Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@11:12:18 GMT

توافق بلینکن و لاوروف برای نشست مشترک

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۰۳۴۷

توافق بلینکن و لاوروف برای نشست مشترک

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او، توافق کردند هفته آینده دیداری داشته باشند.

این دیدار قرار است در تاریخ ۲۰ ماه مه (۳۰ اردیبهشت) انجام شود.

این در حالی است که روابط میان آمریکا و روسیه به‌تازگی با تنش‌هایی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا پانزدهم آوریل (۲۶ فروردین)، تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرد که ۳۲ فرد و نهاد روسی را شامل شد. واشنگتن همچنین اعلام کرد که ۱۰ دیپلمات روس را اخراج می‌کند. در مقابل روسیه نیز  ۱۰ دیپلمات آمریکایی را از خاک خود اخراج و تاکید کرد که این فقط بخشی از اقدامات ممکن در پاسخ به آن است.

همچنین به‌تازگی لاوروف با تاکید بر این‌که کشورش قاطعانه به تجاوزات آمریکا از خطوط قرمز پاسخ خواهد داد اعلام کرد: «اگر آمریکا برای گفت‌وگو آمادگی ندارد، این انتخاب خود آن‌ها است و درنتیجه در شرایط جنگ سرد یا بدتر از آن به‌سر خواهیم برد.»

از طرفی روسیه حضور نظامی خود در دریای سیاه را به‌دلیل افزایش تنش با اوکراین بالا برده است. «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین، نیز در اظهاراتی از اتحادیه اروپا خواست تا از اوکراین برای مقابله با روسیه حمایت کند.

هفته گذشته بلینکن بار دیگر بر حمایت واشنگتن از اوکراین در برابر روسیه تاکید کرد و گفت: «ما پیامی برای مردم اوکراین و شرکای اوکراینی خود داریم و بخش عمده‌ای از این پیام، تعهد ما در قبال استقلال و حاکمیت این کشور است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونی بلینکن سرگئی لاوروف روابط روسیه و آمریکا تنش روسیه و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود.

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است.

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت: مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود