Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره آمار ملی انگلیس از رکود اقتصادی چشمگیر اقتصاد حاصل از کرونا در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی با وجود سرعت بالای واکسیناسیون خبر داد، و نروژ هم واکسن آسترازنکا را به دلیل عوارض جانبی آن کاملا کنار گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات جامع و مستقل درباره اقدامات کرونایی در دستور کار لندن

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس برای سال 2022 از تحقیقات جامع و مستقل درباره نحوه برخورد با بحران کرونا خبر داد. وی به پارلمان خبر داد که در حال حاضر برای این منظور در حال گفتگو با روسای دولت های منطقه ای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است.

در ابتدای بحران کرونا این انتقاد به جانسون وارد می شد که در غلبه بر بحران با تردید عمل کرده و خطرات را دست کم می گیرد.

نروژ واکسن آسترازنکا را کنار گذاشت

نروژ هم کاملا واکسن شرکت آسترازنکا را از کمپین واکسیناسیون سراسری خود خارج کرده است. دلیل این اقدام نروژ مشاهده موارد نادر و البته سخت لختگی خون بعد از تزریق این واکسن عنوان شده است.

هشدار مقام های بهداشتی آلمان درباره کاهش عجولانه محدودیت ها

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم امروز ( چهارشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی با نگاهی به آمارهای کرونایی اعلام کرد که همه چیز در مسیر درستی قرار دارد، اما ما باید بسیار مراقب باشیم که اعتماد به نفس تبدیل به شجاعت بیش از حد نشود. وی همراه با "لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان برای استفاده از واکسن های کرونا تبلیغ کردند.

کرونا در اروپا| از هشدار درباره چاقی کودکان تا سود بالای شرکت بیون تک از تولید واکسنآیا اروپا بدون ترکیه، فرو می‌پاشد؟کرونا در اروپا| از ضرر بالای صنعت توریسم آلمان تا پیش بینی عواقب اقتصادی دراز مدت

وزیر بهداشت آلمان گفت: ما در طول زندگی یک انتخاب داریم، یا علیه کرونا واکسینه می شویم و یا به کرونا مبتلا می شویم. من واکسیناسیون را توصیه می کنم. وی هفته های آینده را بسیار در این راستا که شرایط تابستان چگونه خواهد بود تعیین کننده دانست .

ویلر هم درباره کاهش محدودیت های عجولانه هشدار داده و اعلام کرد که همچنان با وجود کاهش آمار مبتلایان دلایلی برای رعایت احتیاط وجود دارد.

مقررات جدید آلمان برای مسافران واکسینه شده

دولت آلمان هم مقررات جدیدی را برای مسافران در دستور کار قرار می دهد. بر اساس این قواعد جدید افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا و افرادی که تست منفی کرونا دارند می توانند به آلمان سفر کنند و نیازی نیست به قرنطیه بروند. البته اگر مسافری ازمناطق پر خطر کرونایی و یا مناطق ویروس های جهش یافته به این کشور سفر کند باید در قرنطینه قرار گیرد. دولت آلمان برای افراد واکسینه شده تنها به کسانی اجازه ورود بدون قرنطینه را می دهد که با واکسنی که در اتحادیه اروپا تایید شده واکسینه شوند.

268 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 14909 مورد جدید به کرونا در عرض 24ساعت خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر به 107.8 کاهش پیدا کرده است. در سراسر آلمان هم در این مدت 268 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

درخواست اتحادیه اروپا از کشورها برای صادرات واکسن

اتحادیه اروپا هم حدود 200 میلیون دوز واکسن کرونا را صادر کرده است. این خبر را معاون رئیس کمیسیون اروپایی در پیامی توئیتری اعلام کرد. وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا البته برای پیشنهادات همبستگی جدید باز است، اما اولویت ما افزایش تولید واکسن در اتحادیه اروپا است. وی همچنین از دیگر کشورها هم خواست که صادرات واکسن و موارد تشکیل دهنده آن را آزاد کنند.

تایید سریع واکسن برای کودکان در دستور کار آژانس دارویی اروپا

آژانس دارویی اروپا هم اعلام کرده که می خواهد به سرعت و در ماه می درباره تایید واکسن های بیون تک و فایزر برای کودکان تصمیم گیری کند. این نهاد اروپایی از احتمال تصمیم گیری در این باره تا پایان ماه جاری میلادی خبر داد.

درخواست اتریش از آلمان برای لغو قواعد قرنطینه اجبری برای مسافران

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش هم خواستار لغو قواعد قرنطینه برای مسافران از کشورش به آلمان شد. وی از آلمان خواست این کشور را از لیست مناطق خطر کرونایی خود حذف کند. اتریش به دلیل محدودیت های کرونایی از کاهش بازده اقتصادی شدید به دلیل وقفه در صنعت توریسم خود رنج می برد.

بیش از 33 درصد شهروندان آلمانی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان حدود 33.3 درصد شهروندان آلمانی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. شمار افرادی هم که کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند به 9.6 درصد افزایش پیدا کرده است.

هشدار اشتاین مایر درباره تشدید شکاف اجتماعی در دوران کرونا

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان در سخنانی اعلام کرد که نباید اجازه داده شود واکسیناسیون علیه کرونا به مسئله اجتماعی تبدیل شود. وی به ویژه بر لزوم شفاف سازی های لازم برای جلوگیری از این مسئله تاکید کرد.

"اشتاین مایر" تاکید کرد: ما باید همیشه ببینیم که این بحران یک بعد اجتماعی دارد و باید اقدامات احتیاطی را انجام دهیم تا شکاف ها در جامعه طی بحران کرونا عمیق تر نشود.

اشتاین مایر همچنین گفت: در بخش هایی از شهرها که از نظر فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بسیار مختلط هستند اغلب مشکلات عمده اجتماعی وجود دارد. شمار مبتلایان در این مناطق عمدتا بیشتر است. بخصوص در چنین مناطقی مشاوره و درمان پزشکان خانواده ارزش طلایی دارد. این پزشکان می توانند در گفتگو با بیماران خود اعتماد به واکسن را در آن ها ایجاد کنند.

از روز یکشنبه طرح کاهش محدودیت‌ها برای افراد کاملا واکسینه شده در آلمان در حالی اجرایی شده که اکثر شهروندان آلمانی آن را خطری برای انسجام اجتماعی می‌دانند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت افراد واکسینه شده می توانند با افراد زیادی دیدار کنند و از محدودیت های تردد معاف هستند. این طرح قانونی اخیرا از طرف پارلمان فدرال و بوندس رات تصویب شده است

بدتر شدن شرایط کودکان فقیر و معلول در آلمان در دوران کرونا

بر اساس ارزیابی کارشناسان آلمانی بحران کرونا شرایط برای کودکان و نوجوانانی که به حمایت و کمک نیاز دارند را بار دیگر بدتر کرده است.

گروه کاری رفاه کودکان و نوجوانان در آلمان (AGJ) در این باره گفته است: کسانی که در فقر و یا معلولیت رشد می کنند به صورت ویژه ازعواقب کرونا آسیب خواهند دید.

اسپانیا محدودیت های سفر برای مسافران انگلیسی را لغو می کند

اسپانیا هم می خواهد محدودیت های سفر برای انگلیس را لغو کند. بر اساس اطلاعات وزارت توریسم اسپانیا از 20 ماه می شهروندان انگلیسی دیگر نیازی نیست برای سفر به اسپانیا تست منفی کرونا ارائه دهند. انگلیس در زمینه واکسیناسیون شهروندان خود در اروپا پیشرو است.

تمدید محدودیت های کرونایی در سوئد

محدودیت های کرونایی اعمال شده در سوئد با توجه به آمارهای بالای کرونایی تا اول ژوئن تمدید شد. این خبر را نخست وزیر این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی خبر داد. محدودیت ها در این کشور اروپایی قرار بود در 17 ماه می لغو شود.

کاهش 80 درصدی توریست های خارجی در اسپانیا

به دلیل بحران کرونا شمار توریست های خارجی سال گذشته در اسپانیا حدود 80 درصد کاهش داشت. این کشور انتظار دارد که در سال جاری میلادی تا 45 میلیون توریست خارجی یعنی بیش از نیمی از آنچه قبل از شیوع همه گیری کرونا وجود داشت به این کشور سفر کنند. این پیش بینی وزارت توریسم اسپانیا است.

اقتصاد انگلیس در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی با وجود سرعت بالای روند واکسیناسیون در این کشور با رکود بالایی مواجه شد.

رکود اقتصادی چشمگیر در انگلیس

بر اساس اطلاعات اداره آمار لندن تولید ناخالص داخلی از ژانویه تا ماه مارس سال جاری میلادی در این کشور حدود 1.5 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت. اقتصاد انگلیس در سه ماهه پایانی سال 2020 همچنان 1.3 درصد رشد داشت. اقتصاد انگلیس در سال 2020 به دلیل بحران کرونا در مجموع حدود 10 درصد کاهش داشت که حدود دو برابر بیشتر از رکود اقتصادی در آلمان هست.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 19,791 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 240 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,474نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 20 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 6,946نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 251 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 4,941 نفر به کرونا مبتلا شده و 205 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند. .

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,800,170 نفر ازآغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 106,935 نفرهم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,439,691نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 127,629 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,123,230نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 123,282 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,586,333نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 79,100نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,544,315نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 85,757نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده اند جدیدترین آمارها سال جاری میلادی کرونا در اروپا اتحادیه اروپا عرض 24 ساعت برای مسافران رکود اقتصادی واکسینه شده بحران کرونا اشتاین مایر محدودیت ها تا به حال آلمان هم سه ماهه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس با وزرای خارجه انگلیس و آلمان گفتگو کرد و در واکنش به پاسخ قاطع کشورمان در عملیات «وعده صادق» گفت: «تمام جهان باید قاطعانه و سرسختانه علیه تهدید ایران که به دنبال تضعیف ثبات منطقه است، همکاری کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس و آنالنا بائربوک، همتای آلمانی وی از اولین دیپلمات‌هایی هستند که پس از حمله بی‌سابقه موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.

بائربوک از اتحادیه اروپا خواسته است که تحریم‌های جدیدی را علیه فناوری پهپادی ایران اعمال کند. او روز گذشته گفته بود سفرش به سرزمین‌های اشغالی برای اعلام همبستگی آلمان با این رژیم است.

ادعا‌های رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص کشورمان و تنش‌افزایی در منطقه در حالی بیان می‌شود که این رژیم طی ۶ ماه گذشته تمامی نواحی نوار غزه را بمباران کرده و بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های آن را از بین برده است. این رژیم همچنین اول آوریل در اقدامی تجاوزکارانه به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده و جمعی از فرماندهان نظامی کشورمان را به شهادت رساند. 

حمله ایران به اسرائیل که بر اساس اصل شناخته شده «دفاع مشروع» صورت گرفته، تاکنون واکنش مقامات غربی را به همراه داشته است. پیش از این، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در هراس از تقویت توان دفاعی ایران و در حمایت از تل‌آویو اعلام کرد آمریکا تحریم‌هایی جدیدی علیه تهران وضع خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • سفر وزرای خارجه انگلیس و آلمان به سرزمین اشغالی
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان