Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@15:41:01 GMT

هشدار چین و روسیه درباره تحقیقات سلاح‌های بیولوژیک آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۰۱۰۴

هشدار چین و روسیه درباره تحقیقات سلاح‌های بیولوژیک آمریکا

وزارت خارجه چین از آمریکا خواست که فعالیت‌های مربوط به تحقیقات در آزمایشگاه‌های بیولوژیک خود را تحت یک مکانیسم نظارتی شفاف و موثر در بیاورد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه چین با اشاره به مواضع مقامات روسی، ضمن ابراز نگرانی از سلاحهای بیولوژیک آمریکا تاکید کرد که واشنگتن باید اقدامات مربوط به سلاحهای بیولوژیک خود را تحت یک نظام کنترلی شفاف و موثر دربیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش خبرگزرای تاس، «هوا چونیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما تاکید داریم که آمریکا باید برای تضمین شفافیت و امنیت پروژه‌های خود که مربوط به آزمایشگاههای بیولوژیکی این کشور است اقدامات واقعی انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد، پکن تا کنون چند بار خواسته است که در ارتباط با نظامی سازی تحقفیقات بیولوژیک در ایالت متحده یا هر کشور دیگر شفاف سازی صورت بگیرد.

این دیپلمات چینی در ادامه افزود: با توجه به شرایط کنونی، واشنگتن باید با ایجاد یک مکانیسم نظارتی ویژه که تبادل اطلاعات مربوط به تحقیقات بیولوژیک را به صورت موثر و شفاف در می آورد موافقت کند.

چونیانگ در ادامه تاکید کرد، کل جامعه بین‌المللی به این موضوع علاقمند است. و خیلی آزاردهنده است که آمریکا به نگرانیهای کشورهای دیگر از جمله روسیه توجهی نشان نمی‌دهد.

«یوری آوریانوف» معاون اول شورای امنیت ملی روسیه پیش از این گفته بود که آمریکا و ناتو در حال توسعه شبکه آزمایشگاه های بیولوژیکی اطراف روسیه است. وی هشدار داد که میکروارگانیسمهای بیماری زای ایجاد شده در این آزمایشگاهها ممکن است به صورت تصادفی به محیط سرایت کند و باعث شیوع بیماریهای عفونی گسترده در میان مردم شود.

وزارت دفاع روسیه پیش از این و در سال ۲۰۱۹ هشدار داده بود که پنتاگون آزمایشگاه‌های سلاح بیولوژیک را در گرجستان و در مرزهای روسیه احداث کرده که این امر تهدیدی برای مسکو و پکن است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین ایالت متحده وزارت خارجه چین وزارت دفاع روسیه شورای امنیت ملی روسیه روسیه چین وزارت خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به‌مناسبت "روز جهانی زمین پاک" (2 اردیبهشت ماه) در یادداشتی تصریح کرد: دیپلماسی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست و تاکنون تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

متن یادداشت سخنگوی وزارت امور خارجه به‌شرح زیر است:

ما درخت افکن نه‌ایم آنها گروهی دیگرند
با وجود صد تبر، یک شاخِ بی‌بَر نشکنیم!
"شمس‌الدّین محمّد وحشی بافقی"

"روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم.

احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است. مقابله با فجایع طبیعی زیست‌محیطی و پیامدهای مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست‌محیطی از جمله گردوغبار، سیل و خشکسالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست. در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند به‌عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیداً محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضد انسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • (ویدیو) سخنگوی وزارت خارجه: سلاح هسته‌ای اساساً در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین