Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@19:44:06 GMT

وصول بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان از طلب شرکت گاز

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۸۸۹۴

وصول بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان از طلب شرکت گاز

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با پیگیری و حسابرسی های دیوان محاسبات استان خراسان شمالی مبلغ ۱۴۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از طلب شرکت گاز استان خراسان شمالی بابت گاز بهای مشترکین عمده از جمله مجتمع پتروشیمی خراسان و مجتمع صنعتی اسفراین وصول و به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها نزد خزانه داری کل واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که براساس قانون هدفمندی یارانه ها، تبصره ۱۴ قوانین بودجه سنواتی از جمله قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و همچنین آیین نامه اجرایی ذیربط، درآمد حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی، از جمله منابع درآمدی سازمان هدفمندی یارانه ها بوده و باید پس از وصول گازبها از طریق قبوض مشترکین به حساب سازمان هدفمندی نزد خزانه واریز شود. وصول به موقع و صحیح این درآمدها و واریز به موقع سهم هریک از سازمان های ذیربط (هدفمندی، شرکت های ذیربط و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده) تحقق اهداف و برنامه های مندرج در قوانین موضوعه در سطح ملی و استانی مِن جمله؛

پرداخت یارانه های نقدی و غیرنقدی به خانوارهای مشمول
اجرای طرح حمایت معیشتی خانوارهای هدف
خرید تضمینی گندم و یارانه نان
مستمری و یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد
کاهش فقر مطلق
سهم وزارت بهداشت بابت کاهش هزینه های مستمر سلامت و درمان، ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، تامین هزینه های تحمل ناپذیر درمان، پوشش دارو، درمان بیماری های خاص و...
بیمه سهم دولت اقشار خاص
حمایت از تولید و اشتغال بخش کشاورزی و صنعت
اجرای طرح های گاز رسانی شرکت گاز
تامین و استانداردسازی گرمایش و سرمایش مدارس با اولویت مدارس روستایی و تامین و تجهیز وسایل آموزشی و کمک آموزشی
بهینه سازی مصرف انرژی
گسترش و بهبود حمل و نقل عمومی و... را به دنبال خواهد داشت.

باید توجه داشت که عدم وصول منابع پیش بینی شده در قانون بودجه سنواتی برای سازمان هدفمندی یارانه ها، تحقق اهداف و برنامه ها فوق را به ویژه در استان های کم برخوردار با چالش جدی مواجه کرده و این امر عدم تحقق عدالت اجتماعی و نارضایتی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات کشور هدفمندی یارانه ها سازمان هدفمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد

تین نیوز

رئیس شورای عالی استان ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان ها امروز در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: برگزاری این جلسه گام بلندی در جهت ارتقای تعاملات شورا ها و سازمان محیط زیست است.

وی افزود: دنیا در حال توسعه است که اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد. از این رو، توسعه پایدار باید مدنظر باشد. ضمن تلاش برای رفع نیاز های جامعه، مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسل های آینده نرسد.

رئیس شورای عالی استان ها بیان کرد: امروزه تعریف باسواد نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده است، زمانی فردی خواندن و نوشتن بلد بود باسواد بود، اما امروزه اینطور نیست. چند سال پیش در تعریف سواد ١٢ مهارت تعریف شده بود که یکی از مهمترین آنها محیط زیست است چند سال بعد پا را فراتر گذاشتند و بحث عملیاتی شدن به تعریف باسواد اضافه شد یعنی هر کسی باید از آموخته های خود استفاده کرده تا تغییری ایجاد کند حالا آیا سیستم آموزشی ما با این تعریف همخوانی دارد؟

دبیری تأکید کرد: مجموعه شورا های کشور و شورای عالی استان ها با بیش از ۱۲۶ هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارد. شوراها، نارسایی های جامعه را شناسایی می کنند و در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

وی اضافه کرد: باید تغییرات اساسی اتفاق بیفتد به ویژه در زمینه محیط زیست، باید مسایل محیط زیستی از کودکی آموزش داده شود، چون در سن بزرگسالی تاثیری ندارد. فرهنگ سازی باید در رفتار نمود پیدا کند تا تاثیرگذار باشد. آموزش و پرورش، شورا ها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استان ها اظهار داشت: کار ها و اقدامات باید به گونه ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کار های اجرایی صورت گیرد، در بسیاری از کشور ها مردم باید برای کیسه های پلاستیکی پول بدهند، چون هدفشان کاهش مصرف پلاستیک است در کشور ما هم باید همین گونه باشد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودرو ها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهر ها تعداد خودرو ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهر ها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم، همچنین می توانیم از شرکت های دانش بنیان کمک بگیریم.

وی درباره اهمیت ملموس بودن اقدامات گفت: دریاچه ارومیه یکی از مطالبات مردم است که می خواهند بدانند چه اقداماتی در آنجا انجام شده است بنابراین مسئولان سازمان محیط زیست باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها
  • طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی سپند در دستورکار امروز مجلس
  • وصول ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته
  • وصول ۴۰ همت مطالبات دولت از پتروشیمی‌های استان بوشهر
  • تخصیص ۷ همتی به طرح دارویار برای فروردین ۱۴۰۳