Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@20:38:17 GMT

پدیده جدیدی به نام گوشی به دوشان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۹۳۴۰

پدیده جدیدی به نام گوشی به دوشان

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)؛ انسان‌شناسان دانشگاه جهانی لندن در انگلیس با مطالعه یک ساله روی افراد ۹ کشور از ایرلند تا ایتالیا، به این نتیجه رسیده‌اند که مردم به تازگی آنقدر از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که این ابزار به خانه دوم آنها تبدیل شده و هر جا که می‌روند گوشی‌هایشان همراه‌شان است و شبیه به گوشی به دوشان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروفسور دانیل میلر، یکی از این محققان، می‌گوید: این روزها استفاده بیش از حد از تلفن‌های هوشمند در میان تمامی گروه‌های سنی دیده می‌شود که این امر می‌تواند در آینده‌ای نزدیک منجر به «مرگ تدریجی» و پایان دادن به تعاملات رو در رو در میان افراد شود. به این دلیل که افراد در همه زمان‌ها از زمان غذا خوردن گرفته تا ملاقات با دوستان و خانواده و همچنین فعالیت‌های مشترک، در گوشی‌های خود غرق می‌شوند و عملا دیگر تعامل رو در رو را از دست می‌دهند.

محققان دلیل خاصی را برای به وجود آمدن چنین پدیده‌ای پیدا نکرده‌اند، اما حدس می‌زنند که اپلکیشن‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ و تلگرام دلیل اصلی آن باشد؛ پیام‌رسان‌هایی که به خانواده و دوستان امکان می‌دهد از راه دور با هم در ارتباط باشند.

در این پروژه ۱۱ محقق کار کرده‌اند که هر کدام ۱۶ ماه را صرف مطالعه روی استفاده از تلفن‌های هوشمند و تاثیر آن روی سلامتی افراد کردند. محققان می‌گویند که کاربران گوشی‌های هوشمند در آن واحد از چندین نرم‌افزار برای انجام‌ کارهای خود استفاده می‌کنند. در این میان نیز، اپلیکیشن‌های سفارشی مثل اپ‌های مربوط به سلامتی کمتر از اپ‌هایی مثل واتس‌اپ و سرچ کردن در گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر: 1095520 برچسب‌ها گوشی هوشمند اپلیکیشن زندگی روزمره

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گوشی هوشمند اپلیکیشن زندگی روزمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اسرار جدید از ماه

ایتنا - محققان سیاره دانشگاه آریزونا در یک بیانیه مطبوعاتی نوشتند که لاشه‌های کیهانی سرد و منجمد شدند و به هم پیوستند تا ماه به شکلی که امروز می‌شناسیم تشکیل شود اما آنچه بعد اتفاق افتاد فراتر از این رویداد است.
دانشمندان تاحدودی به اینکه چرا سطح ‌ماه با سنگ‌های عجیب و غریب پوشیده شده است، پی برده‌اند. به گزارش فیوچریسم، در دهه‌های گذشته دانشمندان تقریبا به این توافق رسیده بودند که سطح ‌ماه از زباله‌هایی تشکیل شده است که در حدود ۴.۵میلیارد سال، در برخورد با سیاره‌ای دیگر حاصل شده است.

محققان سیاره دانشگاه آریزونا در یک بیانیه مطبوعاتی نوشتند که لاشه‌های کیهانی سرد و منجمد شدند و به هم پیوستند تا ماه به شکلی که امروز می‌شناسیم تشکیل شود اما آنچه بعد اتفاق افتاد فراتر از این رویداد است.

در مقاله جدیدی که در ژورنال Nature Geoscience منتشر شده است، محققان دانشگاه آریزونا دریافتند که غلظت بسیار زیاد تیتانیوم موجود در سنگ‌های ماه، مانند مواردی که در طول ماموریت آپولو در دهه ۱۹۷۰به زمین آورده شد، می‌تواند نتیجه مواد معدنی سنگینی مانند ایلمنیت باشد که غنی از تیتانیوم و آهن است. این مواد ابتدا به هسته فرو می‌رود و سپس به سطح می‌رسد.

جف اندروز هانا، دانشیار دانشگاه آریزونا و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ماه به‌معنای واقعی کلمه لایه درونی خود را به لایه سطحی و بیرونی آورده است.‌ماه در نخستین روزهای خود، در اقیانوس وسیعی از ماگما پوشیده شده بود که ترکیب آن جهان جوان را ناپایدار می‌کرد.

ویگنگ لیانگ، رهبر این تحقیق و نویسنده اصلی توضیح داد: «از آنجا که این کانی‌های سنگین چگالی‌تر از گوشته زیرین هستند، یک ناپایداری گرانشی ایجاد می‌کنند. به این ترتیب، شما انتظار دارید که این لایه عمیق‌تر در داخل‌ ماه فرو برود. با این حال، بنا به دلایلی، به‌نظر می‌رسد که سنگ‌های غنی از تیتانیوم ابتدا با گوشته مخلوط شده، ذوب شده و سپس به سطح ‌ماه برگشتند.

مانند تمام توضیحات تئوریک زمین‌شناسی خارج از جهان، تحقیقات بیشتر و نمونه‌برداری از سنگ‌های ‌ماه بسیار بیشتر نیاز است تا به عمق سنگ‌های ‌ماه برسند. اما در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد داده‌ها در یک راستا قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد (کالیاری 2-1 یوونتوس)
  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد