Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@09:14:28 GMT

جدیدترین اخبار وضعیت کرونا در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۸۷۲۲

جدیدترین اخبار وضعیت کرونا در پایتخت

 خبرگزاری مهر: علیرضا زالی در حاشیه افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان لقمان حکیم، عنوان کرد: امروز مجموعه متنوعی در قالب پروژه‌های نوسازی و بهسازی در بیمارستان لقمان حکیم افتتاح شد که شاخص ترین آن مجتمع اختصاصی بستری بیماران کرونایی است که در قالب یک ساختمان مجزا به بهره برداری رسید. ۴ طبقه این ساختمان به بخش بستری عادی و یک طبقه به بخش بستری ویژه اختصاص دارد، طبقه زیرین نیز اورژانس بیماران کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود آزمایشگاه، اورژانس و سی تی اسکن مستقل موجب شده فضای عمومی بیمارستان اشغال نشود و بیماران به صورت مجزا خدمات دریافت کنند. از طرفی از همان روزهای آغازین شیوع بیماری خدمات قابل توجهی به بیماران کرونایی در بیمارستان لقمان ارائه شد و برای خیز چهارم نیز آمادگی خوبی در این مرکز وجود داشت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در خصوص روند واکسیناسیون در تهران عنوان کرد: این روند در تناسب با لجستیک واکسن پیش می‌رود، تیم‌های بهداشتی با شتاب خوبی در حال فعالیت هستند و برای افزایش ظرفیت نیروهای انسانی و فضای فیزیکی تخصیص یافته آمادگی کامل وجود دارد.

زالی گفت: در تهران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گروه سنی ۶۰ سال به بالا هستند. واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز شب گذشته در اکثر نقاط به پایان رسیده است. افرادی که در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند و هنوز برای تزریق اقدام نکرده اند نیز زمان دارند و نگران نباشند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از تخصیص تمامی مراکزی که بالقوه ظرفیت فعالیت تجمیعی در حوزه واکسیناسیون را دارا هستند، خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد تا اگر با لجستیک مطلوبی از واکسن مواجه شدیم، آمادگی کامل را داشته باشیم.

زالی در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری در تهران، ادامه داد: شیب بستری با سرعت ملایم رو به کاهش است، چراکه اکثر بیماران بدحال هستند و بسیاری نیز از سایر نقاط اطراف تهران ارجاع داده می‌شوند. در پیک چهارم بیماران با حال عمومی بدتری بستری شدند.

وی ادامه داد: به طور کلی شاخص‌ها در پایتخت با تأخیر ۱۰ تا ۱۴ روز نسبت به کل کشور تغییر می‌کند. در حال حاضر ۷ هزار و ۳۵۰ بیماران کرونایی بستری شدند که از این تعداد هزار و۹۸۰ بیمار نیاز به دریافت خدمات مراقبتی ویژه داشتند. هزار و ۵۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها تهران بستری که ۲۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

زالی اظهار کرد: خوشبختانه ترخیص نیز شتاب خوبی گرفته و در ۲۴ ساعت گذشته حدود هزار و ۳۰۰ بیمار از بخش‌های کروتایی مرخص شدند. به نوعی بین میزان ترخیصی و موارد جدید بستری در حال نزدیک شدن به تعادل هستیم. البته میزان مراجعین سرپایی در تهران نیز بسیار کندتر از سایر استان‌ها در حال کاهش است. در ۲۴ ساعت گذشته در تهران ۱۲ هزار مراجعه کننده سرپایی به ثبت رسیده که به طور تقریبی نیمی از آنها به بخش‌های بهداشت و نیمی به بخش‌های درمان سرپایی مراجعه کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اجرای طرح درمان سرپایی یا رمدسیویرتراپی، گفت: در تهران ۱۹ مرکز برای این منظور تخصیص یافته و بنابر اعلام وزیر بهداشت عددی بالغ بر صدهزار تخت شناور در تهران و سایر استان‌های کشور فعال است.

به گفته وی، با تاکید کمیته امنیت انتظامی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، دستور ممنوعیت سفرها در تعطیلات پیش رو از سوی ستاد ملی صادر شد.

زالی گفت: در تهران ۲۵ نقطه خروجی استان را داریم و این نقاط باید با جدیت کامل کنترل شود. همچنین نیروی انتظامی و کلیه فرمانداران استان تهران مکلف شدند تحت هیچ عنوانی برگه مجوز خروج را صادر نکنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: علیرضا زالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دانشگاه تهران در ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، در همه حوزه‌های موضوعی حیطه کلان «مهندسی و فناوری» که ایران در آنها صاحب رتبه است، دارای جایگاه نخست ملی است. در حوزه موضوعی «علوم کامپیوتر و سامانه‌های اطلاعاتی»، دانشگاه تهران که در ویرایش ۲۰۲۳ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، دومین دانشگاه کشور بود، اکنون در ویرایش ۲۰۲۴ این رتبه‌بندی، رتبه ۳۵۰-۳۰۱ جهانی و جایگاه نخست ملی را از آن خود کرده است.

دانشگاه تهران در حوزه موضوعی «مهندسی شیمی» جایگاه خود به عنوان اول ملی را حفظ کرده و در «مهندسی برق و الکترونیک» نیز با حضور در رتبه جهانی ۲۵۰-۲۰۱، دارای جایگاه نخست ملی است. در حوزه موضوعی «مهندسی مکانیک، هوافضا و ساخت و تولید» نیز دانشگاه تهران در رتبه ۲۵۰-۲۰۱ دنیا و نخست ملی قرار گرفته است.

دانشگاه تهران در حوزه موضوعی «مهندسی نفت» با رتبه ۳۲ جهانی، دارای رتبه اول ملی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در حیطه کلان «علوم اجتماعی و مدیریت»، همانند آنچه که در ویرایش‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس اتفاق افتاده بود، در ویرایش ۲۰۲۴ این رتبه‌بندی نیز دانشگاه تهران تنها دانشگاه کشور است که در این حیطه دارای رتبه می‌باشد.

دانشگاه تهران در حوزه موضوعی «مطالعات مدیریت و کسب‌وکار» در رتبه جهانی ۵۵۰-۵۰۱ و در حوزه موضوعی «آمار و تحقیق در عملیات» در رتبه جهانی ۲۵۰-۲۰۱ قرار گرفته است.

در حوزه موضوعی «کشاورزی و جنگلداری» نیز همانند ویرایش‌های پیشین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس، دانشگاه تهران رتبه نخست ملی را حفظ کرده است و در ویرایش ۲۰۲۴ این رتبه‌بندی در رتبه جهانی ۲۵۰-۲۰۱ قرار دارد.

در حیطه کلان «علوم طبیعی» نیز دانشگاه تهران در حوزه‌های موضوعی شیمی (۳۵۰-۳۰۱) و ریاضیات (۴۵۰-۴۰۱) در جایگاه نخست ملی و در فیزیک و علوم نجوم (۵۰۰-۴۵۱) و در علم مواد (۳۵۰-۳۰۱) در رتبه دوم ملی قرار گرفته است. دانشگاه تهران در ویرایش پیشین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس در رتبه دوم ملی از نظر حوزه موضوعی ریاضیات جای گرفته بود که در ویرایش ۲۰۲۴ به جایگاه نخست ملی در این زمینه رسیده است.

کد خبر 6083757

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • هشدار عضو شورای شهر : سرانه سلامت پایتخت مطلوب نیست | باید برای مهاجرت پزشکان و پرستاران فکری شود
  • جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • توسعه ۲۰۰۰هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری/ آخرین وضعیت احراز و تأیید ۱۴ پیمانکار پایتخت
  • برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
  • نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری‌های بی‌دلیل بیماران