Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@17:40:13 GMT

سخنگوی‌سفارت‌آمریکا درروسیه اخراج شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۸۹۳۵

سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه امروز از اخراج خود از مسکو در واکنش به تحریم‌های ضدروسی واشنگتن خبر داد. ناطقان: روزنامه کامرسانت اعلام کرد که «ربکا راس» (Rebecca Ross) سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه امروز چهارشنبه گفت که نام وی در میان ۱۰ دیپلمات آمریکایی قرار دارد که باید خاک روسیه را ترک کنند.

بر اساس اعلام این روزنامه، سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه گفت که نام وی در فهرست دیپلمات های آمریکایی قرار دارد که از طرف مسکو به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حدود یک ماه پیش، آمریکا در اقدامی خصمانه ۱۰ دیپلمات روسیه را اخراج و بسته جدید تحریمی را در مورد این کشور وضع کرد؛ روسیه نیز در پاسخی مشابه ۲۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

۱۰ نفر از دیپلمات های آمریکایی خاک روسیه را ترک کردند و ۱۰ دیپلمات دیگر ازجمله سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو باید تا ۲۱ ماه می (۳۱ اردیبهشت ماه) از روسیه خارج شوند. منبع: مهر برچسب ها: سخنگوی سفارت آمریکا ، روسیه ، اخراج

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سخنگوی سفارت آمریکا روسیه اخراج سخنگوی سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که روسیه به طور منظم با مقامات ایرانی و اسرائیلی تماس دارد و از هر دو طرف خواست تا از تنش‌های بیشتر خودداری کنند.

پسکوف در یک نشست خبری گفت: "ما به شدت نگران تشدید تنش‌ها در منطقه هستیم و از همه کشور‌های منطقه می‌خواهیم خویشتنداری کنند. تشدید بیشتر تنش‌ها به نفع هیچ کس نیست. "

این سخنگوی در پاسخ به این سوال که آیا تهران به مسکو در مورد زمان دقیق حمله به اسرائیل اطلاع داده است یا خیر، سخنگو از اظهار نظر خودداری کرد.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه همچنین گفته است که تنش‌های منطقه‌ای به دلیل ماهیت حل نشده بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، تقویت شده است.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، درخواست اسرائیل برای محکومیت حمله ایران را رد کرد و گفت که تل آویو حملات اوکراین به مناطق روسیه را محکوم نکرده است و به طور منظم از کی‌یف حمایت دیپلماتیک می‌کند.

پس از حمله ایران به اسرائیل، تهران پایان عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را اعلام کرد و به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت اقدام تلافی جویانه، واکنش شدیدتری نشان خواهد داد..

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که ایالات متحده از اسرائیل خواسته که محتاطانه عمل کند، که هنوز تصمیمی در مورد پاسخ دادن به آن اتخاذ نکرده است. سی ان ان به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که کابینه نتانیاهو به آمریکا گفته است که به دنبال تشدید قابل توجه اوضاع نیست. با این حال، به گفته رویترز، کابینه جنگی اسرائیل طرفدار انتقام‌جویی است، اما بر سر زمان و دامنه آن اختلاف نظر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • نیروهای حافظ صلح روسیه قره باغ را ترک می‌کنند
  • در حال گفت‌وگو با ایران و اسرائیل برای کاهش تنش هستیم
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند