Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:25:16 GMT

تاکید بر افزایش تعاملات ایران و سوئیس در زمینه مالکیت معنوی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۱۰۲۶

تاکید بر افزایش تعاملات ایران و سوئیس در زمینه مالکیت معنوی

به گزارش خبرگزاری مهر، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیدار کرد.

ذبیح الله خدائیان در این دیدار ضمن خوشامدگویی و ابزار خرسندی از تفاهم نامه منعقد شده بین دو کشور ایران و سوسیس در رابطه با مالکیت معنوی، مرکز مالکیت معنوی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از مراکز فعال در سازمان جهانی مالکیت معنوی معرفی کرد و گفت: کشور ایران در ثبت اظهارنامه‌های داخلی رتبه چهارم جهانی را بر اساس آمار سال ۲۰۱۹ و در ثبت اظهارنامه‌های طرح‌های صنعتی رتبه یازدهم را کسب کرده است و جزو ۲۰ کشور برتر در ثبت اظهارنامه‌های اختراعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاران صاحب نظر و باتجربه‌ای در بخش مالکیت معنوی مشغول به فعالیت هستند و ارتباط صمیمانه‌ای با کشورهای فعال در بخش مالکیت معنوی دارند و خوشبختانه در اجرای این تفاهم‌نامه هم همکاری خوبی با کشور سوئیس وجود دارد.

معاون رئیس قوه قضائیه هدف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه مالکیت معنوی را ارتقای همکاری‌های بیشتر با سازمان جهانی مالکیت معنوی و کشورهای پیشرو در این زمینه عنوان کرد.

وی بر بحث آموزش کارآفرینان و تولیدکنندگان و تجار و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در مواردی مانند تجاری‌سازی و ورود به بازارهای بین‌المللی تاکید و ابراز امیدواری کرد سطح همکاری مرکز مالکیت معنوی دو کشور ایران و سوئیس افزایش یابد.

سفیر سوئیس هم در این دیدار از اقدامات صورت گرفته در مرکز مالکیت معنوی ایران استقبال کرد و گفت: در حوزه صنعت و تجارت، نوآوری مهم است و برای تقویت نوآوری مالکیت معنوی باید تقویت شود.

وی بر افزایش تعاملات بین دو کشور در زمینه مالکیت معنوی و ثبت علائم تجاری تاکید کرد.

کد خبر 5211063

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مارکوس لایتنر مالکیت معنوی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران ویروس کرونا قوه قضاییه امتحانات نهایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تامین اجتماعی سازمان محیط زیست پرونده قضایی فطریه کیفیت هوای تهران باغ وحش صنایع دستی مالکیت معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شعار امسال این روز، «مالکیت فکری و توسعه پایدار؛ خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» (IP & SDGs; Building Our Common Future With Innovation and Creativity) است.

️این مسابقه به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری در شبکه‌های اجتماعی برای همراهان کانون دارایی‌های فکری برگزار می‌شود.

مسابقه از روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود، و هر روز یک سوال در حوزه Geographical Indications) GI) نشانه جغرافیایی در صفحه اینستاگرام کانون قرار داده می‌شود و علاقه‌مندان تا روز بعد، پیش از انتشار پاسخ سوال، فرصت دارند تا به سوالات پاسخ دهند. پس از اتمام مسابقه، از بین افرادی که پاسخ‌های درست را در این مدت ثبت کرده باشند، جوایزی اهدا خواهد شد. برای آشنایی با مفهوم GI می‌توانید به نشانی B۲n.ir/u۲۴۰۰۷ یا B۲n.ir/k۵۴۲۰۴ مراجعه کنید.

روز جهانی مالکیت فکری ۲۰۲۴ فرصتی است برای کشف اینکه چگونه مالکیت فکری راه حل‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را که برای ساختن آینده جمعی همه ما و فایق آمدن بر چالش‌های چند وجهی بسیار حیاتی هستند، تشویق و تقویت کند.

درک اینکه چگونه مالکیت فکری نوآوری را راهبری می‌کند، کلید پیشرفت توسعه انسانی و اتصال آن به اهداف پایدار برای آینده روشن همه گروه‌های جامعه است. مدیریت دارایی‌های فکری در پاسخ به مسائل جهانی و پیشبرد رشد و پیشرفت برای بهبود زندگی و حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است.

سازمان جهانی مالکیت فکری از سال ۲۰۰۰ میلادی، ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) مصادف با سالروز آغاز اجرای کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری (۲۶ آوریل ۱۹۷۰ میلادی) را به عنوان روز جهانی «مالکیت فکری» انتخاب کرده است. این سازمان هرسال شعاری محوری را برای این روز اعلام می‌کند تا توجه جامعه را به آن موضوع جلب کند.

 

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارتخارجه به سپاه احضار شد!