Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه با انتشار پیامی توییتری خواستار توقف فوری درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این خصوص تأکید کرد: از افزایش تعداد زخمی ها از جمله کودکان ناراحتیم. اولویت باید حفاظت از کودکان باشد.

وی بدون محکوم کردن جنایت های اشغالگران صهیونیست در این خصوص اضافه کرد: بروکسل خواستار توقف فوری خشونت های جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5211019

منبع: مهر

کلیدواژه: جوزف بورل فلسطین رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا قدس اشغالی عراق انتفاضه رمضان 2021 مسجدالاقصی روسیه افغانستان نوار غزه عربستان سعودی ایران سوریه جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند

نماینده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد گفت: شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، عمرو اظهار کرد: ملت فلسطین همواره قربانی حوادث و قطعنامه‌هایی بین‌المللی بوده که در آن دستی نداشته است؛ فلسطین شایسته عضویت کامل در سازمان ملل است.

وی افزود: منازعه فلسطینی اسرائیلی از حد و مرزهای فلسطین و اسرائیل عبور کرده و به دیگر مناطق کشیده شده است و شورای امنیت امروز لازم است برای واداشتن اسرائیل به توقف جنگ و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه مداخله‌ای فوری داشته باشد.

نماینده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: اسرائیل و کشورهای حامی آن کاملاً در برابر حجم گسترده ویرانی‌ها در غزه مسئول هستند.

به گزارش ایمنا، شورای امنیت سازمان ملل قرار است بامداد جمعه پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی کشورهای عربی مبنی بر اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را به رأی بگذارد.

پیشتر روز سه شنبه یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل که درخواست عضویت کامل فلسطین را بررسی می‌کند، نتوانست به اجماعی در این زمینه دست یابد.

گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رؤیت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیارهای عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. فلسطین در سال ۲۰۱۱ برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

قطعنامه مذکور، برای تصویب نیازمند رأی مثبت ۹ کشور از مجموع ۱۵ عضو این شوراست، مشروط به آنکه هیچکدام از کشورهای دارای حق وتو با آن مخالفت نکنند.

آمریکا اعلام کرده است به این پیش‌نویس رأی مخالف خواهد داد و تلاش می‌کند برخی از ۱۰ کشور مذکور را به امتناع از رأی مثبت به آن، اقناع نماید.

کد خبر 745871

دیگر خبرها

  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان