Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:01:12 GMT

مبارزه با پوره سن غلات در پاکدشت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۹۱۱۱

مبارزه با پوره سن غلات در پاکدشت آغاز شد

حسن دالوند روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم و ۳ هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافت که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته تغییری نکرده است.

وی با اشاره با تاثیرگذاری شرایط جوی و آب و هوایی بر کیفیت و کمیت محصولات افزود: مبارزه با آفات زراعی از جمله سن غلات، تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصول داشته و عدم توجه به مبارزه با آن خسارت‌های زیادی برجای خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: آفت سن مادری در کمیت مزارع اثر می گذارد اما سن پوره علاوه بر کمیت در کیفیت گندم و در نهایت آرد حاصل نیز موثر است که به اصطلاح آرد را تلخ و نامطلوب خواهد کرد.

دالوند با اشاره به گرم شدن هوا و زودرس شدن محصولات افزود: تاکنون مبارزه علیه سن مادر در پنج هزار و ۴۲۴ هکتار گندم و ۲ هزار و ۳۹۳ هکتار جو انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت افزود: در مبارزه با آفت سن تمامی کشاورزان باید مشارکت داشته باشند چرا که اگر حتی یک مزرعه نسبت به این امر مبادرت نکند، آفت از آن مزرعه به سایر مزارع سرایت کرده و با تکثیر، به محصول دیگر کشاورزان آسیب وارد می کند.  

دالوند همچنین از آغاز عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع پاکدشت خبر داد و افزود: مبارزه با علف‌های هرز در سطح شش هزار و ۵۰۶ هکتار مزارع گندم و ۲ هزار و ۶۷۸ هکتار جو  نیز انجام شده است.

وی افزود: تولید سالانه گندم و جو در سال گذشته ۳ هزار و ۱۶۰ تن گندم  و ۱۲ هزار و ۵۴ تن جو بوده است.

دالوند با اشاره به این‌که سال گذشته ۳۹۹ تن محصول کلزا در شهرستان برداشت شده، افزود: ۱۹۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز به کشت محصول کلزا اختصاص یافته که در هر هکتار از این اراضی ۱.۲ تن کلزا برداشت شده است.

وی بیان کرد: با توجه به مرحله برداشت محصولات زراعی و در راستای افزایش بهره‌وری، پایش مستمر مزارع غلات کلزا توسط کارشناسان جهاد و مسئولین زراعی در حال انجام می‌باشد.

پاکدشت بیش از ۲۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

شهرستان پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب‌ها نان و غلات وزارت جهاد کشاورزی گندم حسین کاغذلو ورامین پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نان و غلات وزارت جهاد کشاورزی گندم نان و غلات وزارت جهاد کشاورزی گندم حسین کاغذلو ورامین پاکدشت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت عزیزان ظهر یکشنبه در آیین جشن برداشت گندم در دهلران اظهار کرد: از امروز برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شده است.

وی بیان کرد: امسال در سطح استان ایلام ۶۵ هکتار از اراضی آبی و ۹۲ هکتار از اراضی دیم به کشت گندم اختصاص داده شده است.‌

عزیزان تصریح کرد: پیش بینی ما تولید ۴۰۰ هزار تن گندم در استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: تمهیدات لازم برای خرید تضمینی از کشاورزان فراهم شده و اداره کل غله و همکاران تعاون روستایی پای کار هستند.

کد خبر 6084319

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در گندمزارهای منطقه
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • مبارزه با سن گندم و علف‌های هرز در۹۰ هزار هکتار از مزارع