنده جشن فطر رمضان، روز پاسداشت زبان فارسی و یادروز فردوسی بزرگ، شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری، برگزار خواهد شد.

دبیرکل این کنگره نیز کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت را برای توانمندسازی و گسترش زبان فارسی یک توانایی نو دانست و گفت: در شرق از شبه قاره هند تا چین، هر جا که اسلام و فرهنگ اسلامی مورد توجه قرار گرفته، به همراه زبان فارسی بوده است.

حامد تقوایی افزود: همراهی زبان فارسی با دین، معارف اسلامی و درون‌مایه‌های عرفانی آن، از زیرساخت‌های گسترش زبان فارسی در جهان به شمار می‌آید؛ از سوی دیگر این زبان، زبان همه دوست‌داران فرهنگ و ادبیات ایران در همه جهان است. پس از آمدن اسلام به کشور ما، فارسی، زبان دوم جهان اسلام شد و امروز زبان عارفان، زبان دین و زبان معرفت است.

وی بیان کرد: بر پایه دیدگاه برخی کارشناسان، زبان فارسی، با دارا بودن ویژگی‌هایی چون آهنگین بودن، نرمی و شیرینی، زبان توانمندی برای بیان و انتقال مفاهیم اسلام است و می‌تواند به خوبی درون‌مایه و پیام اسلام راستین را به همگان برساند.

دبیرکل کنگره محمد، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر با اشاره به «مرجعیت زبان فارسی» در چشم‌انداز آینده انقلاب اسلامی ادامه داد: می‌توان گفت جامعه هدف زبان فارسی در کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت تنها ایران نیست و همه جهان را در برمی‌گیرد. مرجعیت زبان فارسی در این کنگره، از چشم‌اندازهای بلند است.

 به گزارش فارس، این کنگره با محوریت موضوعی چهره تابناک پیامبر اسلام، در ادبیات کشورهای فارسی زبان و با حضور استادان و شاعران کشورهای فارسی زبان، شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ ضمن پخش زنده از وبسایت کنگره به آدرس www.wcam.ir و صفحه اینستاگرام کنگره با آیدی Http://Instagram.com/artsforMuhammad اجرا می شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: غلامرضا کافی پیامبر رحمت امت اسلام پیامبر اسلام پیامبر رحمت زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: صداوسیما

دیگر خبرها

  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رییس جمهور به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رئیسی به زبان فارسی | ویدئو
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه