Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@16:41:23 GMT

ابراز همدردی رئیس جمهور با دولت و مردم افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۰۶۲۵

ابراز همدردی رئیس جمهور با دولت و مردم افغانستان

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور بعد از ظهر چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با "اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان، با تاکید بر اینکه امنیت در افغانستان را امنیت خود می‌دانیم، حمایت از روند صلح با نظر و هدایت مردم و دولت افغانستان را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: برای کمک به برقراری صلح و آرامش در این کشور آمادگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحانی گفت: آمریکا در سیاست هایش در قبال طالبان بدنبال حل مشکلات خود بوده و توجهی به دغدغه‌های دولت و مردم افغانستان ندارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نقش فعال‌تر سازمان ملل متحد در روند صلح افغانستان می‌تواند از اعمال سیاست‌های یکجانبه قدرت‌های بزرگ و تحمیل آن‌ها بر دولت و مردم افغانستان و کشور‌های منطقه پیشگیری نماید، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اجماع سازی منطقه‌ای ذیل ابتکارات سازمان ملل برای هرگونه همکاری و کمک آماده است.

روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط ایران و افغانستان به عنوان دو کشور همسایه و مسلمان، نهادینه شدن سند جامع همکاری‌های دو کشور را موجب ایجاد تحرک در روابط و همکاری‌ها دانست.

رئیس جمهور همچنین در این تماس تلفنی پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر را به دولت و مردم افغانستان تبریک گفت.

رئیس جمهور افغانستان نیز در این گفت و گوی تلفنی با قدردانی از دولت و مردم ایران بخاطر ابراز همدردی با مردم افغانستان و محکوم کردن این حادثه تروریستی دلخراش، گفت: این یک اقدام شیطانی بود که به دست گروه‌های تروریستی انجام شد و بیش از ۸۵ شهید و ۲۰۰ نفر زخمی برجای گذاشت.

"اشرف غنی" از ایران به عنوان کشور دوست و همسایه افغانستان که همواره و در همه شرایط برای برقراری صلح و امنیت در کنار دولت و مردم این کشور بوده است، نام برد و بر توسعه روابط برادرانه دو کشور تاکید کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر دعای روز بیست و نهم رمضان اشرف غنی افغانستان رئیس جمهور نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر دعای روز بیست و نهم رمضان دولت و مردم افغانستان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ابراز همدردی خبرنگار ایران اینترنشنال با غم و اندوه صهیونیست‌ها
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد