Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@11:27:41 GMT

پیگرد قانونی ایران در انتظار شرکت‌های اروپایی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۰۲۲۸

پیگرد قانونی ایران در انتظار شرکت‌های اروپایی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مشاور ارشد در دیوان دادگستری اروپا اعلام کرده است که ایران می‌تواند شرکت‌هایی از اروپا را تحت پیگرد قانونی قرار دهد که بدون توجیه و تنها به‌دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا مراودات خود با تهران را فسخ کرده‌اند.

بنابراین بانک‌ها یا شرکت‌های ایران می‌توانند شرکت‌هایی از اروپا که تنها دلیلشان برای عدم مراوده تحریم‌های واشنگتن علیه ایران است را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسوشیتدپرس در این باره نوشت این اقدام به خروج یک‌جانبه دولت پیشن آمریکا به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای و به‌دنبال آن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران انجام خواهد شد.

اتحادیه اروپا پس از این تحریم‌ها اعلام کرد برخی از تحریم‌ها باعث خلل در مراودات شرکت‌های اروپایی و ایران شده است. اروپا اعلام کرد با اجرایی شدن این تحریم‌ها قانونی موسوم به «قانون انسداد تحریم‌ها» را فعال کرده است. در آن زمان بسیاری از کارشناسان حقوقی اعلام کردند که این اقدام ازسوی اروپا تنها جنبه نمادین داشته و از شرکت‌ها دربرابر تحریم‌های آمریکا محافظت نخواهد کرد.

از همین رو برخی شرکت‌های اروپایی مراودات خود با ایران را کنار گذاشتند. اکنون این مقام ارشد دادگستری اروپا می‌گوید شرکت‌هایی که تعامل با ایران را قطع کردند باید اثبات کنند که دلیل دیگری غیر از ترس از تحریم‌های آمریکا دارند و اقدامات خود را توجیه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های آمریکا تحریم های ایران اتحادیه اروپا پیگرد قانونی تحریم ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم

یک رسانه پاکستانی گزارش داد واشنگتن به اسلام‌آباد در خصوص عدم حمایت از پروژه خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان و عدم صدور معافیت از تحریم‌ها برای این پروژه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، واشنگتن می‌گوید از پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان حمایت نکرده و درباره خطر تحریم‌ها به دلیل همکاری اسلام‌آباد با تهران هشدار داده است.

پیشتر رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان گفته اسلام آباد قصد درخواست از دولت آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم‌ها برای پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران را دارد.

پایگاه خبری نیشن پاکستان روز دوشنبه نوشت مصدق مالک در گفت‌وگوی غیررسمی با رسانه‌ها گفت: «ما به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهیم بود، زیرا پروژه گازی پاکستان و ایران نمی‌تواند بار تحریم‌ها را تحمل کند».

به نوشته روزنامه «داون» پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشته اما چندین سال گرفتار تاخیرهای مکرر و چالش‌ها بر سر تامین بودجه شده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما همواره به همه توصیه می‌کنیم که معامله کردن با ایران در بردارنده ریسک تماس و برخورد پیدا کردن با تحریم‌های ما بوده و به همه توصیه داریم که این مساله را بسیار محتاطانه در نظر داشته باشند.»

این سخنگو اضافه کرد: «ما از اجرای این پروژه خط لوله حمایت  نمی‌کنیم.» او همچنین گفت «دونالد لو» مقام مسئول امور جنوب و مرکز آسیا در وزارت امور خارجه آمریکا چند روز قبل به یک کمیته کنگره آمریکا همین مساله را گفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟