Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@22:21:21 GMT

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به دمشق

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۹۰۴۵

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به دمشق

به گزارش ایلنا،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که امروز (چهارشنبه) به سوریه سفر کرده  در صفحه توییترش نوشت: خوشحالم برای مذاکرات دوجانبه مهم در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی به سوریه بازگشته ام. موضوعات اصلی در دستور کار: خصومت بی رحمانه رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها، مذاکرات صلح سوری و انتخابات آتی آن، برنامه های جامع برای توسعه روابط و هماهنگی میان همسایگان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه

پایگاه آمریکایی در فرودگاه الجیر در شمال حسکه سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، دومین پایگاه آمریکا در سوریه نیز طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت.

در این ارتباط گفته شده است که پایگاه میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

هدف قرار دادن دو پایگاه آمریکایی حدود دو ماه پس از توقف هدف گیری پایگاه‌های آمریکایی در شرق سوریه صورت می‌گیرد.

ساعاتی پیش یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه الجیر در شمال حسکه سوریه پس از هدف قرار گرفتن توسط یک پهپاد با انفجاری مهیب روبرو شد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داد که حداقل ۵ موشک از شهر زمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین خبرنگار المیادین اعلام کرد که صدای انفجار از پایگاه آمریکایی در روستای گرین نزدیک میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور در شرق این کشور سوریه شنیده شده است.

یک منبع امنیتی عراقی نیز تائید کرد که ۵ فروند موشک از منطقه شمال غربی موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه الجیر در سوریه شلیک شده است.

با شروع بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ آمریکا به دنبال تضعیف این کشور، تجزیه و در نهایت ساقط کردن نظام بشار اسد در این کشور برآمد، اما پس از گذشت حدود یک دهه، این هدف‌ها تحقق نیافت. در نتیجه «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور ماندگار و آغوش کشور‌های عربی بار دیگر روی دمشق باز شد. اوایل بهمن ماه، نشریه «فارن پالیسی» به نقل از منابع آگاه فاش کرد که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای خروج از سوریه است و این نشریه به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد: کاخ سفید دیگر اهمیتی برای مأموریت آمریکا در سوریه قائل نیست و مأموریت نیرو‌های آمریکایی در سوریه را غیرضروری می‌داند.

این گزارش اضافه کرد: بحث‌هایی در واشنگتن درباره تاریخ خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه در جریان است؛ اما زمان آن تا کنون مشخص نشده‌است. همزمان با فارن پالیسی، رسانه آمریکایی «پولیتیکو» نیز به نقل از سه مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که مذاکراتی درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه جریان دارد.

در عین حال حملات اخیر گروه‌های مقاومت علیه پایگاه نظامی آمریکا در سوریه و دیگر مناطق بیش از هرچیز تحت تأثیر تحولات غزه و ادامه جنگ علیه فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.

بسیاری از گروه‌های مقاومت در منطقه اعلام کرده‌اند که هدف قرار دادن اهداف و منافع آمریکایی در منطقه تا زمان توقف کامل جنگ علیه غزه ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • آغاز مذاکرات بایرن مونیخ با رالف رانگنیک
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد