Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرزاد لطفی چهارشنبه در سیصد و بیست و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی، بر ضرورت پایبندی جدی به پروتکل های بهداشتی در تعطیلات عید فطر تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار کرونا در استان، در شرایط کنونی همکاری بیش از بیش مردم لازم است.

وی در جمع اعضای این ستاد، وضعیت کنونی بیماری در استان را بسیار حساس خواند و با اشاره به تلاش هایی که برای خروج از موج چهارم بیماری صورت گرفته، افزود: در تعطیلات پیش رو لازم است مردم پروتکل های بهداشتی را پیش از پیش رعایت کنند تا با موج بعدی کرونا در استان روبرو نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست با اعلام آغاز محدودیت های سفر از روز گذشته در سراسر کشور؛ از مردم خواست تا از هرگونه دورهمی خانوادگی و مسافرت هایی که عامل اصلی انتقال و انتشار بیماری در سطح جامعه است، خودداری کنند.

 لطفی در ادامه این نشست با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کروناویروس در شهرستان های استان، ظرفیت تخت های بیمارستان های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز  با بیان آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز بیست و دوم اردیبهشت، آمار بستری بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم کووید۱۹ را اعلام کرد و گفت: ۸۶۷ هزار و ۳۲۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۵۱ هزار و ۹۷۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۸ هزار و ۶۰۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۳۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۶ هزار و ۳۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۸۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی با اعلام جان باختن ۲۷ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را چهار هزار و ۳۱۴ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین بیان کرد:  ۲۴۰ هزار و ۹۰۷ نفر از ابتدا تاکنون بهبودی یافتند که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با توجه به تصمیم گیری ستاد اقامه نماز کشور، در تمام شهرها به رنگ های مختلف نماز عید فطر با شرایط مختلف اقامه خواهد شد؛ بدین صورت که در شهرهای قرمز و نارنجی نماز عید فطر باید در فضای باز انجام شود، اما لازم است در تمام شهرها بدون در نظر گرفتن رنگ، پروتکل های بهداشتی به طور جدی رعایت شود. 

همتی از نمازگزاران عید سعید فطر خواست ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را حفظ کنند، از خوردن و آشامیدن در محل های اقامه نماز خودداری کنند و مواد ضدعفونی به همراه داشته باشند. 

وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، از نمازگزاران خواست ضمن اینکه خود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند، به عنوان یک بازرس بهداشتی نیز نسبت به این امر، توجه داشته باشند.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، دکتر فرزام بیدارپور معاون امور بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال گذشته، ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی، پیگیری و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: این آمارهای مربوط به موراد شناسایی و پیگیری شده بیماران مبتلا به تب مالت در شهرستان ها به ترتیب شامل سنندج(۱۰۵ نفر)، دیواندره و قروه(هر کدام ۸۴ نفر)، بیجار(۸۳ نفر)، سقز(۶۹ نفر)، مریوان(۶۵ نفر)، بانه(۵۹ نفر)، دهگلان(۵۰ نفر)، کامیاران(۴۴ نفر) و سروآباد(۲۵ نفر) بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان اظهار نمود: شایع‌ترین طریقه انتقال تب مالت از طریق مصرف محصولات دامی غیرپاستوریزه است، اما ممکن است دامپروری که در قسمت‌های مختلف بدنش زخم و خراشیدگی دارد با دام بیمار تماس داشته و به بیماری مبتلا شود.

دکتر بیدارپور ادامه داد: مصرف لبنیات تازه غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها از علل ابتلا به بیماری تب مالت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، تب مالت از جمله بیماری های عفونی مسری است که به بیماری هزار چهره معروف است، ابراز نمود: پیشگیری در این بیماری بسیار اثرگذارتر بوده و بدلیل اینکه درمان موارد ابتلا ممکن است چند ماه به طول بیانجامد به عنوان یک بیماری مزمن در نظر گرفته شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان این مطلب که، تب مالت در صورتی که به موقع تشخیص داده و درمان شود، به سرعت در ۱۰ تا ۱۵ روز قابل درمان بوده و از انتقال آن به افراد دیگر پیشگیری به عمل می آید، اظهار داشت: در صورتی که تشخیص و درمان آن با تاخیر مواجه شود درمان آن ممکن است تا حدود سه ماه به طول انجامد.

دکتر فرزام بیدارپور در خصوص علایم مبتلا شدن به این بیماری گفت: مهمترین علامت این بیماری تب بین ۳۸ تا ۴۰ درجه است که با احساس سرما یا لرز همراه باشد و دردهای عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید به ویژه در هنگام شب، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری و افسردگی، بزرگ شدن کبد و طحال نیز ازجمله علایم دیگر تب مالت به حساب می آید و درصورتی که این بیماری مزمن شود، حالاتی مانند خستگی های دایمی، دردهای عضلانی، کمردرد، یبوست، کاهش وزن و افسردگی نیز به تدریج ظاهر و مزمن می شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم مصرف شیر دامی که تازه سقط جنین کرده و به ابتلا به این بیماری مشکوک است، شستن ظروف مخصوص دوشیدن شیر، ضدعفونی کردن اصطبل های آلوده، واکسیناسیون دام ها علیه این بیماری و رعایت کامل اصول بهداشتی در دامداری ها از دیگر راه های پیشگیری از این بیماری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894627

دیگر خبرها

  • سیلی در استان فارس رخ نداده است
  • بارش باران سبب طغیان رودهای فصلی و سیلاب در شهرهای جنوبی فارس شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • تامین زمین برای بیش از صد هزار واحد مسکن در فارس
  • صدور ۷۱ هزار پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در فارس
  • اعزام ۳۸۰ نفر کادر پزشکی به حج امسال
  • ۷۱ هزار پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن فارس صادر شده است
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان