Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@02:23:25 GMT

بهترین تکنیک‌های مطالعه را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۹۱۷۳

بهترین تکنیک‌های مطالعه را بشناسید

سبحان یزدی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بهترین تکنیک‌های مطالعه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی در پیگیری روش صحیح مطالعه برای کنکور، به خاطر سپاری فرمول‌هاست. با مطالعه‌ کتاب و جزوه‌ درسی، حضور در کلاس و انجام تمرین‌ها، کاربرد و روش استفاده از فرمول‌ها را درک می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای به حافطه سپردن آن‌ها باید از تکنیک فاصله‌گذاری استفاده کنید. یک روش خوب این است که در دفترچه‌ای همه‌ فرمول‌ها، معادله‌ها و روش حل آن‌ها را به زبان خودتان همراه با چند مثال بنویسید.

او افزود: در هنگامِ مرورِ مطالب و فصل‌های مختلف با تکنیک پیش‌خوانی، زمانی را به مرور این فرمول‌ها و معادله‌ها همراه با مثال‌هایشان اختصاص دهید.

این مشاور تحصیلی گفت: با مرور چندین باره‌ این فرمول‌ها و معادله‌ها هر چند روز یکبار، تکنیک فاصله‌گذاری اثرش را می‌گذارد و فرمول‌ها در ذهن‌تان نقش می‌بندد.

خودآزمایی

ایزدی تصریح کرد: پس از این‌که چند ماه از مطالعه و مرور همه‌ مطالب با فاصله‌گذاری مناسب گذشت، باید خودتان را بیازمایید. از میان تمرین‌ها و تکالیفتان چندین مسئله‌ دشوار را انتخاب و حل کنید.

خودتان را ارزیابی کنید

او افزود: اگر از عملکردتان خشنود نیستید، پس به تکرار بیش‌تری نیاز دارید(با فاصله‌گذاری). اگر از نتیجه راضی هستید به کارتان ادامه دهید.

بهبود سبک زندگی

ایزدی بیان کرد: برای افزایش توانایی حافظه‌تان به شکلی چشمگیر نکاتی را که در ادامه بیان می‌شود در زندگی روزمره‌تان در نظر بگیرید.

او اضافه کرد: پژوهش‌ها نشان داده‌اند دانشجویانی که ساعت ۱۰ شب یا زودتر به خواب می‌روند نسبت به کسانی که در نیمه‌شب یا دیرتر به خواب می‌روند، نمرات بالاتری کسب می‌کنند. نظریه‌های زیادی در توضیح دلیل این نتایج ارائه شده است (از جمله بهبود تولید ملاتونین)، اما شما برای اصلاح عادت خواب نیازی به جزئیات ندارید. کافی است سعی کنید تا ساعت ۱۰ هر شب به خواب بروید و ۸ ساعت خواب خوب شبانه داشته باشید.

ایزدی افزود: این مسئله تأثیر شگرفی در عملکرد تحصیلی‌تان دارد، زیرا نه‌تنها حافظه‌تان را تقویت می‌کند، بلکه با استراحت کافی بهتر می‌توانید روی مطالعه و درک مطالب تمرکز کنید. پژوهش‌های گوناگونی رابطه‌ میان ورزش جدی و منظم را با عملکرد تحصیلی نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید

فوت و فن‌های مطالعه را در درس خواندن به کار بگیرید/ چه ساعتی از شبانه روز درس بخوانیم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تکنیک های مطالعه پیش خوانی فاصله گذاری فرمول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی به ضرر استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان لیگ اعلام کرده بود در صورت تساوی تیم‌ها در امتیاز، برای قهرمانی تیمی بالاتر قرار خواهد گرفت که در بازی‌های رودررو نتایج بهتری گرفته باشد. همین فرمول برای قهرمانی باعث شده بود تا استقلال به غیر از یک امتیازی که بیشتر از پرسپولیس در جدول دارد، یک حاشیه امن یک امتیازی دیگر هم داشته باشد و در صورت تساوی در امتیازات این استقلال خواهد بود که قهرمان خواهد شد. استقلال در بازی‌های رودررو مقابل پرسپولیس، در بازی که میزبان بود به نتیجه تساوی بدون گل رسید و در بازی برگشت که پرسپولیس میزبان بود، دو تیم کار را با تساوی یک بر یک به پایان رساندند.

استقلالی‌ها فکر می‌کردند گل زده شان در زمین حریف باعث برتری آن‌ها در بازی رودررو مقابل پرسپولیس خواهد شد و در صورت تساوی در امتیازات، آبی‌ها قهرمان خواهند شد. با این حال سهیل مهدی شوک بزرگی به استقلالی‌ها وارد کرد و مدعی شد قانون گل زده در خانه حریف وجود ندارد و اگر تیم‌ها در تعداد امتیازات و همچنین بازی‌های رودررو مساوی باشند، تفاضل گل کلی تیم‌ها ملاک قهرمانی خواهد بود.

هرچند تفاضل گل استقلال هم فعلا بهتر از پرسپولیس است، ولی اختلاف دو گل بسیار شکننده خواهد بود و ممکن است آبی‌ها این برتری را در هفته‌های باقی مانده از دست بدهند. به این ترتیب با فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی، حاشیه امن یک امتیازی استقلالی‌ها پرید و در صورت تساوی در امتیازات، تفاضل گل بین پرسپولیس و استقلال قهرمان را مشخص خواهد کرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • هوندا به دنبال قهرمانی در فرمول یک
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • ببینید | سلطان گل به خودی را بشناسید؛ باورتان می‌شود انقدر سریع؟
  • فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی به ضرر استقلال
  • بیش از 60 بازیکنی که مقهور تکنیک و قدرت دریبل‌زنی کریستیانو رونالدو شدند / فیلم
  • تکنیک کاربردی تعمیر پارگی شلوار جین (فیلم)
  • 10 تا از بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی شیراز را بشناسید!
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • آلپین فروشی نیست
  • معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز